پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

وزیر صمت: خودروسازان مجوز گران کردن ندارند

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 711104
وزیر صمت گفت: قیمت خودرو از سوی خودروسازان به هیچ عنوان افزایش پیدا نکرده است ضمن اینکه خودروسازان نمی‌توانند نرخ خودرو را افزایش دهند زیرا مجوز این کار را ندارند.
وزیر صمت: خودروسازان مجوز گران کردن ندارند
به گزارش جهان نيوز، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن تجارت، درباره قیمت خودروها گفت: قیمت خودرو از سوی خودروسازان افزایش پیدا نکرده است؛ افزایش قیمتی که در بازار شاهد هستیم منجر به التهاب شده است.

وزیر صمت افزود:  افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر همه چیز اثر گذاشته و نمی‌توان اثر آن را ندیده گرفت. ضمن اینکه افزایش نرخ خودرو در بازار آزاد هم مانند دیگر کالاها تحت تاثیر قرار گرفته‌ و به همین دلیل نرخ خودرو در بازار هم بر همین اساس افزایش یافته است.

رحمانی افزود: قیمت خودرو از سوی خودروسازان به هیچ عنوان افزایش پیدا نکرده است ضمن اینکه خودروسازان نمی‌توانند نرخ خودرو را افزایش دهند چرا که مجوز این کار را ندارند.

وی گفت:‌ نه خودروساز و نه هیچ کدام از شرکت‌های دولتی و شبه دولتی حداقل تا آخر سال حق افزایش نرخ را ندارند.

وزیر صمت اظهار داشت: افزایش نرخ خودرو به دلیل تلاطم‌های بازار است. ولی ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. این در حالی است که ما شاهد قیمت سازی در فضای مجازی هم هستیم به طوری که یک فرد بدون داشتن خودرو، 5 هزار آگهی فروش را به صورت صوری منتشر کرده تا قیمت سازی کند. 

رحمانی افزود: تا شب عید چند ماه فرصت داریم. این در حالی است که دولت به صراحت اعلام کرده تا پایان سال هیچ کس حق افزایش قیمت را ندارد؛ البته رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ها و اظهار نظرهای خود اعلام کرده است که هیچ کس حق افزایش نرخ را ندارند.

وزیر صمت گفت:‌ اگر هر شرکت دولتی و شبه دولتی تغییر قیمتی را در اجناس، کالاها و محصولاتش داشته باشد حتما تخلف کرده و با آن قاطعانه برخورد خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد:‌ ما به شدت با افزایش قیمت‌ها برخورد خواهیم کرد ضمن اینکه در زمینه کم فروشی هم که ذاتا تخلف محسوب می‌شود هم وزارت صمت و هم سازمان تعزیرات حکومتی قاطعانه ورود کرده و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
پدر آمرزیده از زمانی که تشریف آوردی می گویی اجازه ندارند. اتفاقا اجازه دارند و خوب هم جولان می دهند 206 تیپ 2 وقتی شما اومدی حدود 40 میلیون تومان بود الان 92 میلیون تومان است آریو اتومات 62 میلیون بود الان 142 میلیون چانگان 74 میلیون بود الان 205 میلیون و......همچنین ارزاق عمومی که اونها هم به تناسب گران شده. لااقل بگو نتونستیم جلوی گرانی را بگیریم و عذرخواهی کن
Iran, Islamic Republic of
واقعا در ایران زندگی میکنی بی خبر ی سری به سایت کرمان موتور بزن ببین گران کرده یا نه s5از 299میلیون به 307500میلیون افزایش یافته بعنوان مثال.
جهت یاداوری
Iran, Islamic Republic of
در آذر ماه جک s5 کرمان موتور از 299میلیون به 307500میلیون افزایش یافت اگه راست میگوید این یک مورد رسیدگی کنید متشکرم
سید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای وزیر به جای کنترل قیمت ها اگر وزارتخانه خود را به خوبی مدیریت کنی هم خدا راضی است هم مردم . ....