جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سودان دفاتر حزب الله و حماس را در این کشور می‌بندد

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 711356
پایگاه خبری میدل ایست آی به نقل از منابعی مدعی شده است که سودان قصد دارد دفاتر گروه‌های خارجی نظیر حزب الله و حماس را در این کشور تعطیل کند.
سودان دفاتر حزب الله و حماس را در این کشور می‌بندد
به گزارش جهان نيوز، پایگاه میدل ایست آی مدعی شد که دولت انتقالی سودان در تدارک بستن دفاتر گروه‌های خارجی از جمله حزب الله لبنان و حماس در این کشور است.

این پایگاه قطری افزود: یک منبع قابل اتکا نزدیک به «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان به میدل ایست آی گفته است که حکومت سودان دفاتر گروه‌های خارجی که از سوی ایالات متحده آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شوند از جمله حماس و حزب الله را در دستور کار قرار داده است.

براساس این گزارش، این منبع سودانی که نخواسته نامش فاش شود اضافه کرد، دولت سودان دفاتر حماس و حزب الله و هر گروه دیگر اسلامی که در سودان دفتر دارد و از طرف آمریکا تروریستی شناخته می‌شود را خواهد بست.

وی علت این اقدام را اینطور ذکر کرده است که سودان واقعا هیچ کاری با این گروه‌ها ندارد و منافع کشور سودان بالاتر از هرچیزی قرار دارد.

وی افزود: هرچند که آن‌ها حضورشان در سودان را طی چند سال گذشته پنهان کرده‌اند، اما ما حضور حتی یک فرد را در آینده تحمل نخواهیم کرد. این منبع همچنین مدعی شده است که اخراج حزب الله و حماس از سودان برای متقاعد کردن آمریکا به خارج کردن سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم است. سودان از سال ۱۹۹۳ از سوی واشنگتن به عنوان یک کشور حامی تروریسم خوانده شده است.

در اوایل ماه دسامبر، سودان و آمریکا توافق کردند که بعد از حدود دو دهه تبادل سفیر را از سر بگیرند.

روابط میان سودان و آمریکا از زمان برکناری عمر البشیر از قدرت رو به بهبود گذاشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *