چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۹

شاه سعودی: باید در مقابل ایران متحد شویم

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب: 710700
سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت که رویارویی با ایران نیازمند وحدت کشورهای این شورا است.
شاه سعودی: باید در مقابل ایران متحد شویم
به گزارش جهان نيوز، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی امروز (سه‌شنبه) در چهلمین نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض در کاخ «الدرعیه» خواستار اتحاد در برابر ایران شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) او در سخنانی کوتاه در افتتاحیه این نشست، گفت که میزبانی عربستان سعودی از این نشست که طبق آیین نامه می‌بایست بر عهده امارات می‌بود، بنا به میل و رغبت این کشور صورت گرفته است.

سلمان بن عبدالعزیز بدون هیچ‌گونه اشاره‌ای به بحران قطر در سخنان خود، در ابتدا مدعی شد که شورای همکاری خلیج فارس از بدو تأسیس توانسته است از بحران‌هایی که در منطقه وجود دارد عبور کند.

او با حمله به ایران و بیان اتهامات همیشگی، گفت که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید در برابر آنچه «دشمنی» ایران خواند، متحد شوند و امنیت خود را در برابر حملات موشکی بالستیک حفظ کنند.

سلمان بن عبدالعزیز مدعی شد که ایران با در پیش گرفتن «سیاست‌های خصمانه» خود، به ایجاد بی ثباتی در کشورهای همسایه ادامه می‌دهد و کشورهای این شورا با همکاری جامعه جهانی باید مقابل ایران بایستند.

شاه سعودی همچنین از جامعه جهانی نیز خواست تا امنیت انرژی و گذرگاههای دریایی را تأمین کنند.

او در ادامه ادعا کرد، کشورهای حاضر در این نشست موضع خویش در قبال فلسطین و حق مردم این کشور برای تأسیس کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی را فراموش نمی‌کنند.

سلمان بن عبدالعزیز در بخش دیگر سخنان خود به جنگ یمن اشاره کرد و با تقدیر از دولت «منصور هادی» و شورای انتقالی جنوب به جهت امضای توافق ریاض، مدعی شد که ائتلاف سعودی از مردم و دولت یمن حمایت و بر اهمیت حل و فصل سیاسی در این کشور تأکید می‌کند.

در این نشست، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی، «محمد بن راشد» حاکم دبی، «بن طارق بن تیمو» معاون نخست‌وزیر عمان، «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور قطر، «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «صباح الاحمد جابر الصباح» امیر کویت حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا به همراه عربستان سعودی و امارات پشت حملات اخیر کنسولگری ایران در کربلا و نجف اشرف است
رزمنده ایرانی مدعی نقش آمریکا، عربستان سعودی و امارات در حملات اخیر کنسولگری ایران در کربلا و نجف اشرف شد.
Iran, Islamic Republic of
توطئه اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، سه کشور اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل در ایران ناکام ماند.
Iran, Islamic Republic of
سلفی ها متحد می شوند و عده ای از مسلمین اعم از شیعه و سنی هی تو بوق تفرقه می دمند
ممد
United States
ایران به لولوخرخره ی خاورمیانه بدل شده...!!! خوب به بهانه ی ایران اعراب را میدوشند!!
Iran, Islamic Republic of
گندتون که امریکا باشه در برابر هیچ کاری نتونست بکنه
شما که جماعتتون عددی نیستید
Iran, Islamic Republic of
به سعودی ها جنایتکار شماره یک و حامیانشان پاسخ جدی می دهیم
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف متجاوز سعودی جنایتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون با هدایت، مدیریت، کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار شماره یک، کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک و اسرائیل جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک بیش از999 هزار بار به یمن حمله هوایی کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد برای جامعه جهانی شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
اروپا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسال سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک بازیگر اصلی در ایجاد هرج‌ومرج در سراسرمنطقه خاورمیانه بود.
Bulgaria
برو شیرتو بده