پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۴۷
روحانی در صحن مجلس:

نمایندگان مجلس میراث‌دار بزرگانی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستند/ در اقتصاد کلان قدم های بزرگی برداشته ایم/ آمریکا از تحریم‌ ناامید شده است/ ما می‌دانیم مردم در سختی هستند

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 710326
رئیس‌جمهور گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها فکر می‌کردند تحریم‌ها دولت را ناتوان خواهد ساخت اما ناامید شدند و ناامید خواهند شد.
نمایندگان مجلس میراث‌دار بزرگانی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستند/ در اقتصاد کلان قدم های بزرگی برداشته ایم/ آمریکا از تحریم‌ ناامید شده است/ ما می‌دانیم مردم در سختی هستند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز(یکشنبه) که برای تقدیم لایحه بودجه ۹۹ به مجلس شورای اسلامی رفته است، اظهارکرد: همزمانی تقدیم لایحه بودجه با ایام شعف ملت ایران و نمایندگان ملت برای حضور در انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم با حضور پرشور ملت ایران بهترین ها برای ملت انتخاب شوند.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم مجلس یازدهم همانند مجالس گذشته بتواند مسیر و راه خود را اجرا و عملیاتی کند.
روحانی تأکید کرد: همه نمایندگان مجلس میراث‌دار بزرگانی همچون آیت‌الله مدرس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شهدا هستند.

وی افزود: سال گذشته ما در سخت‌ترین شرایط تحریم بودیم. وعده دادیم دولت تمام توان خود را به کار خواهد گرفت و در کنار استواری ملت ایران و ارکان دیگر خواهد توانست بودجه را محقق سازد و تا امروز نیز اینگونه بوده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ۹ ماه از سال ۹۸ گذشته، بودجه‌های جاری به موقع پرداخت شده و بودجه عمرانی تاکنون به میزان ۳۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و طرح های مهم و مورد نظر دولت یا افتتاح شده و یا تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: این مهم در شرایطی محقق شد که آمریکا و صهیونیست‌ها فکر می‌کردند تحریم‌ها دولت را ناتوان خواهد ساخت اما ناامید شدند و ناامید خواهند شد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما بر مبنای خواست ملت ایران، در طول ۹ ماه گذشته در اقتصاد کلان قدم های بزرگی برداشته ایم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شرایط ما در سال آینده به گونه‌ای است که می‌توانیم این راه رو به جلو را ادامه دهیم، ادامه داد: در بخش صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم به گونه‌ای که صنایع بورسی ما در ماه‌های گذشته رشد ۳.۷ درصدی در تولید و ۱۴.۵ درصدی در ارزش و فروش داشته است؛ معنایش آن است که مسیر صحیحی در اقتصاد کشور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در تمام بخش‌هایی که بنده در نطق سال گذشته خود در محضر شما نمایندگان قول دادم، دولت تلاش خواهد کرد شرایط نسبتاً مناسب با شرایط فشار و تحریم را داشته باشد.

روحانی متذکر شد: آغاز امسال گرچه با رحمت بارش‌های آسمانی و نعمت همراه بود اما مشکلاتی را در ۲۱ استان به دلیل وقوع سیل شاهد بودیم و خوشبختانه آثار آن بارش‌ها را در این روزها مشاهده می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنده روز گذشته آمار برداشت محصولات خوزستان را ملاحظه کردم که بسیار خوشحال‌کننده بود، گفت: در همه محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داریم به گونه‌ای که تولید شلتوک ۹۰۰ هزار تن و تولید برنج سفید ۵۵۰هزار تن در خوزستان خواهد بود و همچنین محصولاتی چون ذرت هم نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته که این مسئله از برکت بارندگی و رحمت خداوند و همچنین اجرای طرح کانال‌کشی آب و زهکشی در خوزستان است.

وی ادامه داد: ۳۰۰هزار هکتار برای خوزستان و ایلام طرح کانال‌کشی و زهکشی انجام شده است که در سایه این طرح عظیم و بزرگ، امروز شاهد هستیم که از نعمت آسمانی به خوبی استفاده می‌شود.

روحانی یادآور شد: بنده چند ماه پیش در خوزستان، کنار مزارع مردم بودم و همه مردم خوشحال بودند که اجرای این طرح چه مقدار توانسته بر ارزش زمین‌های آنان بیفزاید و این طرح کشاورزی را در خوزستان و ایلام ادامه خواهیم داد و در مناطق گرمسیری دیگر هم قدم‌های بسیار بزرگی برداشته شده است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: سدهای فراوانی در طول ماه‌های گذشته افتتاح شده و در دولت یازدهم و دوازدهم مجموعاً تاکنون ۳۵ سد افتتاح شده است که این مسئله به معنای آن است که حرکت درستی در اقتصاد کشور در حال طی شدن است.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۵ تصفیه‌خانه آب و ۶۲ تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح شده که به معنای آن است که در زمینه کشاورزی، آب و برق، حرکت ما مثبت و درست بوده است.

روحانی تأکید کرد: دشمنان ما به دنبال شکست اقتصاد ایران بودند اما در این هدف خود ناموفق بودند و ملت استوار، بزرگ و فهیم ما توانسته است در این شرایط سخت، کشور را به پیش ببرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در ماه های اخیر به هر استانی که رفتم ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شد و معادل همین مبلغ نیز طرح‌های جدید کلنگ‌زنی شد، این بدان معناست که همه استان‌ها در زمینه رشد اقتصادی، دارای رشد و پیشرفت هستند.

وی ادامه داد: در سال آینده ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در زمینه آب و برق افتتاح خواهد شد، روند اقتصاد ما در کلان و بخش‌های مختلف مثبت بوده است، در سال گذشته ایران برای اولین بار در تولید گاز از قطر پیشی گرفت در حالی که در سال ۹۲ قطر دو برابر ما گاز تولید می‌کرد.

روحانی ادامه داد: در سال گذشته میادین نفتی در غرب رود کارون حدود ۷۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کرده است که امروز به ۳۳۵ هزار بشکه رسیده است. یعنی تولید ما ۷ برابر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ما در بخش‌های مختلف رشد داشته است گفت: در زمینه ارتباطات حرکت ما مثبت بوده و در زمینه تولید نیز کمبود ساخت مسکن با طرح های وزارت راه جبران خواهد شد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: یکی دو هفته گذشته، اجرا و ساخت ۱۸۰ هزار واحد تولیدی آغاز شده است و وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت دوازدهم ساخت ۴۰۰ هزار واحد ساختمانی را عملیاتی خواهد کرد.

روحانی گفت: طی سال گذشته ۱۰۷ هزار واحد مسکونی در بخش‌های زلزله زده ترمیم و یا ساخته شده و ۱۴۷ هزار واحد مسکونی نیز در بخش‌های سیل‌زده ساخت و یا ترمیم شده است.

وی تصریح کرد: برعکس آنچه آمریکا فکر می‌کرد، اقتصاد ایران با فشار تحریم دچار مشکل نشد. ما بحمدالله مسیر درستی را طراحی کردیم و پیش رفتیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در بودجه سال ۹۹ چند موضوع حائز اهمیت است؛ بودجه ما در سال آینده مثل سال جاری، بودجه ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم هاست. این بودجه اعلام می کند علیرغم تحریم ها، ما کشور را اداره می کنیم.

وی ادامه داد: بودجه سال ۹۹ خیلی بر نفت تکیه ندارد. درآمدی که برای فروش نفت خام و گاز در نظر گرفته شده با بودجه عمرانی به هم نزدیک است. ۷۰ هزار میلیارد تومان برای سال آینده بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است.

روحانی اظهار داشت: بودجه عمرانی کشور از ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال ۹۱ به ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ یعنی حدود شش برابر افزایش یافته است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: همه طرح‌های مهم عمرانی کشور در سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد، طرح‌هایی که برای غرب کشور و مناطق گرمسیر در نظر داشتیم اجرا می‌شود. بخش اعظم این طرح‌ها انجام شده و بخش باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به خودکفایی ایران در تولید انرژی غذایی آغاز شده است، گفت: در ابتدای دولت یازدهم این خودکفایی ۵۷ درصد بود و امروز به بالای ۷۴ درصد رسیده است و تا پایان سال آینده به بیش از ۸۲ درصد خواهد رسید که به معنای تحول بزرگ در بخش کشاورزی و خودکفایی در تولید محصولات است.

روحانی در خصوص طرح‌های سامانه‌های نوین آبیاری گفت: در آغاز دولت یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی تحت سامانه‌های نوین آبیاری بود که امروز به دو میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار افزایش یافته و تا پایان سال آینده دو برابر می‌شود؛ این بدان معناست که مسیر ما درست است.

رئیس‌جمهور در مورد پیشرفت‌های صنعت ریلی نیز گفت: ریل، مسیر حمل و نقل اساسی در کشور است، در ابتدای دولت یازدهم کل ریل کشور ۱۰ هزار کیلومتر بود که امروز به ۱۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر افزایش یافته و با احتساب خط دوم و سوم حدود ۱۴ هزار کیلومتر است. در طول سال گذشته و امسال ۵ استان به ریل سراسری وصل شده اند، برای سال آینده نیز راه آهن یزد –اقلید، رشت- بندر انزلی و چابهار- زاهدان اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص خودکفایی در تولید انرژی گفت: در زمینه انرژی به خودکفایی رسیدیم، حتی در فصل زمستان گاز را به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم، قبلا زمستان صادرات گاز ما قطع می‌شد اما امروز در فصل زمستان صادرات گاز ما ادامه دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما امروز در نفت، گاز و بنزین صادرات داریم، گفت: تولید بنزین ما در روز در پایان امسال به ۱۱۰ میلیون لیتر می‌رسد درحالی‌که در آغاز دولت یازدهم، تولید بنزین ما در روز ۵۲ میلیون لیتر بود و با طرحی که درباره بنزین اجرا شده است، امیدواریم که خودکفایی بنزین ما تا سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

روحانی بیان کرد: همچنین در زمینه مسئله زیست‌ محیطی هم دولت قدم‌های مهمی را برداشته است و این روند را در سال آینده هم ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: به غیر از مسأله دریاچه ارومیه که شرایطش بسیار امیدوارکننده و همچنین مسائل تالاب‌ها که شرایطشان بهتر از سال‌های گذشته است، ما در زمینه بنزین و گازوئیل، بزرگترین طرح‌ها را در حوزه زیست‌محیطی اجرا کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور افزود: ۷۵ درصد بنزینی که ما امروز عرضه می‌کنیم، یورو ۴ و یورو ۵ است به این معنا که ۷۵ میلیون لیتر در روز، یورو ۴ و یورو ۵ و ۴۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ عرضه می‌شود. بر این اساس دولت در زمینه محیط‌زیست قدم‌های بسیار خوبی برداشته است و ما این طرح را ادامه می‌دهیم.

روحانی گفت: بنده به رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کردم که برای برخی از طرح‌های زیست‌محیطی بخصوص قسمت‌های شمالی کشور که بحث پسماندها مطرح است و مشکلات بزرگی را برای مردم ایجاد کرده است، بودجه خاصی پیش‌بینی شود تا این مشکلات را حل کنیم و مردم بتوانند در سلامت بیشتری زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت هم مثل گذشته در سال آینده ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: از افتخارات بزرگ دولت، طرح تحول سلامت است و تا پایان دولت دوازدهم هم در کنار این طرح خواهیم بود.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در آغاز دولت یازدهم، کل تخت‌های بیمارستانی ۹۶هزار تخت بود اما امروز به ۱۲۳هزار تخت در سراسر کشور رسیده و تا پایان امسال ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی دیگر هم اضافه می‌شود و تا پایان سال ۹۹ هم ۱۳۷هزار تخت بیمارستانی خواهیم داشت.

روحانی بیان کرد: از لحاظ مردم که ۳۷ درصد هزینه‌ها به گردن آنان بود، امروز به جای ۳۷ درصد، این رقم در شهرها به ۱۰ درصد و در روستاها به ۵ درصد کاهش یافته و این خدمت بزرگی است که طرح تحول سلامت برای رفاه مردم انجام می‌دهد و ما این طرح را ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ یک مسئله اساسی برای ما بهبود قدرت خرید مردم و شرایط زندگی آنان بود، اظهار داشت: این مسئله در بودجه ۹۹ هم مورد توجه ماست چرا که ما می‌دانیم در شرایط فشار و تحریم، مردم در سختی هستند و قدرت خرید آنان کاهش یافته است. صادرات، واردات و جابجایی ارز ما در دنیا با مشکلات زیادی توأم است و صادرات نفت ما هم مشکلاتی دارد اما تلاش ما این است که سختی معیشت مردم را کاهش دهیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما در سال جاری ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تهیه کالاهای اساسی اختصاص داده‌ایم، گفت: در بودجه ۹۹ هم مجدداً ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تأمین کالاهای اساسی در نظر گرفته‌ایم درحالی‌که طرح‌های مختلفی در ذهن ما و همچنین نمایندگان مجلس بود اما به دنبال آن بودیم که رفاه مردم بهبود یابد و مشکلات معیشتی آنان کم شود.

روحانی تأکید کرد: البته همه می‌دانید که ارز چند نرخی، کار بسیار سختی است چراکه باید از سوءاستفاده و فساد جلوگیری کرد اما در عین حال، دولت این مسئله را تحمل می‌کند تا مردم در فشار نباشند و بر این اساس سال آینده هم تأمین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهد بود.  

وی ادامه داد: همچنین کالاهای غیراساسی هم با ارز نیمایی خواهد بود و ما در این بودجه، ارز نیمایی را ۸۵۰۰ تومان مد نظر قرار دادیم بنابراین تلاش ما این است که معیشت مردم در سختی نباشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همچنین ما تلاش کردیم حقوق و مستمری افرادی که در جامعه ما آسیب‌پذیرتر هستند، به مقداری که در توان دولت است، افزایش یابد و شما می‌دانید که در هفته‌های گذشته ما بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای کمک به معلولان اختصاص دادیم.

روحانی گفت: ویژگی‌های بودجه ما همانطور که اشاره کردم اصول سیاست‌های ما در بهداشت و درمان، آب، محیط زیست، کشاورزی، برق، ریل و ارتباطات که پهن باند و شرایط ارتباطی نسبت به آغاز دولت یازدهم قدرت آن ۲۰ برابر شده است. بنابراین ما این روند را ادامه می‌دهیم و ان‌شالله در زمینه اینکه ما بتوانیم شبکه ملی اطلاعات داخلی را آنچنان تقویت کنیم که مردم بتوانند برای نیازمندی‌های خود، نیازی به خارج نداشته باشند و اخیرا هم مقام معظم رهبری دستوری در این زمینه دادند که ان‌شالله در شورای عالی فضای مجازی آن را پیگیری می‌کنیم، به امید خدا مردم ما شرایط بهتری را لمس خواهند کرد.

وی اظهار داشت: همانطور که اشاره کردم در بودجه سال آینده، حقوق و مزایای مستمر کارکنان، بازنشستگان کشوری و لشکری ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه پیدا می‌کند و اجرا می‌شود. مسئله مبارزه با فقر مطلق به عنوان یک مسئله مهمی که در چند سال گذشته در دولت دوازدهم آن را دنبال کردیم، امسال هم با اعتبار بیشتری پیگیری و دنبال می‌شود. ما به دنبال تحقق ریشه‌کنی فقر مطلق در سال‌های آینده خواهیم بود. اعتبار لازم برای رتبه بندی معلمان در این بودجه پیش‌بینی شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: بخش بزرگ مدیریت طرح‌های ملی را به استان‌ها واگذار کردیم که مطالبه استان‌ها و نمایندگان بود. برای سال آینده ۶۵۰ طرح ملی به استان‌ها واگذار شده است. یکی از دغدغه‌هایی که برخی از نمایندگان و وزیر آموزش و پرورش نسبت به استاندار کردن گرمایش مدارس داشت، خوشبختانه وزیر نفت مسئولیت آن را بر عهده گرفت که ان‌شالله همه مدارس ما به صورت استاندارد اجرایی شود و ما سال آینده آن را اجرایی می‌کنیم.

روحانی تاکید کرد: مسئله گاز سوز کردن خودروهای هعمومی در دولت اعلام شد و در سال آینده آن را اجرا می‌کنیم و دولت بودجه آن را برعهده می‌گیرد. همانطور که اشاره کردم، طرح تحول سلامت استمرا می‎‌یابد. دستگاه های اجرایی ما بودجه هایش برنامه محور خواهد شد. همچنین دولت تلاش می‌کند برای کوچکسازی و عدم تصدی گری و بنابراین در دارایی‌های مازاد در سال آینده تلاش می‌شود که واگذاری انجام شود. یکصد ردیف هزینه‌ای بودجه حذف شده و بودجه شرکت‌های دولتی امسال یک ماه زودتر خدمت مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: در بودجه سال آینده شرکت های دولتی ما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند کرد. ۷۰ هزار میلیارد تومان هم بودجه عمرانی داریم. بنابراین ۲۷۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده اعم از دولت یا شرکت‌های دولتی سرمایه‌گذاری می‌کنن که باعث شکوفایی خواهد بود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: لایحه بودجه سال ۹۹ از حیث منابع و مصارف به میزان ۱۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۱ هزار میلیارد ریال است که منابع بودجه عمومی دولت ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۲۹۳ هزار میلیارد ریال است. منابع عمومی بودجه ما در واقع اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم ۴۸۴ هزار میلیارد تومان برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده است که می‌شود ۴ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۶۸ هزار میلیارد ریال، درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها ۷۲۹ هزار و ۳۵۲ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده و بودجه شرکت‌های دولتی ۱۴ میلیارد و ۸۳۹ هزار و ۴۵۸ هزار میلیارد ریال مدنظر قرار گرفته شده است.

روحانی در خاتمه افزود: این لایحه بودجه طبق اصل ۵۲ قانون اساس تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود و امیدواریم نمایندگان در نیمه بهمن ماه بودجه را به ما تحویل دهند تا ما بتوانیم تا پایان سال آیین‌نامه‌ها را نهایی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در اقتصاد کلان قدم های بزرگی برداشته ایم...........یعنی درتعداد کلان زندگی مردم رو نابود کردیم !...
شاکی
Iran, Islamic Republic of
تورم 400 درصدی و کوچک شدن سفره های مردم از نشانه های اقتصاد کلان است !!!
Iran, Islamic Republic of
بنزین 3000 تومانی و گوشت 120 هزار تومانی و برنج 25 هزار تومانی نشانه اقتصاد کلان است !!!!
مگه قرار بنزین از آب هم ارزونتر بشه؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی بسیار موفق بود
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر ایت الله هاشمی رفسنجانی ، دست راست پر توان امام راحل
غفور
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد موفقی داشت در سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
قالیباف هم عملکرد موفقی داشت چند بار با دست رد مردم مواجه نمیشد.
احسان
Iran, Islamic Republic of
دکتر قالیباف ، پُل و مترو و اتوبان و پارک و فرهنگسرا میساخت اما شورای شهر جدید فقط اسم و فامیل بازی می کند !
شروین
Iran, Islamic Republic of
......
Australia
...واقعاً....
مسعود
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
روحانی در پیشبرد برنامه هایش موفق نبوده ....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اقتصاد کشور را نابود کردند.
Iran, Islamic Republic of
روحانی از خودت بگو
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
این تندروهای زیادخواه و تمامیت خواه افولگرا مگه میزارن کسی تو این مملکت کار کنه؟
این گروههای سیاسی در بین خودشون خاله بازی میکنند وهزینه هایش را با دستبرد (پاتک شبانه) به جیب و سفره مردم تأمین میکنند .خدا لعنتشان کند.ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
مکر روحانی برنامه ای هم داشت ؟
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
افزایش 3 برابری یکدفعه نرخ بنزین اقدامی غیرکارشناسی بود نرخ بنزین باید به صورت پلکانی در 6 سال گذشته افزایش می یافت.
Iran, Islamic Republic of
اگر در سال های ۸۶ و ۸۹ بنزین یکدفعه چند برابر نمیشد این روش امروز متداول نمیشد.حداقل اینکه ۴سال نرخ بنزین تکان نخورد.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی 3 مرتبه نرخ بنزین را افزایش داد بار اول بنزین 400 تومانی را 700 تومان کرد بار دوم 1000 تومان و این بار به 1500 تومان الی 3000 تومان افزایش داد.
رحمان
Iran, Islamic Republic of
در دولت های هاشمی و خاتمی هم نرخ بنزین بی رویه افزایش یافت.
Iran, Islamic Republic of
زمان هاشمی.و خاتمی در سطح افزایش 20 درصدی افزایش میافت.ولی در دوره احمدی نژاد این روش چند برابری باب شد و به امروز رسید.
Iran, Islamic Republic of
در دولت های هاشمی و خاتمی هم نرخ بنزین چندین برابر شد.
Iran, Islamic Republic of
....
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
در شرایطی که دچار تورم افسارگسیخته هستیم افزایش 3 برابری نرخ بنزین اقدامی غیرکارشناسی بود که باعث شدت گرفتن تورم شد.
Iran, Islamic Republic of
بنابراین همیشه برای گرانی چیزهای مختلف توسط دولت همیشه دلیل وجود دارد.
Iran, Islamic Republic of
همه دولتها بی استثا گران میکنند.برای جلوگیری از تورم دولت ها باید همان شیوه گذشته یعنی دخالت و نظارت مستقیم بر بازار و سوبسید را اجرا کنند.یارانه مستقیم به درد مردم نمیخوره.
Iran, Islamic Republic of
.....
جهانگرد بی پول
Iran, Islamic Republic of
عوارض خروج از کشور هم برای سال 99 مبلغ 264 هزار تومان اعلام شد یعنی 44 هزار تومان افزایش یافت.
Iran, Islamic Republic of
حالا اگه کسی نخواد از کشور خارج بشه تکلیف چیه !؟خروج از کشور یعنی ناامیدی کامل اونم نه برای همه فقط چند درصد.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ای خِدا!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
برادران اصولگرا باید توجه داشته باشند عدم موفقیت دولت در اجرای شعارهای انتخاباتی ، دلیلی بر محبوبیت شماها نمی باشد ....
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
چرا بنزین هزارتومانی را با دلار 3400 تومانی مقایسه نمی کنید؟؟؟....
Iran, Islamic Republic of
چرا با دلار 7 تومانی نه ؟
Iran, Islamic Republic of
....
روحانی در جنگ اقتصادی دشمن را به زمین زد
Iran, Islamic Republic of
...
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
فشار حداکثری دشمن و تشدید تحریم ها گلابی برجام است !
Iran, Islamic Republic of
...
غضنفر چای
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگه با برجام وضع این باشه ببین بدون برجام چی میشد.الان غذا و دارو هم پیدا نمیشد.!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض.
امیر
Iran, Islamic Republic of
بعد از برجام اقتصاد ایران 40 درصد کوچک شد زیرا تحریم های ظالمانه تشدید شد.
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان و بنزین 400 تومان بود با برجام قیمت همه چیز 5 برابر شد.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
قبل برجام همه چرخ سانتریفیوژ می چرخید هم چرخ کارخانه ها اما حالا هیچکدام نمی چرخند !
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
Iran, Islamic Republic of
شد همین یک ماه پیش که نرخ بنزین ۴ یا ۵ سال تکان نخورد یک نکته مثبت دولت روحانی بدونید ولی دوران احمدی نژاد که تورم درست میکرد تشویقش هم میکردید.
روحانی متشکریم با توجه به تحریم و جنگ اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
...
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
Iran, Islamic Republic of
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام نه تحریم باشد و نه جنگ. پس چه شد؟؟؟
افتخار به روحانی و راییی که به روحانی دادم
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
به قول زیباکلام روحانی از 24 میلیون رای سال 96 الآن 240 هزار رای هم ندارد.
روحانی ممنون و متشکریم
Iran, Islamic Republic of
...
معترض
Iran, Islamic Republic of
تورم و گرانی و بیکاری / پاسخ بده روحانی
Iran, Islamic Republic of
...
معین
Iran, Islamic Republic of
تورم و گرانی و بیکاری نتیجه سوء مدیریت اصلاح طلبان در بدنه دولت است.
Iran, Islamic Republic of
روحانی تایید کرد که مردم در فشارند.....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز برای این مسائل همه مسئولین نظام باید پاسخگو باشند ، هم در پیشگاه مردم و هم در پیشگاه خدای متعال و ائمه اطهار علیهم السلام.......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برخلاف شعار تدبیر و امید!!،‌ چیزی که ندیدیم تدبیر و امید بود اصلا ضد تدبیر و امید بود ....
حامد
Iran, Islamic Republic of
اکثریت نمایندگان لیست امید برای مجلس آینده ثبت نام نکردند....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دیگه کسی به حرفهات گوش نمیده...!!!!?
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم به حرف درمانی در اقتصاد اعتقاد دارند...
خخ
Iran, Islamic Republic of
آیا دلار 13 هزار تومانی و پراید 50 میلیونی و بنزین 3 هزار تومانی همان اقتصاد کلان است ؟!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگردوران احمدی نژاد کاندید اصولگرایان قیمت ها ثابت بود جای تامل داشت.ولی حالا این حرف ها چیزی جز نقطه ضعف گرفتن از رقیب نیست.
Iran, Islamic Republic of
در دولت احمدی نژاد نرخ دلار فقط 2 هزار تومان افزایش یافت اما حالا 10 هزار تومان افزایش یافته و این از نتایج تدبیر است.
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
حیف شد هاشمی از گلابی برجام نخورد !
مهم اینه که برادر غضنفر خورد
Iran, Islamic Republic of
...
غضنفر گلابی صفت
Iran, Islamic Republic of
...
خخ
Iran, Islamic Republic of
بنزین 3000 تومانی و دلار 19 هزار تومانی گلابی برجام بود.
Iran, Islamic Republic of
سال ۸۶ که نفت گران بود و تحریم نبودیم احمدی نژاد گلابی گرانی چندبرابری بنزین را سوغات مردم کرد.هدیه تحریم هاش هم هندوانه ریاست جمهوریش بود.
Iran, Islamic Republic of
۴۰ دلار یارانه میداد .L.
Iran, Islamic Republic of
در دولت احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد همین هسته ای و فضایی را آنقدر گفت که آنها خیال کردند ایران میخواد بالستیک اتمی دور برد بسازه و تحریم کردند.....
خخ
Iran, Islamic Republic of
هادی همه گلابی ها را خورد.
هادی گلابی
Iran, Islamic Republic of
من کی خوردم. حتی هاشمی هم نخورد.
Iran, Islamic Republic of
منظور مهدی جونیور است صبور باشید
Iran, Islamic Republic of
جونیور چرا رشوه های دریافتی از توتال و استات اویل را پس نداد ؟!
Singapore
اون دنیا از گلابی های سفارشی برجام می خوره
.L
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
گلابی برجام روحانی از هندونه تحریم احمدی نژاد خیلی بهتره....
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون: تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
Iran, Islamic Republic of
پس شما با آقای روحانی مشغول خوردن گلابی برجام تان باشید ما هم به همین پوست هندوانه ها قناعت میکنیم چطوره تقسیم عادلانه ای کردم یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
اگه گلابی باشه که به همه رسیده و اگه پوست هندونه شد بازم به همه میرسه.....!!!!
برادر غضنفر گلابی صورت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقاي ريس جمهور انچه كه عيان است چه حاجت به بيان است اقتصاد كالانت كوچك كردن سفره مردم بود و ديگر هيچ
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اول صحبتهایت هاشمی رفسنجانی را در کنار مرحوم سید حسن مدرس اسم بردی و تجلیل کردی کاش آخر صحبتهایت میگفتی درود بر برادر عزیزم خاتمی قهرمان مثل صحبتهایت در شهر یزد.
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
آقای روحانی نه حنات رنگ دارد نه رنگت ( بنفش) بقاء دارد. ...
Iran, Islamic Republic of
در اين مدت هيچ تاثير مثبتي بر زندگي ما نداشته بي فايده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ببینید شما از الان تا 10 سال دیگر از من تعریف کنید وقتی پیش خدا به اندازه یک چوب خشک ارزش نداشته باشم چه سود ....
Iran, Islamic Republic of
هر کی به جز یک رییس جمهور متعادل مثل روحانی بیاد باید در آینده منتظر گرانی های وحشتناک باشیم.!!!!!
Iran, Islamic Republic of
با تداوم کار اصلاح طلبان باید منتظر دلار 50 هزار تومانی و بالاتر باشیم .
Iran, Islamic Republic of
کم کم آماده شو برای خداحافظی!!!!
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ روحانی سلام بر خاتمی!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
Iran, Islamic Republic of
....
علی
واقعا این مجلس میراث دار تورم پنجاه درصدی مغفور رفسنجانی است.
الان گرانی و فقر از زمان مرحوم مغفور مغروق معرف خیلی بالاتره.
بیچاره ملت ایران سرنوشت خود را بدست کی میدهد.
Iran, Islamic Republic of
تمام بدبختی های مردم از زمان : رفسنجانی شروع شد و در 2دوره تو به نهایت رسید .
Iran, Islamic Republic of
...
غضنفر همیشه بدبخت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور خبر ندارن پزشکان مجددا زیر میزی می گیرن .....
Iran, Islamic Republic of
....
مجید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون با حمایت آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به گروه‌های تروریستی پول و سلاح می‌دهد تا به شهرها و روستاها درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، عراق، یمن و منطقه و خاورمیانه و جهان حمله کنند.
عربستان سعودی همچنان بزرگترین حامی دولتی تروریسم درجهان است.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
. خوب این کامنتها چه ربطی داشت؟
اکبر
Iran, Islamic Republic of
...
اصغر
Iran, Islamic Republic of
چی گفتی برادر اکبر
اصغر
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف اکبرو سانسور کردی جهان
برادر جهان
Iran, Islamic Republic of
سایت خودمونه هر کاری دوست داریم میکنیم!!!!
Iran, Islamic Republic of
جهان درست میگه ما که پولی بهش نمیدیم همینکه مجانی نظراتمون را پخش میکنه و خیلی کمتر از بقیه سانسور داره خیلی هم لطف کرده بدهی هم به کسی نداره.هر جا تشخیص بده ولو نظر خودم حق داره سانسور کنه.ممنونم ازش. ناشکری نمیکنم.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به همراه رژیم کودک کش صهیونیستی، انگلیس، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی ازسال 2015 تاکنون به ائتلاف متجاوز سعودی انواع سلاحهای ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای می‌دهد تا به شهرها و روستاها یمن را بمباران، قتل عام نسل کشی می کنند.....
Iran, Islamic Republic of
عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه دیگر نمی تواند برجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان و متحدانش درمنطقه، یمن و جهان سرپوش بگذارد.
عربستان سعودی ازتروریسم، القاده، داعش، تکفیری ها و گروه های تروریستی درسراسر جهان حمایت می کند.
عربستان سعودی ازسال 1359 تاکنون پشت همه مشلات منطقه خاورمیانه و جهان قراردارد و باید نابود شود.
جواد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ کار عربستان سعودی و آمریکا بود.
حمله به کنسولگری ایران در کربلا و نجف اشرف کار عربستان سعودی و آمریکا بود.
Iran, Islamic Republic of
با قدم های بزرگ کشور را نابود کردی شاید دیگران نمی توانستند به این زودی کشور را فلج کنند
Iran, Islamic Republic of
درسته که روحانی هم تحلیلات خطایی داشته ولی چون نیتش خیر بوده مردم درک میکنند که از داخل و خارج نمیذارند کارش پیش بره و مردم در رفاه باشند.
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
درست گفتید اینها میراث دار اقای رفسنجانی هستند با دل وجان غرب گرا هستند کدخدا را قبول دارند....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
ب
Iran, Islamic Republic of
....
حمید
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس وامدار آپارتمانهای وزرا و حقوقهای وزارت نفت زنگنه هستند.
Australia
...
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
ایکاش روحانی قبل از اینکه می گفت تورم را از ۵۲ درصد آورده به ۲۷، می گفت که چطوری تورم را رسوند به ۵۲ درصد ...
نجفی
Iran, Islamic Republic of
هر چه می کشیم از سیاست های اقتصادی هاشمی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روحانی بگو فکر کن خیلی زرنگی
Iran, Islamic Republic of
....
سهراب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.....
یک جانبازجنگ تحمیلی
Iran, Islamic Republic of
....
جمال
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله شما هم با ایشان محشور میشوید.
Iran, Islamic Republic of
یک تذکر به آقای روحانی آخر صحبتهایت درود بر خاتمی دلاور فراموش شد.
معرفت
Iran, Islamic Republic of
هاشمی بعد از هشتاد سال بندگی گفت حرف کری تضمینه بعد از دنیا رفت .
Iran, Islamic Republic of
....