پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

واتساپ و اینستاگرام در آینده نزدیک مسدود می شوند؟

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 710270
خطر مسدودسازی واتساپ و اینستاگرام وجود دارد. فیس بوک در یک پرونده مربوط به نقض پتنت شکست خورده و احتمالا برنامه های تحت مالکیت آن مسدود می شوند.
واتساپ و اینستاگرام در آینده نزدیک مسدود می شوند؟
به گزارش جهان نيوز، فیسبوک در چندین پرونده مربوط به نقض پتنت شکست خورده که این موضوع می تواند به معنای ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن هایی مانند واتساپ و اینستاگرام در کشور آلمان باشد. بلک بری برای برنامه های واتساپ، فیس بوک مسنجر و اینستاگرام، شرکت فیسبوک را به دادگاه فراخوانده است. بلک بری ادعا کرده که این اپلیکیشن ها، پتنت های آن را نقض کرده اند. دادگاه اولیه رای به نفع بلک بری داده است.

در صورتی که رای نهایی دادگاه تغییر نکند و همچنان به نفع بلک بری باشد، فیس بوک دیگر قادر به عرضه اپلیکیشن های خود شامل واتساپ، اینستاگرام و فیس بوک مسنجر در کشور آلمان نخواهد بود. نحوه عملکرد این اپلیکیشن ها از سوی بلک بری مورد شکایت قرار گرفته است.

سخنگوی دادگاه اعلام کرده:
بر اساس رای دادگاه، پیشنهاد و عرضه برنامه ها در FRG تا زمانی که از پتنت ها استفاده می کنند، ممنوع است.

در 9 پرونده، دادگاه رای به نفع بلک بری داده است. فیس بوک باید تغییرات فنی در برنامه های خود اعمال کند. این شرکت در حال پیدا کردن راه حل سریعی است تا از این مشکل رهایی پیدا کند. در بدترین سناریوی ممکن، فیس بوک می تواند برای جلوگیری از مسدود شدن فیسبوک مسنجر، واتساپ و اینستاگرام به شرکت بلک بری حق پتنت پرداخت کند.

اپلیکیشن های تحت مالکیت فیس بوک در کشور آلمان محبوبیت بالایی دارند؛ بنابراین حذف آن ها می تواند ضربه سنگینی به فیس‌بوک وارد کند. البته این موضوع علاوه بر فیس بوک، ضررهای زیادی برای شهروندان در کشور آلمان نیز در پی خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید بلک بری می تواند در دادگاه نهایی فیسبوک را شکست دهد یا خیر.

منبع: کلیک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ان شالله که بشن
و سپس حمایت قوی از پیام رسان های داخلی