پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

آیا می‌توان عملکرد قالیباف را با روحانی مقایسه کرد؟

پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 710853
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه کسی که عملکرد قالیباف و روحانی را قیاس کند خود را مضحکه کرده است گفت: تمام مردم عملکرد قالیباف را لمس می‌کنند.
آیا می‌توان عملکرد قالیباف را با روحانی مقایسه کرد؟
به گزارش جهان نيوز، باز هم جلسه هیئت دولت و باز هم اظهارنظرهای جالب دولتمردان. هنوز مدتی از تناقض‌گویی سخنگوی دولت با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه نگذشته است که محمود واعظی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره بیانیه محمدباقر قالیباف بعد از ثبت‌نام در مجلس و این‌که می‌خواهند تمام هم‌وغم خود را بر کنترل و وادار کردن دولت خسته و فرسوده به کار و فعالیت در یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار دهند، گفت: «من صحبت‌های آقای قالیباف را اصلاً نشنیدم اگر این حرف‌ها را زده باشد ایشان باید به گذشته و عملکرد خود برگردد.»

وی ادامه داد: «این‌که نه خودش جوان است و نه عملکرد آن‌چنانی دارد. اگر عملکردی هم در شهرداری داشته خیلی روشن است. این‌همه بدهکاری که در آنجا به بار آورده با این دولت که در این تحریم‌ها این‌همه پروژه‌ها انجام می‌دهد قابل‌مقایسه نیست».

در این باره با حبیب‌الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت‌وگو کردیم. 

*صحبت‌های واعظی در مورد روحانی مانند سرابی در کویر است
حبیب‌الله بوربور،‌ دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در واکنش به صحبت‌های محمود واعظی درمورد عملکرد قالیباف در قیاس باروحانی بابیان این‌که حتی کسانی که از کنار روحانی به نان و نوایی رسیدند هم از حمایتشان شرمنده هستند گفت: «صحبت‌های واعظی درمورد روحانی مانند سرابی است که کسی تشنه باشد و در کویر همه‌چیز را آب ببیند. در حال حاضر قضاوت داخلی‌ها،‌ خارجی‌ها، دانشگاهیان و باسوادان حتی بچه‌های باهوش کودکستانی نیز راجع به عملکرد روحانی منفی است. حتی کسانی که به روحانی رأی دادند نیز پشیمان هستند و کسانی که دل‌سوخته و سرسپرده روحانی بودند و از کنار او به نان و نوایی رسیدند هم در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که ما شرمنده شدیم.»

*کسی که عملکرد قالیباف و روحانی را قیاس کند خود را مضحکه دیگران کرده است
وی افزود: «با این اوصاف اگر واعظی این حرف را در مورد قالیباف زده شاید آمادگی ذهنی مناسبی نداشته است. در غیر این صورت چنین حرف‌هایی از فرد باتجربه‌ای مانند واعظی بعید است. کسی که این حرف را بزند خود را مضحکه دیگران می‌کند. به‌هیچ‌وجه نمی‌توان عملکرد قالیباف را با روحانی مقایسه کرد. روحانی خودش هم عملکرد خودش را قبول ندارد حال اگر کسی چنین حرفی بزند باید قضاوت را بگذاریم بر عهده خودش.»

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد نامناسب دولت، تصریح کرد: «آقایان برای یک‌بار هم که شده باید عملکرد دولتشان را ببینند، در دولت این‌ها بود که ارزش سرمایه مردم طی یک‌شب به یک‌سوم رسید. اگر هم عملکرد دولت را ازنظر تأمین مسکن برای جامعه بررسی کنیم سیاست طوری بوده که تمام مشاغل مربوط به ساخت‌وساز از بین رفته و نگرانی و گله مردم بیشتر شده است.»

بوربور گفت:‌ «چطور در جامعه ارزیابی می‌شود کسانی که از عملکرد روحانی رضایت دارند کمتر از ۱۰ درصد هستند، اما رئیس دفتر رئیس‌جمهور از او راضی است؟ محتمل است که در نظرسنجی‌هایشان از کارمندانی که خودشان استخدام کردند استفاده کرده باشند!»

او در واکنش به صحبت رئیس دفتر رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که بیانیه و صحبت‌های قالیباف بعد از ثبت‌نام در مجلس برای کنترل و وادار کردن دولت خسته و فرسوده به کار و فعالیت در یک سال و نیم باقیمانده از عمرش را نشنیده است، تأکید کرد: «واعظی اگر حرف‌های قالیباف را نشنیده اشتباه کرده که اظهارنظر کرده است، اگر جرئت شنیدن حرف‌های قالیباف را دارد بهتر است یک‌بار به حرف‌های او گوش کند و بعد اظهارنظر کند.»

*تمام مردم عملکرد قالیباف را لمس می‌کنند
دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ضمن اشاره به عملکرد قالیباف در تمام سطوح مدیریتی،‌ تشریح کرد:‌ «قالیباف طی مدتی که در شهرداری، ‌نیروی انتظامی یا نیروی هوایی سپاه بود طوری کارکرد که تمام مردم عملکرد او را لمس می‌کنند، درگذشته که می‌خواستند گواهی‌نامه بگیرند به‌قدری طول می‌کشید و آن‌چنان صف‌ها طولانی بود که هیچ‌کس فراموش نمی‌کند.»

بوربور خاطرنشان کرد: «تنها کافی است اکنون را با قبل از قالیباف و بعد از قالیباف مقایسه کنیم. درسال‌های اخیر و هم‌اکنون سالانه بیش از ۱ میلیون خودرو تولید می‌شود اما اگر دقت کنیم در مدت‌زمان مدیریت قالیباف تمام زیرساخت‌ها مناسب‌سازی شد.»

وی بابیان این‌که چنانچه اصلاح‌طلبان طی ۵۰ سال آینده نیز سرکار باشند نمی توانند کارهایی که قالیباف انجام داد را در این مدت عملی کنند، یادآور شد: «سالیان سال من عضو هیئت‌مدیره مترو تهران و حومه نیز بوده‌ام و میزان کاری که قالیباف طی مدیریت خود انجام داد را چنانچه اصلاح‌طلبان طی ۵۰ سال آینده نیز سرکار باشند نمی‌توانند در این مدت عملی کنند. بنابراین کسانی که انصاف داشته باشند راجع به قالیباف قضاوت دیگری خواهند داشت و ما نیز توقع داریم رئیس دفتر رئیس‌جمهور یک‌بار صحبت‌ها و بیانیه قالیباف را ببیند و وجدان خود را درمیان بگذارد و با آگاهی لازم قضاوت کند.»

او با اشاره به بیان غیرواقعی بدهی‌ شهرداری در زمان قالیباف، گفت: «اگر هرکدام از بزرگراه و آزادراه‌ها و فضای سبزی که قالیباف تأمین کرد را بخواهند اکنون بسازند ارزشش بسیار بیشتر از اقساط پیمانکاران است. جالب است میزان بدهی که قالیباف در شهرداری به‌جا گذاشته را به‌صورت غیرواقعی در نظر می‌گیرند اما میزان طلبی که از دولت، نهادها و ساخت‌وسازها و سرمایه‌گذاری‌های شهرداری داشته را در نظر نمی‌گیرند. اگر قرار است بدهی را حساب کنند طلب‌های شهرداری را نیز حساب کنند.»

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در پایان خطاب به واعظی بیان کرد:‌ «بهتر است واعظی یک‌بار صحبت‌های قالیباف را گوش دهد و به توسعه تهران در زمان قالیباف توجه کند و کمی منصفانه فکر کند که ما در این مدت چه کردیم و قالیباف چه کرد! و بعد وجدان خود را قاضی کند و احساس کند قیامت پاسخ خواهد داد، به‌طور حتم از صحبت‌هایی که کرده تجدیدنظر خواهد کرد.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی قبل از ریاست، .... اقتصادی چندانی نداشت اما در دوره ریاست فاجعه آفرید.....