پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تعادل قیمت گوجه فرنگی تا ۳ هفته آینده/ تگرگ و سرمای زود‌رس عامل افزایش قیمت شد

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 710367
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: باتوجه به افزایش تولید و برداشت گوجه فرنگی گلخانه‌ای قیمت‌ها حداکثر تا ۳ هفته آینده متعادل می‌شود.
تعادل قیمت گوجه فرنگی تا ۳ هفته آینده
به گزارش جهان نيوز، سید رضا نورانی در گفت و گو با خبرگزاری میزان، در خصوص دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی در مدت اخیر اظهار کرد: در چند روز اخیر با توجه به وقوع تگرگ در بوشهر خسارت سنگینی به صیفی جات خصوصا گوجه فرنگی وارد شده است.

وی افزود: امسال سرمای زودرس بسیاری از مزارع گوجه فرنگی را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث یخ زدگی محصولات شد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی کشور با اشاره به زمان برداشت گوجه فرنگی گلخانه‌ای اظهار کرد: تولید گوجه فرنگی گلخانه‌ای از آذرماه آغاز می‌شود بنابراین در دو هفته اخیر تولید تا حدودی افزایش خواهد یافت.

مردم مصرف گوجه فرنگی را مدیریت کنند
نورانی در ادامه تاکید کرد: بهتر است مردم تا مدتی مصرف گوجه فرنگی را مدیریت کنند تا قیمت‌ها روند نزولی پیدا کند.

وی در خصوص قیمت گوجه فرنگی در مدت اخیر گفت: در حال حاضر در بازار عمده فروشی  گوجه فرنگی باتوجه به کیفیت بین ۷ تا ۱۰ هزارتومان قیمت دارد و این درحالی است که در هفته‌های اخیر در بازار خرده فروشی قیمت گوجه فرنگی تا ۱۵ هزار تومان نیز بالا رفته بود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی کشور در خصوص زمان کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار تصریح کرد: پیش بینی می‌شود باتوجه به افرایش تولید و برداشت گوجه فرنگی گلخانه‌ای قیمت‌ها حداکثر تا ۳ هفته آینده متعادل شود.

نورانی به برداشت گوجه فرنگی استان‌های جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: در اواخر دی ماه کشت گوجه فرنگی در استان‌های جنوبی از جمله خوزستان، هرمزگان و منطقه چابهار در استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود در نتیجه در بهمن و اسفندماه عرضه گوجه فرنگی افزایش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *