پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آغاز ثبت نام ۷۰ هزار واحد طرح مسکن ملی در تهران

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب: 711635
محمودزاده گفت: ثبت نام ۷۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰ صبح شنبه در استان تهران آغاز می‌شود.
آغاز ثبت نام ۷۰ هزار واحد طرح مسکن ملی در تهران
به گزارش جهان نيوز، محمود محمود زاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت: برابر آنچه که در طرح مسکن ملی پایه گذاری کردیم ثبت نام‌ها به موقع و از ۱۸ آبان در ۲۸ استان کشور صورت گرفت و تا کنون ۱۷۰ هزار نفر موفق به ثبت نام شده‌اند.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر در بافت فرسوده و مابقی در سایر بخش‌ها ثبت نام کردند و ثبت نام ۳ استان تهران، البرز و قزوین از روز شنبه ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

محمودزاده تصریح کرد: برابر آنچه که از ابتدا وعده داده بودیم قرار است ۵ استان که تا کنون با توجه به میزان تقاضای بالایشان به ما ظرفیت بیشتری را ارائه کرده‌اند، همزمان با این ۳ استان در روز شنبه ۵ استان دیگر نیز ثبت نام مجدد خواهند داشت.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: متقاضیان شهر‌های زنجان، اصفهان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان مجددا توانستند ظرفیت‌های بیشتری را ارائه دهند و همچنین اعلام می‌کنیم اگر استان‌های دیگر شرایط مشابه این استان‌ها را دارند، می‌توانند دو مرتبه اعلام ظرفیت کنند.

او با اشاره به ثبت نام این طرح برای متقاضیان استان تهران گفت: سامانه طبق روال معمول از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه برای متقاضیان باز خواهد شد و واحد‌های مسکن استان تهران به دو بخش شهرستان‌ها و خود شهر تهران تقسیم می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: برخی شهرستان‌های استان تهران از جمله دماوند،   فیروزکوه، شریف آباد، کیلان، ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، فرون‌آباد، شهریار، صفا دشت، اسلامشهر و رباط کریم مشمول این طرح می‌شوند و برای خود شهروندان شهر تهران علاوه بر شهر‌های جدید پردیس و پرند که پیش‌تر اعلام شده، برخی متقاضیان می‌توانند در شهر‌های ایوانکی و هشتگرد جدید اقدام به ثبت نام کنند.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در مجموع در استان تهران برای حدود ۷۰ هزار واحد  ثبت نام انجام می‌شود که این امر حاصل تلاش شبانه روزی کارکنان ما و شهر‌های جدید است.

او بیان کرد: واحد‌های مسکونی هشتگرد جدید مشمول متقاضیان تهرانی  و البرزی  می‌شود چرا که بخشی از این شهر را به عنوان سهمیه‌ای برای متقاضیان تهرانی در نظر گرفته‌ایم و برای استان البرز نیز جای هیچ نگرانی نیست.

محمودزاده ضمن تکذیب خبر حذف استان تهران از طرح اقدام ملی مسکن گفت: نه تنها استان تهران بلکه تا کنون هیچ شهر و استانی از این طرح حذف نشده و این یک برداشت اشتباه خبری بوده است ومطابق با وعده‌ای که پیش‌تر داده‌ایم قرار است در آینده تمامی ۳۱ استان مشمول این طرح قرار گیرند.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به علت ثبت نام نکردن برخی شهر‌ها در مرحله اول بیان کرد: در این مرحله برخی شهر‌ها نتوانستند زمین و امکانات پیش نیاز ساخت مسکن را تامین کنند به همین دلیل نام آن‌ها حذف شد، اما در مراحل بعدی و اگر استانی شرایط را به صورت کامل به وزارت راه و شهرسازی منعکس کند، مشمول این طرح خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *