کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حدیث/ چیزی که از مال بهتر است

20 آذر 1398 ساعت 8:43


به گزارش جهان نیوز، لقمان به پسرش گفت:ای پسرم! حکمت، ده کار انجام می‏ دهد: دل‏های مرده را زنده می ‏کند، بینوا را در جایگاه‏های پادشاهان می ‏نشاند، به فرومایه شرافت می‏ بخشد.بردگان را آزاد می‏‌سازد، به غریب پناه می دهد، نیازمند را توانگر می‌‏سازد، بر شرافتِ شریف و سیادت سیّد می‏‌افزاید.

و آن از مال بهتر است و مایه امان از ترس است.سپری در جنگ است، و کالایی است که سود می‏‌کند . هنگامی که ترس او را می‏‌لرزاند، شفاعت کننده است. و هنگامی که یقین به او می‏‌رسد، راه‏نماست، و هنگامی که پوشاکی او را نمی‏‌پوشانَد ، پوشاننده است.


متن حدیث:

المواعظ العددیة:
قالَ لُقمانُ علیه السلام لاِبنِهِ: یا بُنَیَّ، إنَّ الحِکمَةَ تَعمَلُ عَشَرَةَ أشیاءَ : أحَدُها تُحیِی القُلوبَ المَیتَةَ ، وتُجلِسُ المِسکینَ مَجالِسَ المُلوکِ ، وتُشَرِّفُ الوَضیعَ ، وتُحَرِّرُ العَبیدَ ، وتُؤوِی الغَریبَ ، وتُغنِی الفَقیرَ ، وتَزیدُ لِأَهلِ الشَّرَفِ شَرَفاً ، ولِلسَّیِّدِ سُؤدَدا ، وهِیَ أفضَلُ مِنَ المالِ ، وحِرزٌ مِنَ الخَوفِ ، ودِرعٌ فِی الحَربِ ، وبِضاعَةٌ حینَ یَربَحُ ، وهِیَ شَفیعَةٌ حینَ یَعتَریهِ الهَولُ ، وهِیَ دَلیلَةٌ حینَ یَنتَهی بِهِ الیَقینُ ، وسُترَةٌ حینَ لا یَستُرُهُ ثَوبٌ.


"المواعظ العددیة، صفحه 399"


کد مطلب: 710729

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/710729/حدیث-چیزی-مال-بهتر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com