جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

۷ نکته که قبل از خرید تلویزیون باید در نظر گرفت و معرفی بهترین برندها

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 710334
به گزارش جهان نيوز، هر چند امروزه، ما به کمک تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بسیاری از امور روزمره خود را انجام می‌دهیم و گاها با آنها به تماشای فیلم و ویدیو نیز می‌پردازیم، اما به هر حال همه ترجیح می‌دهیم تا بخشی از وقت خود را صرف تماشای برنامه‌های تلویزیونی، مسابقات ورزشی یا فیلم‌های سینمایی در صفحه بزرگ تلویزیون کنیم. برخی نیز اصلا تبلت‌ و تلفن‌ هوشمند را برای تماشای ویدیو قبول ندارند و تلویزیون را ترجیح می‌دهند. اگر کاربر زومیت باشید، مقالات متعدد راهنمای خرید ما را که در آنها به تعریف درست اصطلاحات مربوط به این محصولات و معیارهای مهم انتخاب تلویزیون پرداخته‌ایم، مشاهده کرده‌اید، در این مقاله قصد داریم به 7  نکته که پیش از خرید تلویزیون جدید بهتر است به آنها توجه کنید،و همچنین بهترین برندهای تلویزیون رو دراخر به شما معرفی کنیم.، پس با ما همراه باشید.

مردم معمولا هر 7 یا 8 سال یک بار تلویزیون جدید خریداری می‌کنند، پس اگر در انتخاب خود دقت نکنید مجبور می‌شوید، یک کالا نامناسب را برای 7 یا 8 سال تحمل کنید! یا اینکه مجبور به خرید زود هنگام تلویزیون بعدی خود شوید. از طرفی قیمت تلویزیون‌های HDTV ارزان نیستند و با افزایش نرخ ارز (که گوش شیطان کر در حال پایین آمدن است) قیمت تلویزیون‎ها نیز مانند دیگر کالاهای الکترونیکی به شدت افزایش یافته است. پس بهتر است، در انتخاب خود نهایت دقت را به خرج داده و تنها به صحبت‌های فروشندگان که بیشتر به منافع خود می‌اندیشند، توجه نکنید.

1. تلویزیون هوشمند
امروز بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار هوشمند هستند، تقریبا تمام تولیدکنندگان مطرح نیز تلویزیون‌های هوشمند تولید کرده‌اند. با این نوع از تلویزیون‌ها قادر خواهید بود تا به اینترنت متصل شده، ویدیو تماشا کنید یا بر روی آنها نرم‌افزار و بازی نصب نمایید. در واقع تلویزیون‌های هوشمند همان تلویزیون‌های معمولی هستند که به روی آنها یک سیستم‌عامل برای اجرای برخی نرم‌افزارها نصب شده است.

برخی از تلویزیون‌های هوشمند از طریق کابل به شبکه متصل می‌شوند و برخی دیگر از طریق شبکه‌ بی سیم وای‌فای، پس اگر قصد خرید این نوع از تلویزیون‌ها را دارید براساس نیاز خود به نوع اتصال به شبکه آنها نیز دقت کنید. همچنین باید بدانید که هر کدام از تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند از سیستم‌عامل خاص خود بهره می‌برند که قادر به اجرای نرم‌افزارهای دیگری نیستند، تعداد عناوین نرم‌افزارهای آنها نیز بسیار محدود است. از طرفی دسترسی به بسیاری از این نرم‌افزارهای برای کاربران ایرانی مسدود است که از مهمترین آنها می‌توان به یوتیوب و نت فیلیکس اشاره کرد. اما خوشبختانه برخی از تولیدکنندگان مطرح تلویزیون همچون ال‌جی قرار است در محصولات جدید خود گوگل تی وی را جای دهند که به این ترتیب کاربر به طیف وسیعی از نرم‌افزارها دسترسی خواهد داشت. البته این نکته را نیز باید بدانید که امروزه گجت‌های کوچک و ارزانی در قالب دانگل تولید و عرضه شده‌اند که به پورت HDMI هر نمایشگری متصل شده و سیستم‌عامل اندروید را به آن اضافه می‌کنند، این بدین معناست که تلویزیون فعالی شما یا تلویزیونی غیر هوشمندی که در آینده تهیه خواهید کرد به راحتی و با ابزاری که حدود 50 دلار قیمت دارد به تلویزیون هوشمند تبدیل می‌شود. پس اگر تلویزیون هوشمند مورد نظر شما با هم رده غیر هوشمندش تفاوت قیمت قابل ملاحظه‌ای دارد، دور آن را خط بکشید!

2. به طراحی فکر کنید اما خیلی به آن بها ندهید
طی سال‌های اخیر تولیدکنندگان تلویزیون به سه عنصر مهم در طراحی توجه ویژه داشته‌اند، پنل باریک‌تر، حاشیه نمایشگر کوچک‌تر و صفحه نمایش بزرگ‎‌تر. تلویزیون‌ها روز به روز باریک‌تر شده و شکل پایه‌های آنها نیز متفاوت شده است. اما وقتی تلویزیون بیش از حد باریک شود، آن وقت فضای کافی برای دیگر قطعات باقی نمی‌ماند به عنوان مثال تقریبا تمام تلویزیون‌های بسیار باریک دنیا فاقد اسپیکر با صدای خروجی مناسب هستند و کاربر می‌بایست یک سینمای خانگی جداگانه نیز به همراه تلویزیون خود خریداری کند تا صدای مناسبی را تجربه کند. در نهایت شکل ظاهر و زیبایی تلویزیون اهمیت دارد اما آنچه از همه چیز مهم‌تر است، کیفیت تصویر تلویزیون است. پس اولویت اول خود را به کیفیت تصویر اختصاص دهید.

3. تقریبا تمام مشخصات فنی را فراموش کنید
همه تولیدکنندگان تلویزیون در کاتالوگ‌های تبلیغاتی، مشخصات فنی بسیاری را ذکر می‌کنند که بیشتر به کتاب‌های علمی تخیلی شبیه هستند. پیش از این در مقالات مختلفی به شکل مفصل به توضیح اصطلاحات اشتباه و اعداد و ارقام دروغین منتشر شده توسط تولید کنندگان، اشاره کرده‌ایم، برای مشاهده جزئیات کامل به مقاله «۱۶ اصطلاح گیج کننده در مورد صفحه نمایش و تلویزیون به همراه معانی آنها » مراجعه کنید. اما بصورت خلاصه باید بدانید که کنتراست تصویر، رفرش ریت و زمان پاسخ گویی همگی دروغ هستند و تولیدکنندگان از طرق مختلف این اعداد را به شکل غیرواقعی اعلام می‌کنند.

قبل از انتخاب و خرید هر تلویزیون، از نزدیک کیفیت تصویر آن را در شرایط مختلف مشاهده نموده و آن را با دیگر تلویزیون‌ها مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر با زاویه به تلویزیون نگاه کنید به راحتی می‌توانید متوجه محدودیت یا عدم محدودیت زاویه دید تلویزیون شوید. توجه داشته باشید که اکثر تلویزیون‌ها زاویه دید افقی مناسبی دارند، پس سعی کنید زاوید دید عمودی را نیاز از پایین و بالای تلویزیون بررسی کنید.
مورد دیگری که در انتخاب تلویزیون اهمیت دارد سایز آن است، هرچه تلویزیون بزرگتر باشد بهتر است، اما نباید بدنبال یک تلویزیون خیلی بزرگ باشید. شما می‌توانید براساس مکان قرار گیری تلویزیون در منزل خود و فاصله‌ای که قرار است نسبت به آن نشسته و به تماشای بنشینید، تلویزیون خود را انتخاب کنید، برای محاسبه فاصله سایز استاندارد تلویزیون به مقاله «چه سایز تلویزیونی برای منزل شما مناسب تر است؟» مراجعه کنید.

4. درگاه‌های ورودی و خروجی: تنها HDMI اهمیت دارد
امروزه تلویزیون‌ها به درگاه‌های مختلف و متنوعی تجهیز شده و روانه بازار می‌شوند، اما تنها درگاه‌‌ای که شما به آن نیاز خواهید داشت، HDMI است. تمام ابزارهای خارجی مانند پخش کننده‌ها، ست‌آپ باکس‌ها و غیره همگی از HDMI پشتیبانی می‌کنند. اگر قصد دارید چندین ابزار را به تلویزیون متصل کنید، به عنوان مثال تمایل دارید تا ایکس باکس، پخش کننده HD، گوگل تی وی و غیره را به یک تلویزیون متصل کنید سعی کنید، به دنبال تلویزیونی باشید که دارای چندین ورودی HDMI باشد.

5. کنترل از راه دورهای لمسی را فراموش کنید، تلفن و تبلت‌ها همان کار را انجام می‌دهند
برخی از تلویزیون‌های گران قیمت امروزی به همراه یک کنترل از راه دور شبیه به تلفن هوشمند ارائه می‌شوند که کار کردن با رابط کاربری بخش هوشمند تلویزیون را ساده‌تر می‌کند. در برخی از شرایط اختلاف قیمت این تلویزیون‌ها با هم رده‌های بدون ریموت کنترل لمسی آنها بسیار زیاد است. از آنجایی که کار خاصی نمی‌توان با این کنترل از راه‌دورها انجام داد، بهتر است که دور آنها را خط بکشید. امروزه کنترل از راه دورهای جامعی مثل Logitech Harmony وارد بازار شده است که کنترل تمام ابزارهای شما را در دست گرفته و صفحه لمسی نیز دارد. علاوه بر این امکان کنترل برخی از تلویزیون‌های سامسونگ و سونی از طریق تبلت‌های گلکسی و اکسپریا وجود دارد، و تنها با نصب یک نرم‌افزار می‌توانید تلویزیون خود را کنترل کنید.

6. صدا را فراموش نکنید
تلویزیون‌های HDTV به دلیل باریکی و ضخامت کم آنها فاقد بلندگو‌های با کیفیت هستند، پس اگر تمایل دارید تا در تلویزیون خود به تماشای فیلم‌های سینمایی یا برنامه‌های ورزشی بنشینید، حتما به یک سینمای خانگی نیاز خواهید داشت. اگر یک سینمای خانگی دالبی تهیه کنید و اسپیکرها را درست در اطراف مکان نشستن خود قرار دهید، لذت غیرقابل وصفی از فیلم‌های دالبی را تجربه خواهید کرد.

7. کدام نوع از تلویزیون بهتر است؟
نمایشگرهای LED در واقع نوعی از LCDها هستند که نور پس زمینه پنل به جای لامپ‌های فلورسنت توسط LEDها تامین می‌شود. LED ها در انواع و اقسام مختلف روانه بازار شده‌اند، بهترین نوع آنها، تمام LED با قابلیت کنترل موضوعی تاریکی (Local Dimming) است.و اما تلویزیونهای oled . که از سال 2015 ال جی شروع به ساخت  انها کرده که دراین تلویزیون ها هر کدام از پیکسلهای تلویزیون به صورت کاملا مجزا عمل میکنند و همین موضوع باعث میشه که بهترین کیفیت رو به نمایش بزارند.

و اما میریم سر معرفی بهترین برندهای تلویزیون :
1: تلویزیون سونی :
امکانات:
دارای سیستم عامل اندروید
کیفیت تصویر عالی
دارای ورودی های مختلف hdmi-usb
قابلیت اتصال به اینترنت  در سری 6 به بالا
قابلیت های هوشمند : اتصال به گوشی و لپ تاپ به صورت بی سیم

2: تلویزیون ال جی :
دارای سیستم عامل web.os
تولید بهترین و با کیفیت ترین تلویزیون های  دنیا
دارای ورودی های مختلف hdmi-usb
قابلیت اتصال به اینترنت  در سری 6 به بالا
قابلیت های هوشمند : اتصال به گوشی و لپ تاپ به صورت بی سیم
 
3: تلویزیون سامسونگ :
دارای سیستم عامل تایزن
دارای ورودی های مختلف hdmi-usb
قابلیت اتصال به اینترنت  در سری 6 به بالا
قابلیت های هوشمند : اتصال به گوشی و لپ تاپ به صورت بی سیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
بانک شماره موبايل