کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌اندازی سامانه «ماهرسان» برای بعد از خدمت سربازی

18 آذر 1398 ساعت 0:30

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: بعد از راه اندازی سامانه سرباز ماهر که مربوط به قبل ازخدمت سربازی است، سامانه ماهرسان برای بعد ازخدمت سربازی راه اندازی می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، سردار موسی کمالی اظهار کرد: جوانان قبل از اعزام به خدمت سربازی به صورت داوطلبانه در سامانه سرباز ماهر ثبت نام می‌کنند و بعد با توجه به مهارت های کسب کرده از مشوق های ۳۴ گانه اعلام شده برخوردار می‌شوند یا اینکه سازمان وظیفه عمومی اسامی آنان را در سامانه سرباز ماهر ثبت می‌کنند.

وی افزود: با همکاری یکی از بانک های کشور سامانه ماهرسان برای بعد از خدمت طراحی شده است که افراد می‌توانند بعد از پایان خدمت عضو این سامانه شوند تا اولا از تسهیلات وام ازدواج، وام خرید لوازم خانگی و کمک هزینه اشتغالزایی  استفاده کنند و در ثانی این سامانه نیازهای شغلی هر استان را جمع آوری و در سامانه ثبت و به افراد معرفی می‌کند.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی تصریح کرد: کسانی که به نیروی کار ماهر نیاز دارند می‌توانند به این سامانه مراجعه و افراد مورد نیاز خود را پیدا کنند از سوی دیگر این سامانه به سامانه های مربوط به اشتغال مثل وزارت کار مرتبط می‌شود.

سردار کمالی بیان کرد: در حقیقت  این سامانه یک نوع بازار کار است چون مشاغل مورد نیاز و نیروی کار در این سامانه مشخص است و افراد میتوانند مشاغل مورد نیاز و همچنین نیروی ماهر خود را در آن بازار پیدا کنند.

وی در پایان گفت: انشالله به زودی از سامانه ماهرستان رونمایی شده و جزئیات آن اعلام خواهد شد.


کد مطلب: 710418

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/710418/راه-اندازی-سامانه-ماهرسان-بعد-خدمت-سربازی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com