جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

نقوی‌حسینی: اروپایی‌ها تابع دستورات آمریکا نباشند

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 710794
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان گفت: دولت ترامپ تصور کرد که می تواند ملت ایران را با تکیه بر استراتژی اعمال فشار حداکثری به زانو در بیاورد اما در محاسبات خود دچار اشتباه شد.
نقوی‌حسینی: اروپایی‌ها تابع دستورات آمریکا نباشند
به گزارش جهان نيوز، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :پس از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای، دولت ترامپ تصور کرد که می تواند ملت ایران را با تکیه بر استراتژی اعمال فشار حداکثری به زانو در بیاورد اما در محاسبات خود دچار اشتباه شد. ایران با برداشتن گام‌های کاهنده تعهدات برجامی نشان داد که در مقابل فشارهای همه جانبه آمریکا تسلیم نمی‌شود.

وی  تاکید کرد :متعاقب این موضوع، ایالات متحده آمریکا، کشورهای اروپایی را در خصوص مراوده با ایران را تحت فشار شدیدتری قرار داد. در این میان، برخی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا که همواره مدعی دموکراسی و استقلال در تصمیم گیری‌های خود هستند، در زمین دولت ترامپ بازی کرده و اقداماتی از جمله تحریم هواپیمایی ماهان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نقوی حسینی تاکید کرد:توصیه ما به مقامات ایتالیایی و به طور کلی مقامات اروپایی  این است که تابع سیاست‌ها و دستورات ایالات متحده نباشند و به استقلال و اعتبار خود در نظام بین الملل فکر کنند.

نماینده ورامین در مجلس اظهار داشت : تحریم  ناعادلانه هواپیمایی ماهان از سوی دولت ایتالیا، حق مقابله به مثل را برای ایران محفوظ نگاه داشته است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...