پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۲۸
جزئیات بحث ازغدی و روحانی؛

رحیم‌پور: اگر به روحانی توهین‌ کردم، صوتش را منتشر کنید/ روحانی گفت با اعتراض مراجع اوضاع پیچیده و اغتشاش آغاز شد

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 710254
حسن رحیم پور ازغدی جزئیاتی از بحث خود با رئیس جمهور در جلسه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بنزین را تشریح کرد.
رحیم‌پور: اگر به روحانی توهین‌ کردم، صوتش را منتشر کنید/ روحانی گفت با اعتراض مراجع اوضاع پیچیده و اغتشاش آغاز شد
به گزارش جهان نيوز، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی امروز (شنبه) در مراسم  گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: ۶۶ سال پیش تظاهراتی علیه دربار، انگلیس، آمریکا و کودتا در دانشگاه تهران رخ داد تا منشأ حرکتی شود که روز دانشجو نام گرفته است.

وی ادامه داد: حضرت معصومه حرکتی که در هزار سال پیش شروع کرد که حتی مزارش منشأ حرکت‌های بزرگی بوده است. مأمون تاکتیکی زد تا با به اصطلاح صلح با امام رضا و بازداشت محترمانه ایشان که منجر به انتقال ایشان از مدینه به طوس یا همان مشهد شد از انقلاب جلوگیری کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امام رضا در حالی که در حال حرکت به خراسان بودند در نامه ای مخفیانه از حضرت معصومه خواستند تا به سوی ایشان بشتابند. حضرت نیز مخفیانه با گروه کوچکی به سوی امام رضا حرکت کرد و در حوالی ساوه مورد حمله عمال حکومت قرار گرفتند و پنج برادرشان شهید شد. ایشان نیز مجروح و به قم رفتند و آنجا نیز مسموم و به شهادت رسیدند.

رحیم پور ازغدی در ادامه با بیان اینکه اولین مراکز علمی جدید از زمان ناصرالدین شاه و امیرکبیر آغاز شد، اظهار داشت: امیرکبیر تصمیم داشت با ایجاد علم و فن بدون وابستگی مراکزی مانند دارالفنون ایجاد شد. وی از کشورهایی که به دنبال استعمار بودند استاد نپذیرفت.

وی تصریح کرد: امیرکبیر هم جلوی جریان های انحرافی چون باب و بهاییت ایستاد و هم جلوی اجنبی ها و کشورهای استعماری ایستاد. در کنار آن به واردات علم و تکنولوژی مبادرت کرد تا بتواند از کشور دفاع کند و کشور را پیشرفته کند. انگلیسی ها این موضوع را برنتافته و وی را شهید کردند.

عضو حقیقی شورای انقلاب فرهنگی بیان کرد: بعد از شهادت امیر کبیر نخست وزیری دو تابعیتی آمد که شرایطش مانند وضع کنونی کشور و برخی مدیران کشور بود. مسیر دارالفنون بعد از امیر کبیر تغییر کرد و در تله نیروهای استعماری افتاد تا کادرهای استعماری ساخته شود و نهایتا پهلوی ها از آن بیرون آمد.

ازغدی اضافه کرد: بعد از روی دادن انقلاب مشروطه که ریشه دینی داشت نیز ما شاهد انحرافاتی هستیم. مثلاً ابتدا بست نشینی عبدالعظیم بود و اما در نهایت سفارت انگلیس شد.

رهبران آن نیز از شیخ فضل الله به تقی زاده تبدیل شدند. خط تقی زاده ها را امروز هم می توان دید و حتی در آینده نیز تکرار می شوند. آنها وعده های می دهند و با دروغ پردازی سرمایه کشور را به باد می دهند.

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۱۳ که دانشگاه تهران در دوره رضا خان تأسیس می شود، ابتدا رویکرد فرانسوی داشت ولی تغییر به رویکرد انگلیسی یافت تا تولید علم نکند و رویکرد کادرسازی برای رژیم داشته باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: علم ایجاد نمی شود، بلکه موجود می شود. باید بسترهای آن فراهم می شود. در رژیم پهلوی تلاش شد تا سیستم و نیروهای بروکراتیک و تکنوکرات تحت طراحی غربی ها پیاده شود تا با ایجاد صنایع مونتاژ، نفت و ذخایر طبیعی کشور غارت شود.

