پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ضرب‌الاجل یک ماهه کنگره آمریکا به سیا برای اعلام قاتلان خاشقجی

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 711084
کنگره آمریکا به سازمان اطلاعات این کشور (سیا) یک ماه مهلت داده تا مشخص کند که ولیعهد عربستان مسئول قتل جمال خاشقجی است یا خیر.
ضرب‌الاجل یک ماهه کنگره آمریکا به سیا برای اعلام قاتلان خاشقجی
به گزارش جهان نيوز  به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سازمان سیا باید ظرف مدت ۳۰ روز قاتلان جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را مشخص و معرفی کند. همچنین باید تعیین کند که آیا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مسئول قتل خاشقجی، بوده است یا خیر؟ مساله‌ای که در صورت تایید در سطح بین‌المللی برای عربستان پیامدهایی خواهد داشت.

به گفته رسانه‌های آمریکا جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مذاکراتی را با اعضای کنگره به نیابت از کاخ سفید برای حذف بندهایی که عربستان را در قتل جمال خاشقجی و جنگ یمن متهم می‌کند انجام داد اما این بندها در نسخه اخیر پیش‌نویس بودجه دفاعی سالانه به نام "قانون اختیارات دفاع ملی" باقی مانده است.

تام مالینوسکی، نماینده حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد: در گزارش‌های سیا محمد بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است. ما خواهان توضیح دقیقی از مدیر سازمان اطلاعات ملی درباره این مسئله هستیم. اگر کاخ سفید بر مدیر اطلاعات برای ارائه یک نتیجه متفاوت فشار بیاورد، جای تعجب ندارد.

دوم اکتبر خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد. سیا و غرب معتقدند که محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را داده بود اما وی این مسئله را تکذیب می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *