کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طراحی اپلیکیشن

20 آذر 1398 ساعت 18:09


 
 

بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن  ایران.

بسیاری از مردم مدرن امروزی تصور استفاده از موبایل برای تماس، یا ارسال یک پیامک ساده را وحشتناک می دانند. این مسئله مهم را می توان به دلیل فراگیر شدن طراحی اپلیکیشن ها و استفاده عموم افراد مختلف از آنها داخل یک گوشی هوشمند دانست. بیشتر دستگاه‌های تلفن همراه از هدف اصلی ساخت خود فراتر رفته اند و تنها به یک یا دو گزینه کاربردی خلاصه نشده اند.

امروزه حتی یک تلفن همراه ساده، سکویی برای استفاده از برنامه‌ های کاربردی مختلف روزمره ارائه می‌دهد که هزاران نفر را جذب کرده و عاملی پولساز برای عده ی دیگری از افراد شده است. طراحی اپلیکیشن از منظر کسب در آمد چه در ایران و چه در سایر کشور های پیشرفته دنیا یک موضوع جذاب و بسیار مهم تلقی می شود. ساده بودن یا پیچیده بودن طراحی اپلیکیشن اندروید و ios، آموزنده یا سرگرم‌کننده بودن، یا پر از جزئیات جذاب و عملی بودن، دیدن شخصی در آن طرف کره زمین، همه و همه جزء خصوصیات و نیازهای امروزی بشر به حساب می آیند و این اپلیکیشن ها هستند که به ما در این راه کمک می کنند.

امروزه انواع برنامه‌ های موجود در موبایل های هوشمند، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تلفن همراه، کارهای زیادی را انجام دهند. شاید حتی تصور این موضوع هم جالب باشد که بدانیم بدون طراحی اپلیکیشن های بیشتر یا ارتقا اپ های سابق دیگر نمی توان یک مبلغ پول ساده را بدون دردسر جابجا کرد.
 
 
طراحی اپلیکیشن

آیا همه می توانند یک اپلیکیشن طراحی کرده و کسب درآمد کنند؟
شاید این جمله شوخی به نظر برسد. اما در واقع حقیقتی شیرین است. البته کد نویسی و طراحی اپلیکیشن ios یا اندروید کار همه افراد نیست. اما بدون دانش برنامه نویسی و مباحثی چون UI و UX چگونه میتوان اپ جدید طراحی کرد؟ این یک مشکل حل شده است. شما با ارجاع دادن طراحی اپلیکیشن اندروید یا آی او اس ( یا هردو) مورد نظرتان به یک گروه کاربلد و حرفه ای می توانید برنامه کاربردی خویش را راه اندازی کنید.

البته طراحی اپلیکیشن به سادگی قابل تصور هم نیست. و از این رو شروع ایده پردازی و در طی کردن گام هایی چون برند سازی، طراحی و توسعه تا رسیدن به مرحله تبلیغ در گوگل، راه پر فراز و نشیبی طی می شود که هر کدام جزئیات خاص خود را دارند. طی کردن این مسیر با پرداخت یک هزینه مشخص برای طراحی اپلیکیشن مورد نظرتان یک موضوع حل شده است.

اما پس از آن نیز می توانید با سپردن روند بازاریابی اپ خود به تبلیغات گوگل به تعداد بیشتر مخاطبانی دست پیدا کنید که در واقع هدفتان از ساخت اپلیکیشن رسیدن به آنها و پیشبرد اهداف بلند مدت تان است. پس با این حساب همه می توانند با طراحی اپلیکیشن جدید به کسب درآمد برسند. تنها ایجاد اعتماد و شناخت اهداف است که باید قبل از طراحی اپلیکیشن موردنظرتان با گروهی که این وظیفه را بر عهده می گیرند، مطرح کنید.

تحقیقات بازاریابی و تبلیغ اپلیکیشن

براساس نیاز و اهداف پایه‌ریزی شده جهت طراحی اپلیکیشن، مرحله تحقیقات مرتبط با بازاریابی و تبلیغ اپ مورد نظر معمولا در دو جهت به طور همزمان انجام می‌شود: تحقیقات کاربر به معنای عمیق‌تر شدن به جزییات بیشتر مخاطبان مورد هدف برای درک اولویت‌ها و ویژگی‌های روانشناختی، تاثیر عوامل مختلف مثل رنگ‌ها، تصمیم‌های مرتبط با سبک، و تعامل منطقی، منابع اطلاعات و روش‌های عملکرد خلاقانه است که می‌تواند کاربران را درگیر کرده، و آن‌ها را نسبت به اپلیکیشن طراحی شده فعال کند.

تحقیق بازاریابی به معنای کاوش در بخش بازار، در درجه اول از دیدگاه راه‌ حل‌ های خلاقانه بکار گرفته‌ شده توسط رقبا است. طراحی بصری برای ارائه سبک اصلی و قابل‌تشخیص خلق می شود که باعث می‌شود محصول از بین رقبا خارج شده ( به چشم آمده) و توجه مشتریان بالقوه را جلب کند.

اهمیت تحقیقات برای ایجاد نتایج موثر در طراحی اپلیکیشن بسیار مهم است. در حقیقت افرادی که تحقیقات را نادیده می‌گیرند، به اندازه ژنرال هایی که سیگنال‌های دشمنان را نادیده می‌گیرند، خطرناک هستند. غفلت از مرحله تحقیق و اتکا به بینش خلاق، تجربه، و استعداد، هدف اصلی ساخت اپلیکیشن را به بن بست می رساند؛ چون شرایط عملکرد برنامه درست درک نشده و کارآمد، کاربر پسند و اصیل بودن یک اپ در نهایت به شکلی واضح در نمی آید.
 
چرا پس از طراحی اپلیکیشن باید دست به دامان تبلیغ گوگل شویم؟
گوگل، کمک زیادی برای افرادی محسوب می شود که قصد دارند با روش های نوین کسب درآمد و بازاریابی صدای خود را به گوش عده ی کثیری برسانند. تنها قرار دادن اپلیکیشن مورد نظر در گوگل پلی یا اپ استور نمی تواند آماری بالای چند هزار یا چند میلیون دانلود را برایتان به ارمغان بیاورد.

شما برای دستیابی به هدف کسب درآمد خود از طریق طراحی اپلیکیشن می بایست تبلیغات در گوگل را هم هدف قرار دهید. برنامه تبلیغات گوگل یا (Google adwords) به شما در مدیریت، بهینه‌سازی، و پی‌گیری فعالیت‌های تبلیغاتی تان با استفاده از گوشی‌های Android یا ios کمک می‌کند. ایجاد یک کمپین برای تبلیغ در گوگل به شما اجازه می دهد تا بدون روش های دست و پا گیر تبلیغ خود را در مقابل چشم مخاطبان قرار دهید. طبع اطلاعات کلی ارائه شده در رابطه با گوگل ادز، شما با کمک تبلیغات گوگل می توانید: گوگل ادز به طور پیش فرض حالت های مختلفی از تبلیغ اپ شما را به نمایش می گذارد. به عنوان مثال می توانید نمونه این تبلیغات گوگل را هنگام دیدن یک کلیپ ویدئویی در یوتیوب تصور کنید. یا اینکه وقتی یک اپ از گوگل پلی یا اپ استور دانلود می کنید می توانید تبلیغ یک اپلیکیشن مشابه را هم داخل آن مشاهده نمایید. این روش به شما این امکان را می دهد تا با هزینه کم اما بازدهی بالا در هرکجایی که می خواهید دیده شوید.

هزینه ساخت اپلیکیشن ها به چه چیزی بستگی دارد؟
هر طرحی در مورد حل یک مسئله یا مشکل جدید است. پس برای طراحی اپلیکیشن در واقع باید به دنبال حل یک مشکل جدید یا مشکل پیش بینی شده در آینده باشید. بسیاری از افراد به آنچه رقبای آن‌ها انجام می‌دهند نگاه می‌کنند و سعی می‌کنند کاری مشابه انجام دهند. آن‌ها حتی این احتمال را که ویژگی‌هایی که آن‌ها می‌بینند ممکن است موثر نباشند را در نظر نمی‌گیرند.

تعقیب رقبا یک استراتژی ضعیف است. به عنوان مثال تلاش برای اختراع مجدد چرخ یا ماشین بخار بهترین عمل محسوب نمی شود. موثرترین روش حل مساله، اکتشاف است. این درک مساله ما را به اولین قدم طراحی اپلیکیشن در این فرآیند نزدیک می کند.

همیشه با تحقیق سه گزینه یعنی:

۱)رقابت
۲)روند بازار
۳)مردم یا مخاطب

روند تولید و طراحی اپلیکیشن آغاز می شود. قیمت طراحی اپلیکیشن نیز به فاکتور هایی نظیر ساخت اپلیکیشن ios یا اندروید، امنیت اپلیکیشن، پشتیبانی و امکانات بیشتر تعرفه طراحی اپلیکیشن بستگی دارد. بخش امکانات بیشتر، جزئیات بزرگتری را در بر می گیرد و همین موضوع می تواند کارایی یا عدم مفید بودن یک اپلیکیشن را تعیین کند. البته نباید فراموش کرد که بهینه بودن و مفید بودن یک اپ همیشه باعث پیروزی و موفقیت طراحی اپلیکیشن های متعدد می شوند.

از سویی دیگر عوامل هزینه طراحی اپلیکیشن به نوع کشور، و پیچیدگی آن نیز وابسته است. یک اپ ساده، متوسط یا پیچیده، هزینه دریافتی را به طور صعودی افزایش میدهند و این نکته قابل حدس می تواند بسته به نظر کاربران ساده و مفید فایده یا بسیار پیچیده و غیرقابل استفاده باشد. پس پیچیدگی یک اپ نشان از بهتر بودن آن به نسبت دو عامل دیگر نیست.
 
طراحی اپلیکیشن اندروید
 
فواید طراحی اپلیکیشن چیست؟
تا به اینجای مطلب متوجه شدیم که طراحی اپلیکیشن با هدفمندی و کاهش یک مشکل سهم بزرگی در روند اقتصادی و بهبود فعالیت های مردم مختلف ایفا می کند. اما هنوز هم فواید ساخت اپلیکیشن در هاله ای از ابهام است. اگر بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم می توانیم بگوییم که ۸۲ % از صاحبان کسب‌ و کار ها بر این باورند که این اپلیکیشن های مختلف هستند که به آن‌ها کمک می کنند درآمد بیشتری داشته باشند. پس نه تنها طراحی اپلیکیشن می تواند به سود صاحب امتیاز آن تمام شود، بلکه سبب سود آوری برای دیگر کسب و کارها نیز خواهد شد.

برنامه‌های کاربردی تلفن همراه می‌توانند تا حدی و یا کاملا شخصی سازی شده، یا متناسب با نیازهای کسب‌وکار شما باشند. این برنامه‌ها به جای ارائه یک راه حل برای یک گروه بزرگ با الزامات متغیر، برای مخاطب خاص تغییر می‌کنند. این دلیل اصلی برای توسعه برنامه‌های کاربردی تلفن هوشمند جهت به دست آوردن ثبات در زمینه کسب درآمد و رفع مشکلات احتمالی است.

همانطور که اشاره شد، تلفن همراه در دسترس ترین وسیله ای است که می توانید به واسطه آن خدمتی را به افراد مختلف ارائه کنید و نام خود را درون ذهن آنها ثبت نمایید. تصویر، نام و لوگو باید زمانی دیده شوند که افراد در حقیقت به دنبال خدمات مرتبط با آن می گردند. استفاده از وقت های تلف شده در زمان چک کردن گوشی در مترو، خانه یا غیره توسط افراد بهترین تایم برای ارسال یک اعلان، ارائه تبلیغ اپ مورد نظر و دادن اطلاعات لازم جهت کارکرد این برنامه است. با اینکه برنامه های قابل نصب روی کامپیوتر و لب تاب ها نیز طرفداران خاص خودشان را دارند؛ اما چه کسی ترجیح می دهد از یک پیام رسان روی موبایل هوشمند خویش استفاده نکند و بجای آن به سراغ سیستم شخصی برود؟ تقریبا هیچ کس!

ارج دادن مشتری با طراحی اپلیکیشن
مشتریان به استفاده محصولات و خدمات با ارزش علاقه‌مند هستند. با وجود این تعداد خروجی که محصولات مشابه را ارائه می‌دهند، تصمیم‌گیری برای آن‌ها دشوار است. طراحی اپلیکیشن موبایل هوشمند می‌تواند مشتریان را به سمت هدف شما هل دهد.

این رویکرد برای تجارت کارآمد و بازاریابی بهتر موثر عمل می کند. با اینکه راه کار های زیادی برای تشویق به استفاده از اپلیکیشن شما وجود دارد اما به هر میزان که طراحی و توسعه آن با هدفمندی بهتری صورت گیرد، دریافت نتیجه نهایی چندان دشوار نخواهد بود. این بار مشتریان خودشان یک ابزار تبلیغاتی برای رساندن صدای شما به یکدیگر می شود. می توانید در این رابطه اپلیکیشن تلگرام را تصور کنید که، بدون تلاش مضاعف و تنها با دعوت کاربران از یکدیگر برای نصب به فراگیری بالایی دست پیدا کرد.

ساخت و طراحی اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند کاملا پیچیده است و شامل چندین مرحله برای حصول اطمینان از عملکرد، زیبایی و کیفیت می باشد. اما با طی کردن این پروسه نفس گیر و انجام تبلیغات گوگل شما هم می توانید جزء کسانی باشید که تنها با ساخت یک اپ دوست داشتنی به درآمد میلیونی رسیدند. نظیر طراحان اینستاگرام! برای دریافت راهنمایی ها و اطلاعات بیشتر در این زمینه سایت لیمو را دنبال نمایید.

همچنین شرکت لیمو سفارشات مربوط به طراحی لوگو و طراحی آرم را نیز میپذیرد .


کد مطلب: 710842

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/710842/طراحی-اپلیکیشن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com