جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

آمریکا کودتا در عراق را کلید می زند

پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 710926
کارشناس عراقی گفت که آمریکا با وجود شکست در موج سواری بر تظاهرات‌های عراق، همچنان در حال دخالت است و بعید نیست که کودتا علیه حکومت این کشور را کلید بزند.
آمریکا کودتا در عراق را کلید می زند
به گزارش جهان نيوز، «صباح العکیلی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، از شکست آمریکا در موج‌سواری بر تظاهرات‌های جاری عراق و تلاش برای حمله به منطقه سبز بغداد خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة» گفت: تظاهرات‌کنندگان کلیه حساب و کتاب‌های آمریکا را ناکام گذاشتند و با وجود ارتش سایبری و جوکر آمریکایی در تحریک معترضان برای حرکت به سوی منطقه سبز و نیز جنگ روانی به راه افتاده در این سو، این امر محقق نشد و معترضان عراقی از روز دهم نوامبر گذشته، دیگر همسو با این خواست آمریکایی‌ها حرکت نکردند.

العکیلی افزود: هماهنگ‌کنندگان تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز در بغداد، اعلام کردند که هیچ تعهدی به توصیه‌های ارتش سایبری آمریکا ندارند و با نادیده گرفتن درخواست‌های آمریکایی برای پیشروی به سوی منطقه سبز، طرح‌های آمریکا را به شکست کشاندند.

این کارشناس عراقی تاکید کرد که آمریکا به صراحت در امور کشورمان دخالت می‌کند و همه به ویژه تظاهرات‌کنندگان با درایت کامل از این توطئه آمریکایی، عبور کردند. بیانیه تظاهرات‌کنندگان و تاکید آنها بر رد هرگونه هرج و مرج و درگیری برای ورود به منطقه سبز، همین امر را ثابت می‌کند.

وی در ادامه گفت که پس از شکست واشنگتن در ایجاد فتنه میان نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی از یک سو و تظاهرات‌کنندگان از سوی دیگر و به راه انداختن جنگ داخلی با تحریک معترضان و اتهام‌زنی به نیروهای امنیتی و الحشد برای کشتاری که اخیرا در پل «السنک» روی داد، بعید نیست که آمریکا کودتا علیه حکومت عراق را کلید بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
مردم عراق اگر هشیار نباشند سرنوشت لیبی در انتظار آنهاست.با طناب آمریکا وارد چاه شدن یعنی این