جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بن سلمان «جنایت شنیع» فلوریدا را به ترامپ تسلیت گفت

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 710510
ولیعهد سعودی در تماسی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا، «جنایت شنیع» یک نظامی تحت آموزش سعودی در آمریکا را تسلیت گفت و وعده داد که از خانواده قربانیان حمایت خواهد کرد.
بن سلمان «جنایت شنیع» فلوریدا را به ترامپ تسلیت گفت
به گزارش جهان نيوز، «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» ولی‌عهد عربستان سعودی یکشنبه‌شب، در تماسی تلفنی با «دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور آمریکا، حادثه تیراندازی در فلوریدا را تسلیت گفت. 

بن سلمان، حادثه سه روز پیش (روز جمعه) را تسلیت گفت که یک نظامی سعودی در حال آموزش، با تیراندازی با سلاح غیرمجاز، سه نظامی آمریکایی را کشت.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نوشت، محمد بن سلمان در تماسی تلفنی با رئیس جمهور ترامپ به وی تسلیت گفت و ابراز همدردی کرد و گفت که از خانواده قربانیان حادثه تراژیک در ایالت فلوریدا حمایت خواهد کرد و گفت که برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد.

واس نوشت، بن سلمان در این تماس تلفنی همچنین به رئیس جمهور آمریکا گفته است که مردم کشورش نیز از «این جنایت شنیع، متألم و شوک‌زده هستند».  

جمعه، رسانه‌های آمریکایی در خبری فوری از وقوع تیراندازی در پایگاه‌های هوایی «پنساکولا» این کشور در ایالت فلوریدا خبر دادند. در این حادثه «محمد سعید الشمرانی»، دانشجوی نیروی هوای سعودی به سمت نظامیان آمریکایی در این پایگاه تیراندازی کرد و سه نظامی آمریکایی را کشت.

به دنبال این حادثه و با مشخص شدن هویت مهاجم، «دونالد ترامپ» در توییتی نوشت که «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی با وی تماس گرفته و ضمن تسلیت این حادثه به شخص ترامپ، با بازماندگان قربانیان تیراندازی ابراز همدردی کرده است.

خبرگزاری واس نوشت، ولی‌عهد سعودی همچنین در این تماس تلفنی بر تمایل کشورش برای «همکاری مطلق مقامات ذی‌ربط سعودی با مقامات آمریکایی» و دادن هر اطلاعاتی که به «تحقیقات مرتبط با جانی و انگیزه‌های او» کمک کند، حاضر هستند. 

رسانه‌ها و مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که در این حادثه هشت نفر هم مجروح شده‌اند. 

دو روز پس از حادثه، دیروز یکشنبه، پلیس فدرال آمریکا، این حادثه تیراندازی را «تروریستی» اعلام کرد. «راشل روجاس» از مقامات اف‌بی‌آی (FBI) دیروز در کنفرانسی خبری گفت «ما با این پیش فرض کار می‌کنیم که این حمله یک اقدام تروریستی بوده است». او افزود که پلیس اف.بی.آی همچنین درباره انگیزه فرد مهاجم نیز در حال تحقیق است. 

عامل این تیراندازی شهروندی سعودی به نام «محمد سعید الشمرانی»، دانشجوی نیروی هوای سعودی است که با سلاح گرم سه تن از هم دوره‌های آمریکایی خود را به قتل رساند و خودش نیز بعد از این تیراندازی هدف قرار گرفت و کشته شد. 

پایگاه هوایی پنساکولا ایالت فلوریدا میزبان بیش از شانزده هزار نظامی و ۷۴۰۰ غیر نظامی است. از این بین پنج هزار و صد و هشتاد و یک نفر دانشجوی خارجی از ۱۵۳ کشور هستند که ۸۵۲ نفر از آن‌ها سعودی هستند تا در زمینه همکاری امنیتی آموزش ببینند.

خبرگزاری رویترز نیز در این خصوص به نقل از مقامات آمریکایی گزارش کرد که در پی این حادثه تروریستی شش سعودی هم بازداشت شده‌اند. دیده شده که سه نفر از این شش نفر هنگام حادثه در حال فیلم‌برداری کامل بوده‌اند. این خبر را روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک شخص مطلع از تحقیقات اولیه در خصوص حادثه گفته است. 

همچنین شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا گزارش داده که محققان این کشور در حال بررسی هستند که آیا ستوان دوم الشمری، تیراندازی به نظامیان آمریکا را با انگیزه‌های مذهبی و ایدولوژیک انجام داده یا اینکه مشکل و اختلافی در حین خدمت او در پایگاه پنساکولا وجود داشته است.

نتیجه تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهد که شهروند سعودی از ایالات متحده آمریکا نفرت داشت و حتی از عبارت «کشور شرّ» برای آمریکا استفاده کرده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *