شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳۷

تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 710951
تحریم‌های تازه آمریکا علیه خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، حتی صادرات دارو و اقلام غذایی به ایران را ممنوع کرده است.
تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران
به گزارش جهان نيوز، در حالی که مقام‌های آمریکایی دائما ادعا می‌کنند تحریم‌های آن‌ها مردم ایران را هدف قرار نداده و اقلام انسانی از جمله غذا و دارو از تحریم‌ها معاف هستند، اما تحریم‌هایی که آمریکا روز چهارشنبه علیه ایران وضع کرد، به صراحت صادرات دارو، اقلام غذایی و زراعی به ایران را با ممنوعیت مواجه کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا این هفته با حضور در یک نشست خبری، اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌های تازه‌ای علیه شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران (IRISL) و شرکت ای-سیل (E-Sail) مستقر در چین، اعمال می‌کند.

هرچند شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران پیش از این هم در فهرست تحریم‌ها قرار داشت، اما تحریم‌هایی که این هفته اعلام شد، از این منظر تازگی دارند که بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ و دو برچسب «اشاعه تسلیحات کشتار جمعی» و «مقررات تحریم‌های مالی ایران» صادر شده‌اند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در توضیح خود در مورد آثار این تحریم‌ها، به صراحت عنوان کرده است که اقدام تازه این کشور ارسال دارو و اقلام انسانی به ایران را محدود می‌کند. در صفحه پرسش و پاسخ‌های خزانه‌داری آمریکا، در این رابطه آمده است: «ایالات متحده مجوزها و معافیت‌های گسترده‌ای ذیل تحریم‌ها دارد که اجازه فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران توسط افراد آمریکایی یا غیرآمریکایی را می‌دهد. اما این مجوزها و معافیت‌ها عموما تراکنش با افرادی که ذیل فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ تحریم شده‌اند را شامل نمی‌شود.»

بنا بر اعلام واشنگتن، تحریم‌هایی که این هفته رسانه‌ای شد، از روز ۸ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی (۱۹ خرداد ۱۳۹۹) اجرایی می‌شوند. به نوشته خزانه‌داری آمریکا، از آن تاریخ به بعد، «اتباع ایالات متحده، مگر با دریافت مجوزهای موردی، از مشارکت در تراکنش با IRISL و E-Sail منع خواهند شد، از جمله از تراکنش‌های مربوط به فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از سوی اتباع ایالات متحده یا از ایالات متحده.»

خزانه‌داری آمریکا می‌افزاید: «علاوه بر این، افراد غیرآمریکایی هم که آگاهانه در تراکنش‌های مشخص با IRISL و E-Sail مشارکت داشته باشند، حتی برای فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، خود را در معرض تحریم‌های دیگر قرار می‌دهند.»

تنها راه‌حلی که آمریکا برای دور ماندن از تحریم‌ها به طرف‌های تجاری ایران ارائه کرده، این است که معاملات خود را تا پیش از زمان اجرایی شدن تحریم‌ها به پایان برسانند.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که بخش بزرگی از واردات مواد غذایی و دارو به ایران از طریق دریا و توسط شرکت خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین خطوط کشتی‌رانی ایران انجام می‌گیرد. 

در حقیقت برچسب‌های تازه‌ای که آمریکا به این شرکت افزوده، تنها از یک نظر در وضعیت پیشین خطوط کشتی‌رانی ایران تفاوت ایجاد کرده و آن هم دشوارتر کردن صادرات اقلام انسانی به ایران است.

این اولین بار نیست که آمریکا بخش‌هایی را هدف تحریم قرار می‌دهد که با زندگی روزمره مردم ایران در ارتباط است. آبان ماه امسال هم خزانه‌داری آمریکا بخش ساخت و ساز و مسکن ایران را تحریم کرد و قوانین تراکنش‌های مالی با ایران را سختگیرانه‌تر کرد. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به آن تحریم‌ها، نوشت: «بر خلاف ادعاهای فریبکارانه ایالات متحده، مقررات جدید این کشور تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را تشدید می‌کند... حالا خزانه‌داری دارد نه تنها مواد غذایی، بلکه واردات اقلام دارویی را هم هدف قرار می‌دهد.»

منبع: فارس
برچسب ها: تحریم آمریکا دارو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک با مجوز رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار شماره یک و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار شماره یک صدها داعشی را از سوریه به عراق آورد.
ائتلاف آمریکا در مرزهای عراق و سوریه با داعش تعامل دارد.
آمریکا ماهی ۳۰ میلیون دلار از نفت سوریه به جیب کردها می ریزد.
آمریکا از جیب سوریه خرج می‌کند.!
Bulgaria
ربع پهلوی خائن از این تحریمها استقبال کرده ....مرگ کودکان ایران بخاطر کمبود دارو خواست کیست؟
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف آمریکا جنایتکار شکاره یک ازسال 2014 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک در رقه، هزاران نفر را به قتل رساند.
حقوق بشر قانون جنگل آمریکایی، بهانه آمریکا جنایتکار شماره یک برای مداخله در مسائل داخلی سایر کشورهاست
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار شماره یک همچنان به نقض‌های سیستم‌مند حقوق بشر در حق ملت‌های جهان ادامه می‌دهد.
تروریست‌ها و کلاه‌سفیدها مورد حمایت آمریکا و متحدانش برای حملات شیمیایی در ادلب و حلب آماده می‌شوند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا از جنایت های جنگی اسرائیل حمایت می کند
دولت آمریکا از اشغالگری، شهرک سازی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.
همه دولت‌های آمریکا همواره از اسرائیل جانبداری می‌کردند، اما دولت دونالد ترامپ از اشغالگری، شهرک سازی و جنایت‌های جنگی این رژیم حمایت می‌کند.
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت روحانی، ظریف، عراقچی، مسئولین و نمایندگان مجلس درباره آزمایش موشکی آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رئیس بی شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار.... کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند ....
Iran, Islamic Republic of
در برابر دخالت، مداخله، تهدید، تحریم توسط آمریکا و متحدانش، راهی جز «تقویت توسعه موشکی، دفاعی و ساخت سلاح هسته ای و سلاح شیمیایی» نداریم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران، به خاطر برای ناامن کردن خیلج فارس و منطقه خاورمیانه و جهان است.
Iran, Islamic Republic of
ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

وزارت امور خارجه ترکیه سفیر آمریکا در آنکارا را بر سر تصویب طرح برسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در مجلس سنای آمریکا احضار کرد.
Iran, Islamic Republic of
هدف آمریکا تجزیه ایران به کشورهای کوچک
دشمنان در آرزوی شوم تجزیه ایران اسلامی هستند.
Iran, Islamic Republic of
1 - آمریکا جنایتکار شماره یک به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک صهیونیستی با دریافت رشوه از عربستان سعودی جنایتکار شماره یک، امارات جنایتکار شماره یک و بحرین جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرد.
2 - آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی جنایتکار شماره یک با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرد چرا سه کشور اروپایی جنایتکار شماره یک تاکنون خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
هشدار رزمنده ایرانی به سران ‌آمریکا، انگلیس، فرانسه، انگلیس، عربستان سعودی و اسرائیل اگر دست ازدخالت و مداخله و جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی برندارید‌ به سراغ ساخت سلاح هسته ای و شیمیایی خواهیم رفت.
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی باز هم ایران را تهدید کرد
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی باز هم ایران را تهدید به اقدامی نظامی کرد.
هشدار رزمنده ایرانی به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی
اگر اسرائیل سلاح هسته ای خود را کنار نگذارد ما هم سراخ ساخت سلاح هسته ای خواهیم رفت.
Iran, Islamic Republic of
ایرانی ها چگونه از اسرائیل انتقام می گیرند؟
Iran, Islamic Republic of
ما همچنان به توسعه توانمندی‌های دفاعی برای حمایت کامل از حریم هوایی کشورمان ادامه می‌دهیم.
Iran, Islamic Republic of
امریکا می‌کوشد از تظاهرات لبنان به نفع خود سوءاستفاده کند/ این تظاهرات علیه ایران نبوده است
Iran, Islamic Republic of
اجازه نمی دهیم هیچ کشوری پایش را از گلیش خود دراز کند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک به دنبال سوار شدن بر موج اعتراض‌ها در منطقه هستند
Iran, Islamic Republic of
عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، مایک پمپئو وزیرامور خارجه آمریکا و وزیردفاع آمریکا حمله موشکی به نفتکش ایرانی دردریای سرخ آگاه هستند....
Iran, Islamic Republic of
تخریب منازل فلسطینیان، جنایت جنگی است متاسفانه مدعیان حقوق بشر تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
تخریب منازل فلسطینی اقدامی تروریستی است متاسفانه مدعیان حقوق بشر تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
که رژیم صهیونیستی با این کار، نقض حقوق بشر کرده و مرتکب جنایت جنگی شده است.
ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
اروپا جنایتکار شماره یک بیش از 27 سال است نتوانست مشکلات منطقه قره باغ آذربایجان را حل کند چگونه می خواهد مشکلات برجام ر ا حل کند.
Iran, Islamic Republic of
اگر غربی ها جنایتکار شماره یک دلسوز ما بودند ما را تحریم نمی کردند
Iran, Islamic Republic of
نصرالله:
ایران به هر نوع حمله‌ای پاسخ خواهد داد/ هشدار درباره بهره برداری آمریکا از اعتراضات لبنان
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی ضمن پرداختن به اوضاع داخلی این کشور و هشدار درباره بهره برداری آمریکا از اعتراضات، اعلام کرد: اگر به ایران حمله شود خود ایرانی‌ها پاسخ خواهند داد.
Iran, Islamic Republic of
جیمز ماتیس:
باید سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران را تلافی می‌کردیم
وزیر دفاع سابق آمریکا در سخنانی مدعی شد که در زمان ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط ایران، در همان زمان لازم بود که به این اقدام واکنش نشان دهیم.
Iran, Islamic Republic of
غربی‌ها ملت ما را تروریسم می‌خوانند؛ اما به دنبال مذاکره هستند
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا بی‌فایده است.
چرا یک ملت را دعوت به تسلیم می‌کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
ایران به تنهایی قادر است پاسخ حملات آمریکا یا اسرائیل را بدهد.....
Iran, Islamic Republic of
اینکه آمریکا با دانشمند ایرانی آن برخورد غیرانسانی را می‌کند ولی عده‌ای مدعی هنرمندی را تحویل گرفته و به آنان جایزه می‌دهد دلیل بر این است که آمریکایی‌ها دنبال مزدور هستند. برای دشمن سرسپردگی مهم است نه علم و فضیلت اشخاص.
Iran, Islamic Republic of
خیانتی از این بالاتر وجود ندارد که آمریکا با متحدان غربی خود و دلارهای نفتی عربستان و امارات با راه انداختن آشوب در داخل کشور اقدام به تخریب و آتش‌ کشیدن مراکز دولتی و عمومی کرده و تعدادی از هموطنان را به قتل برساند ولی عده‌ای مدعی اصلاح‌طلبی یا هنرمندی در دفاع از جنایت بیگانگان اقدام به صدور بیانیه کرده و جای جلاد و شهید را تغییر بدهند.
Iran, Islamic Republic of
بیانیه هنرمند نماها در دفاع از فتنه آمریکایی که ضامن صدور ویزای آن‌ها به آمریکا و غرب است ماهیت ضد مردمی و سرسپردگی آن‌ها را به خوبی آشکار کرد.
Iran, Islamic Republic of
شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار شماره یک ازسال 2003 تاکنون درمورد جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکار شماره یک و انگلیس جنایتکار شماره یک کاری نمی کند، خفه خون گرفتن و سکوت اختیار کرده است.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
معارضان بحرینی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند....