جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

خیز لیونل مسی برای توپ طلای هفتم +عکس

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 710281
لیونل مسی 4 روز پس از فتح توپ طلای ششم، نمایشی خیره کننده برابر مایورکا داشت و در شب شکست رونالدو و یوونتوس، با هت تریک خود موفق به گذر از رکورد CR7 شد.
خیز لیونل مسی برای توپ طلای هفتم +عکس
به گزارش جهان نيوز، بارسلونا امشب ساعت 23.30 در نوکمپ میزبان مایورکا بود. در شبی که مسی از توپ طلای ششم خود در نوکمپ رونمایی کرد و همه چیز آماده یک جشن بزرگ بود. بارسلونا که می دانست رئال با برتری 2-0 بر مایورکا به صدر جدول صعود کرده، نیاز به پیروزی با دو گل داشت تا جایگاه خود را پس بگیرد و بازی را طوفانی آغاز کرد.
 
یک ربع زودتر و کیلومترها دورتر در شهر رم، لاتزیو و یوونتوس در دیداری حساس برابر یکدیگر قرار گرفته بودند و چشم های بسیاری منتظر نمایش کریستیانو رونالدو بود. بهترین بازیکن فصل قبل سری آ که قافیه را در توپ طلا به رقیب همیشگی خود مسی باخته بود، انگیزه های فراوانی برای گلزنی و درخشش داشت. یوونتوس هم در صورت برتری می توانست صدر جدول را از اینتر پس بگیرد و برای این مهم چشم به ساق های رونالدو داشت.
 
 
 

 
 

 

 

 
 
در حالی که ده دقیقه از بازی بارسا گذشته بود، یووه در دقیقه 25 بازی با لاتزیو به گل رسید و زننده این گل کسی نبود جز رونالدو که از دهانه دروازه با یک بغل پای ساده توانست تیمش را پیش بیندازد. در آن هنگام هنوز خبری از گلزنی مسی نبود.
 
 
 
 
در نوکمپ ابتدا گریزمان بود که روی پاس تراشتگن گلزنی کرد و دقیقه 17 نوبت به لیونل مسی رسید تا گل دوم تیمش را به ثمر برساند و پاسخ گل رونالدو را داده باشد.
 
 
 

 
 
 
بهترین بازیکن دنیا در سال 2018 پشت محوطه جریمه توپ را از گریزمان گرفت و با یک شوت فنی استثنایی توپ را دور از دستان گلر مایورکا وارد دروازه کرد.
بارسا که دقیقه 36 یکی از دو گلش پاسخ داده شده بود، دقیقه 41 توسط مسی به دومین گل خود دست یافت.
 
 

 
 
 
این بار پاس گل را راکیتیچ داد و مسی تقریبا مشابه گل اول خود توانست توپ را به تور دروازه برساند. یک ضربه پای چپ دقیق و تماشایی دیگر از فوق ستاره آرژانتینی. با این دو گل حالا مسی در چهاردهمین فصل متوالی به رکورد 10 گل یا بیشتر در لالیگا دست یافت.
 
بارسا سه دقیقه بعد توسط سوارز به گل چهارم نیز رسید تا نیمه اول را با برتری قاطع 4-1 به رختکن برود.
 
نیمه دوم اما شرایطی متفاوت داشت.
در الیمپیکوی رم، یوونتوس که 10 نفره شده بود، دو گل دیگر از لاتزیو دریافت کرد و با شکست 3-1 شانس بازگشت به صدر جدول را از دست داد. تک گل رونالدو کمکی به یوونتوس نکرد و بانوی پیر، رم را بازنده به مقصد تورین ترک کرد اما جشن لیونل مسی در نوکمپ ادامه داشت.
 
 

 
 
 
هرچند بارسا ابتدا دروازه اش را توسط بودیمیر باز شده دید ولی دقیقه 82 توانست حساب کار را 5-2 کند. زننده این گل هم مسی بود تا هت تریک خود را کامل کرده باشد. او روی پاس سوارز و از درون محوطه جریمه توپ را به طاق دروازه مایورکا چسباند.
این سی و پنجمین هت تریک مسی در لالیگا بود و به این ترتیب از رکورد هت تریک های رونالدو در لالیگا نیز گذر کرد. حالا لیونل مسی در بارسا 617 گله است و همچنین با 12 گل به صدر جدول گلزنان لالیگا بالاتر از بنزما رفت.
چند روز پس از توپ طلای ششم، مسی با هت تریک به استقبال یک سال رقابتی دیگر با رونالدو و دیگر سوپراستارهای دنیا رفت و نشان داد که از حالا برای توپ طلای هفتم خیز برداشته است هرچند چالش های فراوانی در سال پیش رو انتظار او، رونالدو و دیگر ستاره هاست.
 
 

 

 

منبع: ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *