پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

لاریجانی و عارف سودای ریاست جمهوری دارند

يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 711194
فعال اصلاح طلب گفت: لاریجانی و عارف سودای ریاست جمهوری در سر دارند اما راه ریاست جمهوری از مجلس می‌گذرد.
لاریجانی و عارف سودای ریاست جمهوری دارند
به گزارش جهان نيوز، اسماعیل دوستی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ارزیابی مجلس دهم و احتمال عدم حضور این نمایندگان در مجلس یازدهم، گفت: طبیعی است که در هر دوره تعداد بسیاری از نمایندگان حاضر ریزش می‌کنند و مردم به دلایل مختلف، دیگر از نمایندگان آن دوره استقبال نمی‌کنند.

او درباره چرایی عدم‌استقبال مردم از نمایندگان این دوره، گفت: برای مثال ممکن است که نمایندگان به مشکلات شخصی مردم شهر خود رسیدگی یا به وعده‌هایشان عمل نکرده باشند اما در هرحال این دوره متفاوت از دوره‌های قبل بود، زیرا نه فراکسیون امید و نه فراکسیون‌های دیگر، کارآمدی آنچنانی از خود نشان ندادند و در مقاطع حساسی که مجلس باید تصمیمات مهم می‌گرفت متاسفانه نه به تصمیم رسیدند و نه اقدام مناسبی انجام دادند.

دوستی تشریح کرد: به بیان ساده می‌توان گفت که مجلس این دوره خود را به حاشیه کشاند، عملکردی بسیار ضعیف از خود نشان داد، در مقاطع حساس موضع‌گیری نداشت، رأس امور بودن خود را نشان نداد و نمایندگان به دلایل مختلف از انجام وظایف خود کوتاهی کردند؛ از همین رو هم معتقدم که مجلس در این دوره بسیار بیشتر از دوره‌های قبل ریزش خواهد داشت.

عضو اصلاح طلب شورای چهارم شهر تهران در مقایسه مجلس دهم با مجالس پیشین، گفت: برای مثال در دوره‌های گذشته هر اتفاق سختی که برای نظام پیش می‌آمد مجلس راه‌حل بود و مشکلات را حل می‌کرد اما متاسفانه مجلس در این دوره کاملاً در حاشیه به سر می‌برد؛ موضوعی که علت اصلی آن نیز خود مجلس است که عملکرد بسیار ناشایستی دارد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که مردم نسبت به مجلس، دیدگاه خوبی ندارند و با ریزشی بسیار بیشتر از ادوار گذشته مواجه خواهد شد.

فعال اصلاح طلب در واکنش به برخی گفته‌ها مبنی بر اینکه حضور اصولگرایان پررنگ‌تر از جریان اصلاحات بوده است، بیان کرد: من به این موضوع اعتقادی ندارم زیرا فقط در تهران ممکن است که اصولگرایان حضور بیشتری داشته باشند وگرنه در سایر شهرستان‌ها هم اصلاح طلبان، هم اصولگران و هم مستقلین حضور داشتند.

او خاطرنشان کرد: معتقدم که شرکت در این دوره برای ثبت‌نام، از نظر کمی نسبت به دوره‌های قبل بیشتر بود اما از نظر کیفی همین مجلس مقصر بود که نیروهای موثر شرکت نکردند زیرا همین مجلس جایگاه مجلس را تحقیر کرد.

دوستی در پیش‌بینی چهره مجلس آینده، گفت: البته همه چیز به عملکرد شورای نگهبان بستگی دارد اما با نگاه به افرادی که ثبت‌نام کردند معتقدم که مجلس آینده قوی‌تر از مجلس فعلی خواهد بود.

فعال اصلاح‌طلب همچنین علت غیاب لاریجانی و عارف را این گونه تشریح کرد: معتقدم که لاریجانی و به خصوص عارف سودای ریاست جمهوری را در سر می‌پرورانند البته نمی‌دانم که لاریجانی آمادگی نامزدتوری ریاست جمهوری دارد یا خیر اما معتقدم که اگر عارف سودای ریاست جمهوری هم داشته باشد ملزوم به این بود که نامزد شود زیرا راه ریاست جمهوری از مجلس می‌گذرد.

او تشریح کرد: یعنی اگر یک جریان خاص مجلس را ببرد قطعاً ریاست جمهوری را هم برده و اگر کسی رئیس مجلس باشد احتمال ریاست جمهوری‌اش بیشتر است؛ بنابراین من معتقدم که هم عارف و هم لاریجانی اشتباه کردند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
به ه‍مین امید هم باشند؟