جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۴

ترامپ: فکر می‌کنم هزاران نفر را در ایران کشته‌اند

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 710388
رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس سالانه شورای اسرائیلی-آمریکایی برای چندمین بار با حمایت از ناآرامی‌های اخیر در ایران، مدعی شد که در ایران هزاران و هزاران نفر از معترضان را کشته‌اند.
ترامپ: فکر می‌کنم هزاران نفر را در ایران کشته‌اند
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) در کنفرانس سالانه شورای «اسرائیلی-آمریکایی» بار دیگر اتهام‌زنی به ایران را تکرار کرد و تهران را به تأمین بودجه «خشونت، هرج و مرج و ضرب و شتم» متهم کرد.
 
رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان آغاز به کار، سیاست فشار حداکثری علیه مردم ایران را در پیش گرفته،  با ژستی انساندوستانه گفت که «بزرگترین قربانیان» سیاست‌های ایران، «خود مردم این کشور» هستند.

ترامپ در ادامه سخنان خود برای چندمین بار از ناآرامی‌های اخیر ایران حمایت کرد و گفت: «در هفته‌های اخیر، ما شاهد برخاستن مردم ایران برای به دست گرفتن سرنوشت کشورشان بودیم».

وی مقامات ایران را به کشتار معترضان متهم کرد و گفت: «دیکتاتوری رژیم (ایران) در پاسخ، صدها و صدها و شاید هزاران نفر از آن مردم را کشت. هزاران نفر را بازداشت کرد و رژیم ایران، اینترنت را قطع کرد».

ترامپ در حالی به ایران اتهام کشتار هزاران نفر را می‌زند که هیچ آمار رسمی از تلفات آشوب‌های اخیر تاکنون اعلام نشده و آمارهای غیرموثقی که رسانه‌ها و نهادهای غربی مورد ادعا قرار می‌دهند نیز صدها نفر از عدد هزار کمتر است.

طبق این گزارش، وی بار دیگر با اعلام این اطلاعات غلط گفت: «من معتقدم که هزاران و هزاران نفر کشته شده‌اند».

علیرغم آنکه فشار تحریم‌های آمریکا، موجب افزایش فشار اقتصادی به مردم ایران شده، ترامپ تأکید کرد: «آمریکا همیشه در کنار مردم ایران برای مبارزه عادلانه و به حق آنها برای آزادی خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ضمن تأکید بر تعهد خود در قبال رژیم صهیونیستی گفت: «ما هرگز به رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا یا مرگ بر اسرائیل می‌دهد، اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نمی‌دهیم».

علیرغم آنکه گزارش‌های پی در پی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر پایبندی تهران به تعهدات هسته‌ای‌اش تأکید داشت، ترامپ بیش از یکسال پیش از برجام خارج شد و روز گذشته در سخنرانی خود در توجیه این اقدام خود گفت: «من از توافق با ایران خارج شدم تا مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای شوم».

پایگاه خبری «صدای آمریکا» نیز با انتشار بخشی از سخنان ترامپ درباره ایران نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا درباره آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت بود، نیز گفت: «ما برای آزادی آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران تلاش می‌کنیم. ما امروز (دیروز شنبه) شاهد آزادی ژیو وانگ دانشجوی پرینستون بودیم که در دوره اوباما بی‌گناه در ایران بازداشت شد و درحالیکه جاسوس نبود، سه سال زندانی بود».

روز شنبه جمهوری اسلامی ایران «ژیو وانگ» تبعه آمریکا را که به جرم جاسوسی و همکاری با آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) در زندان به سر می‌برد، به ازای آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر برجسته ایرانی، آزاد کرد. آمریکا دکتر سلیمانی را به دلیل انتقال داروهای لازم برای درمان بیماران سرطانی، به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ازآمریکا و عربستان سعودی انتقام می گیریم
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی و اسرائیل به بهانه موشک های بالستیک ایران و به خاطر ناتوانی، کوتاهی دولت روحانی، ظریف و عراقچی در امور ایران دخالت کردند.
ازآمریکا و متحدانش انتقام می گیریم
Iran, Islamic Republic of
حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ کار عربستان سعودی و آمریکا بود.
حمله به کنسولگری ایران در کربلا و نجف اشرف کار عربستان سعودی و آمریکا بود.
Iran, Islamic Republic of
ولی ما مطمئناً پول خون هزاران هزار نفر را از استکبار جهانی خواهیم گرفت!
Iran, Islamic Republic of
بمیر بابا
Iran, Islamic Republic of
تحریم‌ها علیه ایران هنوز دستاوردی برای آمریکا جنایتکار شماره یک نداشته است
تحریم‌های ترامپ سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار شماره یک علیه ایران هیچ دستاوردی نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
خوک کثیف
با عذرخواهی از خوک، این بهترین تعبیر برای ترامپه
سعید110
Iran, Islamic Republic of
واسه همین چرندیاته که همه میگن تو فکرات خرابه!
جمشید
Iran, Islamic Republic of
برو بمیر خوک صفت
حسام
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ترامپ دیوانه /کارهای خودشون رو به ایران نسبت میدن
Iran, Islamic Republic of
اسلام با دیگر ادیان، مشترکات فراوانی دارد و پیامبر اسلام با دیگر انبیاء، هدف واحد و مشترکات فراوانی در راه و روش دارند؛ زیرا انبیاء آمدند که انسان را به خود معرفی کنند، جهان را به انسان بشناسانند و ارتباط انسان و جهان را برای انسان تبیین نمایند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی هدف همه انبیاء یکی است و جهان همان جهانی است که همه انبیاء او را معرفی می کنند و انسان همان انسانی است که همه انبیاء درصدد تعلیم و تربیت او هستند، لذا هم راه و هم هدف انبیاء یکی است، چه اینکه کل جهان یک واقعیت دارد و اجزایش با هم هماهنگ هستند و انسان نیز یک حقیقت است و نه دو حقیقت و این انسان و این جهان، جز وفاق، صلح و صفا چیزی را نمی پذیرد و با آن سازگار نیست.
Romania
آدم کش‌هایی مثل آمریکا جنایتکار شماره یک دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان و کل بشریت از کشتارها و جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی چه بهره‌ای جز رسوایی برده اند؟
Iran, Islamic Republic of
چند میلیون نفر ترامپ جان در اغتشاشات آبان 98 کشته شدند.
این دیگه از جنگ روانی گذشته. خودش روانی است با کل سیاست مداران کاخ سفید.