پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱

کدام عمل محبوب‌تر از هزار رکعت نماز است؟

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 711074
امام صادق علیه‌السلام در حدیثی به عملی اشاره کردند که از هزار رکعت نماز نزدشان محبوب‌تر است.
به گزارش جهان نيوز، خداوند متعال در قرآن کریم بارها بندگان خود را به اقامه نماز دعوت کرده و ثمرات بسیاری را برای آن قرار داده است. اینکه خدا نماز را به عنوان فریضه و امر واجبی قرار داده به این دلیل است که انسان‌ها در بُعد فردی و اجتماعی از حداقل آن محروم نشوند. اینکه به راحتی و بدون هیچگونه سختی می‌توان وضو گرفت و به اقامه نماز پرداخت آن هم با کمترین هزینه و صرفِ وقت، جای شکرگزاری بسیاری دارد.

در کنار این فریضه، اهل‌بیت علیهم‌السلام ما را تشویق به اموری کردند که با عمل به آنها می‌توانیم میزان بهره‌مندی خود را نیز افزایش بدهیم؛ یکی از آن امور، تقیّد به ذکر تسبیحات حضرت زهراء سلام‌الله‌علیها است. امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «تَسْبیحُ فاطِمَةَ علیهاالسلام فی کُلِّ یَوْمٍ فی دُبُرِ کُلِّ صَلاةٍ اَحَبُّ اِلَیَّ مِنْ صَلاةِ اَلْفِ رَکْعَةٍ فی کُلِّ یَوْم؛ تسبیحات فاطمه زهرا علیهاالسلام در هر روز پس از هر نماز، نزد من محبوب‌‏تر از هزار رکعت نماز در هر روز است.»

کافی: ج 3، ص 343، ح 15
برچسب ها: امام صادق حدیث
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
....