چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱

بهترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته!

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 711067
میتوان اینطور گفت که اولویت های دارایی، بودجه و همچنین امنیت منزل برای افراد مختلف متفاوت است، بنابراین می توان گفت که هیچ قاعده ی مشخصی برای سایز و نصب دوربین مداربسته وجود ندارد. بهتر است که شما برای این کار، تمامی مناطق را در نظر بگیرید و مشخص کنید که کدام یک از آنها بخش آسیب پذیر منزل شما به حساب می آیند و ضرورت بیشتری دارند.
به گزارش جهان نيوز، میتوان اینطور گفت که اولویت های دارایی، بودجه و همچنین امنیت منزل برای افراد مختلف متفاوت است، بنابراین می توان گفت که هیچ قاعده ی مشخصی برای سایز و نصب دوربین مدار بسته وجود ندارد. بهتر است که شما برای این کار، تمامی مناطق را در نظر بگیرید و مشخص کنید که کدام یک از آنها بخش آسیب پذیر منزل شما به حساب می آیند و ضرورت بیشتری دارند.
 

دوربین مدار بسته
نمای بیرونی؛ درب جلویی
ممکن است تصور کنید که سارقین همیشه از درب های ورودی جلویی وارد منزل میشوند، اما آماری که در این زمینه ارائه شده است نشان می دهد که 34 درصد از سارقین واقعا از این درب ها وارد می شوند. همچنین ممکن است که دوربینی که درب اصلی شما را پوشش می دهد، روی تمام افراد و روی تمامی ورودی ها تمرکز داشته باشد. نکته ی حرفه ای در این بخش این است که زنگ درهای تصویری می توانند گزینه خوبی برای درب های جلویی باشند. شما میتوانید از آن ها به عنوان دوربین مداربسته درب اصلی استفاده کنید و یا حتی دوربین ها را در فضاهای باز مانند حیاط و یا گاراژ قرار دهید.

نمای بیرونی برای نصب دوربین مداربسته؛ درب های پشتی و جانبی
در این احال گفته می شود که درب هایی که دور از چشم باشند را میتوانید به عنوان عاملی بدانید که به بازدیدکنندگان این امکان را می دهند که بدون اینکه دعوت شوند وارد منزل شما شوند. برای اینکه بتوانید اطلاع دقیقی از تمامی افرادی که وارد منزل شما می شوند داشته باشید، دوربین ها را به درهای فرعی خود اضافه کنید، به خصوص اگر یکی از آن ها به طور اخص از درب جلویی شما استفاده می کنند. اگر عده ای در تلاش باشند تا از درب های زیر زمین و ... استفاده کنند شما یک سارق بالقوه خواهید داشت!
 
 

دوربین مداربسته
نمای بیرونی؛ گاراژ و جاده فرعی
دوربین مدار بسته ای که در گاراژ و یا محل عبور و مرور شما نصب می شود، به طور خاص برای نگهداری از دوچرخه ها، تجهیزات ورزشی، اتومبیل و هر کسی است که آن ها را کنترل می کند. اگر گاراژ شما جدا شده باشد، دوربین مداربسته به شما کمک خواهد کرد که با این بخش در ارتباط باشید. در صورتی که گاراژ به قسمتی از منزل شما متصل باشد، احتمالات نظارتی برای این بخش کاهش پیدا می کنند. اگر در انتهای گاراژ شما یک دروازه وجود دارد، شاید شما بخواهید که یک دوربین مداربسته را در این بخش قرار دهید چرا که در این حال هرکسی که میخواهد وارد خانه شما شود را میتوانید تحت نظر داشته باشید.

نمای بیرونی؛ حیاط
نظارت بر حیاط به شما کمک خواهد کرد که هرکسی که منزل شما را از بیرون تحت نظر دارد مشاهده کنید. همچنین شما میتوانید از این دوربین مداربسته برای نگاه کردن فعالیت های کودکان، حیوانات و عابرین استفاده کنید.

نمای داخلی؛ مناطق مشترک
قرار دادن یک دوربین مداربسته در قسمت هایی مانند آشپزخانه و یا نشیمن یک راه عالی برای دیدن کارهای بچه ها به شمار می آید. اگر کودک شما نیازمند توجه بسیار است، حیوانات خانگی شما نیازمند مشاهده هستند و یا بابید بررسی کنید که در خانه شما چه خبر است می توانید از یک دوربین مداربسته داخلی استفاده کنید. دقت داشته باشید که در این حال پاک کننده ها و همچنین تعمیرکاران در اولویت قرار دارند. به این ترتیب میتوانید ببینید که آیا آن ها بخشه ای مختلف را دستکاری می کنند یا خیر.

نمای داخلی؛ راه پله ها و راهرو های اصلی
شما میتوانید یک دوربین مداربسته را در قسمت اصلی منزل خود قرار دهید و حرکات تمامی کسانی که میخواهید را مورد بررسی قرار دهید. در این حال حرکت برای تمامی افراد دشوار خواهد بود. در این حال، اگر کسی وارد اتاق خواب یا منطقه ممنوعه دیگری شود شما می بینید. اگر در اطراف منزل نیز حرکت هایی وجود داشته باشد، شما میتوانید آنها را مشاهده کنید.
 
