جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
یوسف نژاد در جمع خبرنگاران:

۳۸ استیضاح در مجلس دهم انجام شده است

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 710601
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس دهم تاکنون ۳۸ استیضاح داشته ایم اما برخی از وزرا تاکنون استیضاح نشده اند.
۳۸ استیضاح در مجلس دهم انجام شده است
به گزارش جهان نيوز، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس و در جمع خبرنگاران، آماری از تعداد استیضاح ها در مجلس دهم را ارائه کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر آموزش و پرورش ۴ بار، وزیر امور اقتصادی و دارایی ۳ بار، وزیر نیرو ۴ بار، وزیر راه و شهرسازی ۳ بار، وزیر علوم و تحقیقات ۳ بار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴ بار، وزیر کشور ۶ بار، وزیر جهاد کشاورزی ۴ بار، وزیر نفت ۲ بار، وزیر صنعت، معدن و تجارت ۲ بار، وزیر ورزش و جوانان ۲ بار و وزیر امور خارجه ۱ بار در مجلس دهم استیضاح شده اند و بر این اساس به طور کلی در این مجلس ۳۸ استیضاح داشته ایم.

وی افزود: وزرای اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مجلس استیضاح نشده اند.

یوسف نژاد تصریح کرد: از ۳۸ استیضاحی که در مجلس دهم مطرح شده است، نمایندگان به دو وزیر یعنی کرباسیان و ربیعی رأی اعتماد ندادند اما دو بار به آخوندی و یک بار به ربیعی و حجتی رأی اعتماد دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین بطحایی، آخوندی، حجتی و شریعتمداری ۴ وزیری بودند که در این مدت استعفا دادند.

وی گفت: در حال حاضر هم استیضاح وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش در کمیسیون های تخصصی مجلس در حال بررسی است.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *