جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۸

ظهور گداهای بنزینی در پمپ بنزین‌های جاده‌!

يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 711146
با افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌ای شدن آن، این روز‌ها شاهد پدیده‌ای به نام گدایی هزینه بنزین در پمپ بنزین‌ها هستیم.
ظهور گداهای بنزینی در پمپ بنزین‌های جاده‌!
به گزارش جهان نيوز، با افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌ای شدن آن، طی چند روز اخیر شاهد برخی حواشی در پمپ بنزین‌ها بوده‌ایم که شاید شما هم با آن رو به رو شده باشید.

عده‌ای از افراد که به قصد زدن بنزین به پمپ بنزین‌های نزدیک به شهر مراجعه می‌کنند و با گفتن این جملات که «ماشینم بنزین ندارد»، «هزینه پرداخت بنزین را ندارم؟» از  شهروندان درخواست کمک می‌کنند. 

اگر فردی بخواهد به این افراد کمک کند و برایشان بنزین بخرد، آنان می‌گویند هزینه بنزین را می‌خواهند، نه خود بنزین را! مسئله‌ای که پیش می‌آید این است که این افراد اگر واقعا نیازمند بنزین هستند نباید برای آنان هزینه بنزین یا بنزین فرق کند.

در روزهای گذشته شهروندان زیادی با این معضل رو به رو شدند و آن را در صفحات مجازی خود منتشر کردند که بازخورد‌های متفاوتی را در پی داشته است.

بازخورد‌هایی از این قبیل که این افراد اگر نیازمند بنزین هستند نباید هنگامی که افراد قصد زدن بنزین و پرداخت هزینه آن را به پمپ بنزین دارند با آن مقابله و امتناع کنند و بگویند نه مبلغش را به شماره کارت بریزید یا به طورنقدی حساب کنید تا خودمان حساب کنیم.

اگر این افراد که در نزدیکی جایگاه‌های سوخت منتظر ایستاده اند را برای مدت کوتاهی در نظر بگیرید متوجه می‌شوید که آنان به طور تقریبی از تمامی ماشین‌ها درخواست کمک می‌کنند و به آن‌ها شماره کارت می‌دهند تا مبلغ بنزین را برای آنان واریز کنند.

جالب است بدانید عده زیادی از این افراد واقعا نیازمند نیستند، بنابراین تولد این سبک جدید از نیازمندی تنها سوءاستفاده از حس انسان دوستانه و ترحم افرادی است که سایر افراد به آنان اعتماد می‌کنند.

ممکن است روزانه عده زیادی از افراد حس نیازمندی این افراد را باور کنند و به آنان کمک کنند، بنابراین این یک منبع درآمدزایی محسوب می‌شود که با احتساب آن می‌توان فهمید که روزانه با سوء استفاده از همین حس انسان دوستانه درآمد آنان چندان اندک هم نیست.

 با توجه به این مسئله، به مرور زمان افزایش و رواج این پدیده‌ه تازه و نو سبب می‌شود عده زیادی اعتمادشان به افراد نیازمند خدشه دار و  برای آنان، تفکیک افراد به ظاهر نیازمند تا نیازمند واقعی سخت شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چندسال قبل همین اتفاق رو دیدم ، ولی فرقش این بود که گدای بنزینی با مامور پمپ باهم همدست بودن و ما پول رو به مامور پمپ دادیم و مثلا پول ده لیتر رو از ما وپول ده لیتر رو از بعدی میگرفت و اخر وقت هر چی جمع شده بود رو به گدا می داد.
حامد
Iran, Islamic Republic of
امسال عید برای اولین بار در دو شهر بابت این موضوع سرکیسه شدم......
ممد
United States
گدای سامرا شنیده اید که چقدر سمج است؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
بنده چند سال پیش در تله این شیاد ها افتادم مبلغی پرداخت کردم و قرار شد بحسابم واریز کنند ، البته که واریز نشد ... اما باعث شد از اون موقعه دیگه هیچ کمکی به این صورت را انجام ندم هرجند واقعی باشه ، واقعا روش بدی برای شیادی هست که اعتماد مردم رو از بین می برند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مردم ساده لوحی هستیم و با حرف زود خام میشیم،......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هنوز سنگدل نشدیم که بی اعتنا رد بشیم ولی باید دقتمون رو بیشتر کنیم.در گذشته که کارت بانکی و امکان انتقال پول نبود، مسافرای زیادی بودن که در راه میماندن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
نوع پیشرفته وباکلاسش وایستادن جلو داروخانه ها با یک نسخه تاریخ گذشته است