 

دوربین مداربسته
مناطقی که شما مجاز به نصب دوربین مداربسته نیستید!
برخی از مکان ها جز حریم خصوصی اشخاص به شمار می آیند و نصب دوربین مداربسته در آن ها می تواند حریم خصوصی همسایه شما را نقش کند. در این بخش قوانین مشخصی در مورد دوربین و حریم خصوصی وجود دارد که باید به آن دقت کنید. بنابراین میتوان گفت که عاقلانه است که شما پیش از نصب دوربین مداربسته قوانین مربوط به منطقه مورد نظر خود را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که قوانین و حریم شخصی را نقض نمی کنید.

به طور کلی باید بدانید که صاحبین مشاغل مختلف می توانند دوربین مدار بسته را در فضاهای امنیتی نصب کنند و البته که این دوربین ها میتوانند مساحت وسیعی را در بر بگیرند اما معمولا تصرف اموال عمومی در این زمینه کار درستی نیست. از نظر قانونی، دوربین مدار بسته مناطقی که همسایگان شما از آن به عنوان حریم خصوصی یاد می کنند را نیز ضبط خواهد کرد. اگر شما بخواهید استفاده از دوربین مداربسته را برای اهداف غیر ایمنی استفاده کنید ممکن است که در این زمینه دچار مشکل شوید. ضبط صدا هم بدون اطلاع و آگاهی و همچنین رضایت ممکن است که امری غیر قانونی باشد.

اتاق خواب و حمام
اینکه شما بخواهید همواره به کودک خود در بخش های مختلف منزل توجه داشته باشید امری غیر قابل انکار است. با این حال اما برخی از مناطق منزل هم جز حریم خصوصی به شمار می آید. برخی از این مناطق حتی دارای یک توافق ضمانت حریم خصوصی هستند. خوشبختانه در این زمینه گزینه های بسیاری وجود دارد که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید. مانیتورهای هوشمند برای کودکان وجود دارد که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید. این دوربین ها معمولا به عنوان تدابیر امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند و شما میتوانید از آن ها برای سالمندان نیز استفاده کنید.

چگونه دوربین مداربسته را در بهترین مکان برای بهترین عملکرد قرار دهیم؟

بعد از این که مکان مورد نظر برای نصب دوربین مدار بسته را انتخاب کرده اید باید نحوه نصب دوربین مداربسته را برای پوشش مناطق مورد نظر خود را نیز مشخص کنید. در این بخش باید کاملا استراتژیک عمل کنید.

دستورالعملی برای قرار دادن دوربین مدار بسته در فضاهای باز
بهترین کار این است که دوربین را در ارتفاعی معادل با 8 فوت از زمین نصب کنید. این ارتفاع به اندازه ای کم است که میتواند تمامی جزئیات را ضبط کند و به اندازه ای بالاست که سارقان به آن دسترسی نخواهند داشت.

همچنین بهتر است که دوربین مداربسته را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. نور زیاد باعث می شود که کنتراست تصویر ضبط شده تا حد زیادی بالا رود و این باعث می شود که شناسایی آنچه که اتفاق می افتاد دشوار باشد. حرکت نور خورشید را در نظر بگیرید و دوربین مدار بسته خود را در زاویه ای مناسب قرار دهید.
 
 

دوربین مدار بسته
بهتر است پیش از نصب دوربین مداربسته تصمیم بگیرید که آیا میخواهید دوربین شما قابل رویت باشد و یا مخفی. دوربین های مداربسته ای که مشاهده می شوند معمولا بازدارنده ای موثر برای سارقین است اما برخی از آن ها نیز با خراب کردن دوربین ها کار خود را انجام می دهند. برخی از مالکان تصمیم می گیرند که به صورت برجسته دوبین تقلبی را نصب کنند و در پشت آن دوربین اصلی را نصب کنند تا در صورتی که سارقین این دوربین ها را خراب کردند پشتیبان آن ها سالم باشد. برخی از آن ها نیز سخت افزار را به دو دوربین اضافه می کنند تا آسیب رساندن به آن ها سخت و غیرممکن باشد.

شما باید دوربین مداربسته خود را از عناصر مختلف هم محافظت کنید. دقت داشته باشید که بسیاری از دوربین های مداربسته ضد آب و هوا هستند اما همه آن ها مقاومتی شگرف در این قضیه ندارند. بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که تدابیر حفاظتی را نیز برای آنها انجام دهید.

دستورالعمل هایی برای قرار دادن دوربین مداربسته داخلی
گوشه ها را از قلم نیندازید. شما میتوانید یک دوربین مداربسته را در گوشه ای از اتاق قرار دهید و به کار خود برسید. در این حال ممکن است که پرده ها برای شما مشکل ساز شوند. نشان دادن پنجره در یک دوربین ممکن است که کیفیت تصویر آن را خراب کند. بسیاری از دوربین های مداربسته از فناوری های مادون قرمز استفاده می کنند که در واقع به تشخیص حرکت ها کمک خواهد کرد و دوربین ها را قادر می سازد که در نور کم کار کنند. نور IR  میتواند پنجره و شیشه ها را منعکس کند و به فیلم شما جلوه ای مبهم ببخشد. اینطور به نظر می رسد که فیلم شما از یک سفیدی مطلق گرفته شده است.

اگر لزوم نشان دادن پنجره برای شما وجود دارد، میتوانید لنز را تا حد ممکن رو به شیشه و یا نور قرار ندهید. این ها اقداماتی هستند که شما توسط آن ها میتوانید تابش های موجود در فیلم خود را به حداقل برسانید. زاویه را به گونه ای تنظیم کنید که نور مستقیم داخل فیلم شما وجود نداشته باشد. شما باید با دوربین مداربسته داخل خانه به طور حتم به لامپ ها و پنجره های روشن توجه داشته باشید. در این حال از هرگونه برخورد مستقیم دوربین با این منابع نوری خودداری کنید.

 
دوربین مدار بسته
نکاتی برای نصب دوربین مدار بسته
بهتر است که از این قوانین برای نصب دوربین مداربسته استفاده کنید تا به طور بالقوه خودتان را دچار مشکل نکنید! برخی افراد به دنبال نصب دوربین جاسوسی کوچک برای منزل خود میگردند! ولی قبل از هر اقدام باید به قوانین کشور توجه نمایید.
تمامی تجهیزات خود را قبل از نصب امتحان کنید. دوربین خود را امتحان کنید و اطمینان حاصل کنید که عملکرد آن مطابق میل شماست.  در صورت امکان یک اجرای امتحانی در این زمینه داشته باشید تا بخش های مختلف دوربین خود را چک کنید. شما میتوانید فید را نیز از این طریق کنترل و ارزیابی کنید. میتوانید ببینید که آیا آنچه را که میخواهید ببینید میتوانید ببینید یا نه؟ آیا سیگنال های وای فای به اندازه کافی قوی هستند و آیا تابش خورشید و نورهای دیگر مانعی مسدود کننده در میدان دید شما هستند یا خیر؟
دوربین مداربسته خود را با استفاده از سخت افزار و یا ابزارهایی که ممکن است به اجزای آن ها آسیب برساند نصب نکنید. برای اینکه بتوانید به موقعیت مناسب دست پیدا کنید بهترین کار این است که دوربین خود را در پوزیشن صحیح نصب کنید. این کار میتواند باعث آسیب رساندن یا سفت شدن پوشش های الکتریکی یا لنز شود.
به یاد داشته باشید که همواره باید دوربین خود را تمیز نگه دارید. دوربین هایی که خارج از منزل وجود دارند و به ویژه مستعد تجمع گرد و غبار روی لنز هستند باید به روشی جداگانه نصب شوند.

آیا نیاز است که شما دوربین مدار بسته خود را به صورت حرفه ای نصب کنید؟
تصمیم گیری در این مورد کاملا بستگی به خود شما خواهد داشت و اینکه سطح راحتی کار تا چه حد برای شما مهم است. اگر اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد باعث ایجاد دل مشغولی هایی برای شما دارد بهتر است که از راهنمای نصب دوربین مداربسته استفاده کنید و در غیر این صورت میتوانید از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه برای نصب دوربین مداربسته فعالیت می کنند. بسیاری از این دوربین ها معمولا فقط از طریق وای فای نصب خواهند شد و تنها به منبع تغذیه نیاز دارند و اینکه شما بتوانید آن ها را به صورت صحیح سیم کشی کنید. دوربین های امنیتی که در فضای باز مورد استفاده قرار گیرند اما چالش های بیشتری را برای شما ایجاد خواهند کرد به خصوص اگر نمای بیرونی شما دارای منبع تغذیه محدود باشد. اگر شما در زمینه نصب دوربین مداربسته اطلاعات کافی ندارید و یا تجهیزاتی که میخواهید در دسترس شما نیست میتوانید از یک فرد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.
 
 

نصب دوربین مدار بسته
در نهایت، برخی از شرایط ایجاب می کنند که شما از یک فرد حرفه ای در زمینه نصب دوربین مدار بسته کمک بگیرید. نصب حرفه ای دوربین مداربسته به شما این اطمینان را خواهد داد که همه چیز تحت کنترل است. پس اگر میخواهید این کار را تضمین شده انجام دهید میتوانید از یک تکنسین آموزش دیده در این زمینه کمک بگیرید.

مجموعه پارت ویژن با در اختیار داشتن تکنسین های حرفه ای و با استفاده از به روزترین دانش تخصصی در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی، انواع دوربین مداربسته را برای نصب در مکان های مختلف فراهم نموده است. جهت تماس رایگان با کارشناسان شرکت با تلفن ۰۲۱۸۸۱۰۵۴۰۵ تماس حاصل فرمائید و یا به وبسایت شرکت به آدرس www.PartVisionCCTV.com مراجعه نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *