جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزئیات طرح تشکیل استان تهران جنوبی

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 710622
طرح تشکیل استان تهران جنوبی از سوی برخی نمایندگان مطرح شده است.
جزئیات طرح تشکیل استان تهران جنوبی
به گزارش جهان نيوز، طرح تشکیل استان تهران جنوبی دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

طرح تشکیل استان تهران جنوبی به امضای ۱۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ وکلای ملت در این طرح اعلام کرده اند که به منظور ساماندهی وضعیت نابسامان استان تهران که بیش از ۱۵ میلیون جمعیت را در درون خود جای داده، این طرح را مطرح کرده‌اند؛ نمایندگان اعلام کردند از طرفی این نابسامانی در شرایطی است که ادارات کل استان تهران نمی‌توانند به شهرستان‌های محروم جنوبی به طور کامل رسیدگی کنند.

طراحان این طرح همچنین تاکید کردند که از طرفی دیگر شهرستان‌های جنوبی تهران از نظر قومیت هم با کل استان هم همخوانی ندارند؛ اکثریت اهالی شهرستان‌های مورد اشاره آذری زبان، کرد زبان و لر زبان هستند ولی اکثریت جمعیت استان تهران فارس این در حالی است که اکثریت جمعیت استان تهران فارس زبان هستند؛ همچنین با وجود اینکه شهرستا‌ن‌های ذکر شده صنعتی هستند، کمترین توجهی به آنها نمی‌شود.

این طرح از سوی حجت السلام و المسلمین نوروزی نماینده تهران و رباط کریم، سالک کاشانی نماینده اصفهان، جعفرزاده ایمن آبادی نماینده  گیلان و رشت، بابایی صالح نماینده قزوین و بویین زهرا، نیکفر لیالستانی نماینده سیاهکل و لاهیجان، امیرحسین خانی نماینده طبس، محمودی شاهنشین، حمدالله کریمی نماینده کردستان، نیک زادی پناه نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر، شیویاری نماینده آذربایجان شرقی و میانه، لاهوتی نماینده  گیلان و رشت، جمالی سوسفی نماینده گیلان و رودبار، اکبریان، شریعت نژاد، سیدحمیدرضا کاظمی نماینده  لرستان و پلدختر، عابدی نماینده اصفهان مطرح شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *