جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

چمران: دولت روحانی قائل به شفافیت نیست

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 711003
عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروی‌های انقلاب اسلامی گفت: دولت جناب روحانی قائل به شفافیت نیست و مردم را بیگانه تلقی می‌کند. در همین قضیه اخیر بنزین که یک تکلیف قانونی بود که سال‌ها معطل مانده بود، دولت حاضر به شفافیت و صحبت با مردم نشد.
چمران: دولت روحانی قائل به شفافیت نیست
به گزارش جهان نيوز، مهدی چمران در حاشیه حضور در دانشگاه رامین خوزستان، اظهار داشت: شفافیت رکن اصلی در حکومت‌داری است. شفافیت یک اساس دینی و قراآنی دارد.

وی افزود: نامه امام علی (ع) به مالک اشتر یک دستورالعمل کامل در حکمرانی است که در آن به شفافیت تاکید شده است. راهکار بسیاری از مشکلات رجوع به نهج البلاغه و بازگشت به این کتاب هدایت بخش است. کاش مسئولان در جلسات خود به این نامه امام علی (ع)نیز اشاره کنند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: شفافیت یک مبنای دینی داشته و در سیره ائمه و پیامبر‌(ص) مشهود است. یکی از اقدامات پیامبر اکرم (ص) در این زمینه، تصمیم‌گیری مهمترین مسایل در مسجد و بین مردم است. این در زندگی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مشهود است.

چمران گفت: نمایندگان مجلس باید شفاف عمل کرده و اینگونه نباشد که بین مردم یک وعده و داخل صحن مجلس گونه ای دیگر رفتار کنند. نبود شفافیت نفاق و بددلی تولید می‌کند.
 
وی تصریح کرد: مجلس و نمایندگان باید به بیانیه گام دوم اهتمام داشته باشند. مجلس یازدهم باید براساس و مبنای بیانیه گام دوم انقلاب شکل بگیرد.

این فعال سیاسی اظهار داشت: دشمن دنبال ایجاد ناامیدی ویاس است و امید به آینده می‌تواند نقشه‌های دشمن را بی اثر سازد. شفافیت به خودی خود تولید امیدواری می‌کند.

وی ادامه داد: دولت ‌روحانی قائل به شفافیت نیست و مردم را بیگانه تلقی می‌کند. در همین قضیه اخیر بنزین که یک تکلیف قانونی بود که سال‌ها معطل مانده بود، دولت حاضر به شفافیت و صحبت با مردم نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..