کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرشاد مقیمی:‌

خودكفايي درتوليد ملي از سه مسير با كاهش ارزبري بالا

18 آذر 1398 ساعت 15:47

مدیرعامل ایران‌خودرو اجرای نهضت داخلي سازي قطعات را از رویکردهای بسیار مهم این خودروساز توصیف کرد و با اشاره به میثاق نامه با تامین کنندگان برای افزایش ظرفیت تولید و حمایت از مشتریان و ذی نفعان گفت: در سه حوزه میزهای خودکفایی وزارت صمت، پروژه های داخلی ایران‌خودرو و همکاری با صنایع دفاعی به دنبال افزایش عمق ساخت داخل محصولات هستیم.


به گزارش جهان نیوز، فرشاد مقیمی تصریح کرد: درمجموع سه ميز برگزار شده تخصصي تعميق ساخت داخل، حدود 85 قطعه از محصولات ايران خودرو توسط 39 سازنده و با كاهش ارزبري سالانه 127 ميليون يورو بومي سازي مي شود.

وی ادامه داد: همچنين  به منظور تحقق اهداف تعيين شده در جهاد خودكفايي،‌ تاكنون بومي‌سازي و توليد انبوه 32 قطعه از مجموع قطعات هدف‌گذاري شده محصولات ايران خودرو7. 16ميليون يورو كاهش ارزبري داشته است.

مقیمی افزود: از ديگر سو استفاده از توان فني و مهندسي صنايع دفاع در دستور كار ايران خودرو قرارگرفت كه در اين زمينه همکاري با 8 شركت وزارت دفاع براي ساخت داخل قطعات و مجموعه ها در قالب 23 پروژه آغاز شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان این که صيانت از توليد ملي و استفاده از قانون حداكثري از ظرفيت هاي داخلي از ضروریات فعلی ایران خودرو است، از تشکیل كميته جایگزینی واردات برای جلوگیری از خرید خارجی «اقلام قابل‌ تامین از سازندگان داخلی» مورد استفاده در صنعت خودرو، در ايران خودرو خبر داد.

وی دستاوردهای این خودروساز را که در ظل توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری محقق شده، ماحصل همدلی مجاهدانه و بهره مندی از ظرفیت و استعداد ارزشمند داخلی و همراهی و مساعدت همیشگی کارکنان زحمت کش دانست و تاکید کرد: رویکردی را برگزیده ایم که قطعا منافع پایداری را برای صنعت کشور رقم خواهد زد.

 
منبع: ایکوپرس


کد مطلب: 710532

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/710532/خودكفايي-درتوليد-ملي-سه-مسير-كاهش-ارزبري-بالا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com