جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

دهک هشتم مشمول یارانه بنزین می‌شود +سند

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 711492
طبق پیش نویس آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول حمایت معیشت بنزینی و سایر یارانه های دولت، دهک هشتم نیز مشمول یارانه بنزین می شود.
دهک هشتم مشمول یارانه بنزین می‌شود +سند
به گزارش جهان نيوز، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت حمایت معیشتی و سایر یارانه‌های دولت را برای بررسی به هیات دولت ارائه کرد.

 به استناد مصوبه اخیر شورای عالی اقتصادی در خصوص نحوه بازتوزیع منابع حاصله از افزایش قیمت بنزین بین خانوارهای مشمول، وزارت رفاه متن پیش نویس آیین نامه ای را برای شناسایی این افراد پیشنهاد داده است.

بر طبق پیش نویس آیین نامه، خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی و همچنین خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلانشهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها ۹ میلیارد ریال باشد مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستند.

همچنین، طبق متن این پیش نویس به خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی با ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند، بسته معیشتی تعلق نمی‌گیرد.

کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز، خانوارهای دارای بیش از سه سفرخارجی غیر زیارتی و گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند مشمول این کمک ها نیستند.


 
 
 
 



همچنین دهک‌ هشتم نیز در صورت تصویب هیات وزیران مشمول یارانه بنزین خواهند شد که تا پیش از این، این دهک از شمول یارانه بنزین حذف شده‌اند. بنابراین فقط دو دهک 9 و 10 مشمول دریافت یارانه بنزین نمی‌شوند.براساس مفاد آیین نامه مذکور وزارت رفاه موظف است هر 6 ماه وسع خانوارهای دریافت کننده و یا متقاضی یارانه را پایش و به روز رسانی کند.

با توجه به اینکه 24 آبان ماه قیمت بنزین افزایش یافت و اولین یارانه بنزینی به مشمولان پرداخت شده، ظاهرا هنوز آیین نامه آن به تایید هیات دولت نرسیده است. وزارت رفاه اکنون براساس این آیین نامه اقدام به حذف دهک‌ها و پرداخت کرده است.

طبق تبصره 14 قانون بودجه 98، سه دهک (دهک های 8، 9 و 10) مشمول حذف از یارانه نقدی هستند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هدف آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1357 تاکنون شکست نظام جمهوری اسلامی است.....
Romania
تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
پارسایی در تذکری مطرح کرد؛
کارگران نمی‌توانند حتی پراید بخرند/ به جای پناه گرفتن پشت نظام از تهمت زدن بپرهیزید
یک نماینده مجلس گفت: آیا می‌دانید پراید ۶ میلیون تومانی ۶۰ میلیون تومان شده و خودرویی که تمام ۸ میلیارد جمعیت جهان می‌توانند با صد میلیون و به صورت اقساطی بخرند، مردم ما باید ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.
Romania
واقعا حق ملت ایران این نیست که باوجود داشتن اینهمه ثروتهای بیکران ، به صدقه بکیردولت تبدیل شوند . مردم ایران باید آن قدردرآمد و رفاه و معیشت داشته باشند که به این چندرقازهاکه هزاران منت داده می شود ، نیازی نداشته باشند . اگربیت المال مردم ایران به صورت عادلانه فقط و فقط صرف خودشان شود و به جیب مفت خورهای دنیانرود ، دیگرنیازی به این صدقه هانخواهد بود که البته صدهابرابرآن ازجیب خود مردم برداشته می شود .