پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بخاطر قلب‌تان این خوراکی را فراموش نکنید

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 711497
بخاطر قلبتان فلفل قرمز بخورید نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از آن است، مصرف فلفل قرمز به میزان 4 بار در طول یک هفته احتمال ابتلا به حمله قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
بخاطر قلب‌تان این خوراکی را فراموش نکنید
به گزارش جهان نيوز، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف فلفل قرمز به میزان 4 بار در طول یک هفته احتمال ابتلا به جمله قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

دانشمندان ایتالیایی در پژوهش‌های خود دریافتند، صرف نظر از اینکه رژیم غذایی افراد تا چه حد سالم است، خوردن فلفل قرمز می‌تواند آنها را از بیماری قلبی در امان نگه دارد.

محققان با تحت نظر قرار دادن مصرف فلفل در ۲۳ هزار نفر و به مدت ۸ سال دریافتند، مصرف مداوم فلفل قرمز می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 40 درصد کاهش دهد.

به گفته کارشناسان علمی، خاصیت ضد التهابی فلفل به سلامت قلب کمک می‌کند؛ افرادی که علاوه بر مصرف فلفل، در رژیم غذایی خود از میوه، سبزیجات، حبوبات، ماهی و چربی‌هایی مانند روغن زیتون استفاده می‌کنند نه تنها به سلامت قلب بلکه به حفظ خود از بیماری‌ها کمک می‌کنند.

لیسیا ایاکوویلو، نویسنده این پژوهش تأکید کرد:‌ افرادی که به دنبال رژیم غذایی سالم هستند می‌توانند خود را از بیماری‌های مختلف درامان نگه دارند.

 مطالعات نوین ثابت کرده‌ است، کاپسیسین ماده موجود در فلفل قرمز خاصیت دارویی دارد؛ فلفل قرمز سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.
 
منبع: فارس
برچسب ها: قلب سلامت خوراکی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *