کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا کودتا در عراق را کلید می زند

21 آذر 1398 ساعت 16:26

کارشناس عراقی گفت که آمریکا با وجود شکست در موج سواری بر تظاهرات‌های عراق، همچنان در حال دخالت است و بعید نیست که کودتا علیه حکومت این کشور را کلید بزند.


به گزارش جهان نیوز، «صباح العکیلی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، از شکست آمریکا در موج‌سواری بر تظاهرات‌های جاری عراق و تلاش برای حمله به منطقه سبز بغداد خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة» گفت: تظاهرات‌کنندگان کلیه حساب و کتاب‌های آمریکا را ناکام گذاشتند و با وجود ارتش سایبری و جوکر آمریکایی در تحریک معترضان برای حرکت به سوی منطقه سبز و نیز جنگ روانی به راه افتاده در این سو، این امر محقق نشد و معترضان عراقی از روز دهم نوامبر گذشته، دیگر همسو با این خواست آمریکایی‌ها حرکت نکردند.

العکیلی افزود: هماهنگ‌کنندگان تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز در بغداد، اعلام کردند که هیچ تعهدی به توصیه‌های ارتش سایبری آمریکا ندارند و با نادیده گرفتن درخواست‌های آمریکایی برای پیشروی به سوی منطقه سبز، طرح‌های آمریکا را به شکست کشاندند.

این کارشناس عراقی تاکید کرد که آمریکا به صراحت در امور کشورمان دخالت می‌کند و همه به ویژه تظاهرات‌کنندگان با درایت کامل از این توطئه آمریکایی، عبور کردند. بیانیه تظاهرات‌کنندگان و تاکید آنها بر رد هرگونه هرج و مرج و درگیری برای ورود به منطقه سبز، همین امر را ثابت می‌کند.

وی در ادامه گفت که پس از شکست واشنگتن در ایجاد فتنه میان نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی از یک سو و تظاهرات‌کنندگان از سوی دیگر و به راه انداختن جنگ داخلی با تحریک معترضان و اتهام‌زنی به نیروهای امنیتی و الحشد برای کشتاری که اخیرا در پل «السنک» روی داد، بعید نیست که آمریکا کودتا علیه حکومت عراق را کلید بزند.


کد مطلب: 710926

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/710926/آمریکا-کودتا-عراق-کلید-می-زند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com