رحیم پور ازغدی افزود: در آن زمان تحت عنوان مدرن سازی اروپایی تلاش شد به نهاد دین حمله کنند. شما در زمان پهلوی اول شاهد سرکوب تمامی ظواهر روشنفکری و عدم وجود نهادهای دموکراتیک بودید و بیست و چند هزار نفر شهید شدند.

وی گفت: رضا شاه آدم بی سواد، تریاکی و قلدر بود. قلدری رضا شاه برای مردم بود و طبق اسناد، از اربابان انگلیسی خود می ترسید. فروغی در خاطرات خود نوشته است که وقتی رضا خان می خواست ارباب خود را عوض کند و به هیتلر روی آورد، بعد از شکست آلمان و از ترس، ۲۰کیلولاغر شد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: استقلال کشور را رضا شاه از بین برد و تحت فرمان انگلیس قرار داشت، دموکراسی و عدالت نیز نبود. در آن زمان یک فرهنگ تحت طراحی انگلیس برای حمله به دین ایجاد شد.

رحیم پور ازغدی افزود: بعد از پایان رضا شاه و شکست وی از شوروی، انگلیس و آمریکا دیگر از کشور خارج نشدند. تلاش کردند تا با توجه به رویکرد خود، احزاب و نشریاتی درست کنند و از همین روی تشکل های دانشگاهی و دانشجویی در دانشگاه تهران شکل گرفته شد.

وی گفت: مردم آنقدر از دیکتاتوری رضا شاه خسته و عصبانی شده بودند که با سقوط رضاخان مقاومت نکردند. آن موقع مردم می گفتند که عامل انگلیس رفت و حالا خود انگلیسی ها آمده اند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با رفتن رضا شاه، پسرش را آوردند و تحت عنوان آزادی، هرج و مرج را پیاده کردند،خاطرنشان کرد: شاه جدید نیز که جوان و پوست خربزه زیر پایش بود و در همان مدت هم دولت اجیر انگلیس و شوروی سر کار آمد. 

رحیم پور ازغدی گفت: اشغالگران با ایجاد توهم آزادی، احزاب و مطبوعات  ایجاد کردند که پروژه ای برای هرج و مرج شد. پایان این دوران هم سقوط دولت مصدق است.وقتی آمریکا و انگلیس دیدند که کشور از کنترل آنها خارج می‌شود، کودتا کردند.

وی با بیان اینکه اولین تجربه حرکت های دانشجویی توسط حزب توده بود،خاطرنشان کرد: مردم از کمونیسم منزجر بودند و حزب توده اولین حزبی بود که اعلام موجودیت کرد. همه احزاب در دوران پهلوی وابسته بودند، وابسته به شوروی، انگلیس و حتی آمریکا.البته جریان هایی مانند فداییان اسلام و جبهه ملی هم بودند که هویت مستقل داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما حتی در آن دوران احزاب و گروهایی داشتیم که گرایش به آلمان و «فاشیسم» داشتند که بعد از پایان جنگ جهانی دوم، ممنوع شدند.
رحیم پور ازغدی گفت: احزاب و گروه ها و همچنین تشکل های دانشجویی تحت نفوذ سفارت های خارجی کار خود را شروع کردند به طوری که قوی ترین آن مربوط به حزب توده تحت نظر شوروی بود.

وی با بیان اینکه سفارتخانه ها نیز تلاش داشتند در قالب تشکل دانشجویی کادرسازی برای خود کنند تا در آینده در دولت برای آنها کار کنند،خاطرنشان کرد: کادر پهلوی از همین تلاش های «فراماسون ها» از دوران مشروطه تشکیل شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حتی واژه پهلوی از سوی نمایندگان انگلیس اعلام شد،تصریح کرد: اولین رژیم دست نشانده در ایران همان پهلوی است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه ما پنج خط فکری در دانشگاه ها داشتیم،گفت: اولین خط فکری مربوط به حزب توده بود. دومین حرکت مربوط به روشنفکران غربی بود. سومین حرکت «بابیت» بود که می توان آن را بمب گذاری در شیعه دانست. ارکان اصلی حکومت پهلوی نیز بهایی ها که محصول همین تشکل ها بودند. پنجمین تشکل هم دینی و ملی بود که با حرکت های وابسته مبارزه می کردند.

وی با تاکید براینکه هدف اصلی نفت بود و دغدغه دموکراسی کاملا دروغ بود،تصریح کرد: جنبش دانشجویی ملی و اسلامی با انگلیس و آمریکا درگیر بود که اوج آن را در جریان کودتای ۳۲ و سال بعد از آن می توان دید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با کودتای آمریکایی ها، آنها ارباب اول شدند و انگلیس به مرتبه دوم سقوط کرد. آمریکا و انگلیس شوری را اخراج کرد و  مسکو هم با رژیم پهلوی بد بود.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: رئیس دانشگاه تهران را باید شاه تعیین می کرد و شاه نیز مانند برخی وزرا، از سفارت آمریکا و انگلیس دستور می گرفت.

وی تاکید کرد: در زمان کودتای ۲۸ مرداد، مردم سرد و مایوس بودند. همین موضوع باعث شد که مردم در صحنه نباشند؛ الان می بیند که مشکلاتی که برای کشور پیش می آید، مردم در صحنه هستند و با آن مبارزه می کنند و گره از مشکلات باز می کنند.

این استاد دانشگاه گفت: اولین بارقه های مبارزه با آمریکا و انگلیس در دانشگاه ها از همان ماه های ابتدایی بعد از کودتا شروع شد تا آنکه دانشجویان در اعتراض به سفر «نیکسون» به ایران و اعطای مدال افتخار به وی، حرکتی آغاز کرند و سه شهید محصول آن مبارزه شد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه امروز چهل سال از اخراج آمریکا و شاه از کشور می گذرد،گفت: ما پیشرفت‌هایی کردیم و باید هم پیشرفت کنیم. گام دوم مورد نظر رهبری همین است که از اشتباهات درس گرفته و پیشرفت کنیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در آن مقطع نگاه لیبرال سرمایه داری در غرب حاکم شد و در مقابل «سوسیالیسم» در مقام حاکمیت شکست خورد. 

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه حضرت امام شکست سوسیالیسم را در شعارهای مادی و اقتصادی نمی دانست و آن را مبنایی و محتوایی می دانست،تاکید کرد: گورباچوف آن مقطع نفهمید ولی بعدها به آن اعتراف کرد؛ شوروی و روسیه رو به نابودی بود تا اینکه پوتین آمد و دوباره مبارزه با غرب را آغاز کرد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه نتانیاهو چند مدت پیش گفت که امپراتوری ایران در حال «تلو تلو خوردن» است،گفت: این اعتراف به این بود که ایران مشکل اصلی غرب است. همچنین اعتراف به این موضوع بود که ایران دوباره به عظمت امپراتوری هخامنشیان رسیده است. البته این موضع را پیش تر «کسینجر» هم اعتراف کرده بود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: رسانه های غربی در عراق پمپاژ می کنند که این ایران است که پول و ثروت شما را غارت می کند و در ایران می گویند که حکومت پول و ثروت را برای عراق خرج می کند. این مسأله به این خاطر است که منطقه در حال از دست رفتن برای غربی ها است و از این رو تلاش می کنند با اغتشاش از پیشرفت کشورهای منطقه و مقاومت جلوگیری کنند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه اقتصاد برجامی امروز محصول تفکرات افرادی است که تفکرات اقتصادی لیبرال غربی دارند و واگن توسعه کشور را به غرب گره می زنند،تصریح کرد: عدالت را فراموش می کنند و آن را قبول ندارند. حتی آنها عدالت را مانع پیشرفت می دانند.

وی اظهار داشت: آنها تقوای اقتصادی و ایثار را مانع توسعه می دانند و می گویند باید مانند کشورهای توسعه یافته عمل کرد. کشورهای توسعه یافته چگونه پیشرفت کردند؟ با چند کشور جنگ‌ کردند، اموال دیگران را غارت کردند و یک درصدی ها بر کشورها حاکم شدند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برجام تمام شده و همه، جز ما از آن خارج شده‌اند، گفت: قهرمانان دیپلماسی نه حقوق می دانند و نه دیپلماسی. از همان موقع که آن ها وا دادند، بیشترین تحریم ها علیه کشور وضع شد. شما خودتان بدبخت هستید و ملت را بدبخت کردید و رفتار شما توهین به مردم و کشور است.

رحیم پور ازغدی گفت: حتی وقتی اعتراض می کنی، می گویند ساکت باش، چرا که مکانیسم ماشه فعال می شود. تا به حال بعد از انقلاب اینگونه تحقیر نشده بودیم که محصول این سیاست های آقایان است.

وی گفت: رقابت موتور پیشرفت، تکامل و تولید است، اما رقابت ناجوانمردانه مورد قبول نیست.«داروینیسم زیستی» را آقایان به حوزه اجتماع و اقتصاد کشانده‌اند و می گویند هر کسی ضعیف است، نابود می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آقایان می گویند که باید در سایه قدرت های بزرگ باشیم، حتی باج دهیم تا تحریم نشویم و پیشرفت کنیم. شاه مگر تحریم بود، مصر مگر تحریم است که دو الی سه میلیون «گور خواب» دارد. 

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: کشورهای عربی پالایشگاه هستند و تولیدشان توسط غربی ها انجام می شود و حماقت برخی آقایان در این است که ادعا می کنند باید مثل امارات شویم.

وی با بیان اینکه خط اقتصاد لیبرالی همان «داروینیسم» است، اظهار داشت: اخلاق را در حوزه اجتماع و اقتصاد خوب نمی دانند. مرز پیشرفت ایران با آن ها در همین است. ما پیشرفت عزت مندانه، با عدالت و تولید علم را می خواهیم اما آنها پیشرفت وابسته و با شکاف طبقاتی را قبول دارند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: کارشناسان بانک جهانی اغراق کرده اند که ایران در پتانسیل های محقق شده هجدهمین اقتصاد دنیا است و در پتانسیل های بالقوه مثل جمعیت، کریدورها و منابع به دوازدهمین اقتصاد جهانی رسیده از این رو  ما با اصلاحات انقلابی در مدیریت اقتصادی کشور و در دولت، مجلس و رسانه ها می توانیم طی هفت الی هشت سال دیگر جزو ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان باشیم.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه ما هیچ گاه چنین پتانسیلی نداشتیم که الان داریم،گفت:کارشناسان بانک جهانی همچنین معتقدند از پتانسیل های که اصلا استفاده نمی کنیم، ایران در صدر جدول است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: آنها معتقدند که ایران می تواند قطب رشد علمی منطقه غرب آسیا باشد و با تکان خوردنی، می تواند یک حرکت منطقه ای را آغاز کند.

رحیم پور ازغدی افزود: جمعیت زیاد فرصت است. چین با همین جمعیت زیاد که در جهان رتبه اول است، به اقتصاد رتبه یک جهان رسیده است. هند هم جمعیت زیادی دارد ولی در آنجا تهدید شده‌است.

وی گفت: انتخاب مردم، مسولان و رویکردها را مشخص می کند. باید عاقلان، طراح و برنامه ریز را انتخاب کنیم. دشمن نیز همین را فهمیده که با این جوانان تحصیل کرده، می توانیم به جایگاه بالا برسیم و مانع تراشی می کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ما چند سال پیش جوان ترین کشور جهان بودیم و الان رشد جمعیتی منفی داریم. تا چند سال دیگر شاهد جمعیت پیر خواهیم بود. غربی ها می دانند که اگر جمعیت پیر داشته باشیم، دیگر نمی توانیم تحرک داشته و عامل تاثیر گذار بر کشورهای غرب آسیا باشیم.

رحیم پور ازغدی افزود: ایران از لحاظ علمی پیشرفت کرده و همانطور که از لحاظ امنیت نظامی و دفاعی و همچنین ایدئولوژی و نفوذ مردمی در جهان مطرح است، در خاورمیانه در صدر است. در حال حاظر نیز در حوزه هایی مانند نانو تکنولوژی و هسته‌ای با وجود تحریم پیشرفت های که دارد می تواند به قطب علم و توسعه تبدیل کرده‌است. از همین رو نگران هستند که تمدن سازی از سوی ایران شکل بگیرد که می تواند رقیب تمدن غربی باشد.

وی گفت: اگر ما بتوانیم در مدیریت کشور تحول ایجاد کنیم تا از این پتانسیل های استفاده نشده بهره بگیریم، شاهد جهش خواهیم بود. پول نفت تمامی شکاف ها را پر می کند و بی عرضگی ها را پوشش می دهد. وقتی نتوانیم یک قطره نفت بفروشیم، باید مشکلات را خودمان حل کنیم و راه حل پیدا کنیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در خصوصی سازی برخی صنایع که در خاورمیانه اول بود و در جهان مطرح بودند را به دوستان خود دادند. با این کار هزاران نفر کارگر بیکار شدند و مالکان آنها، بعد از اخذ چندین میلیارد وام در حال عیاشی در کانادا و انگلیس هستند.

رحیم پور ازغدی افزود: صاحب اصلی این بیت المال مردم هستند. خصوصی سازی اشتباه در کنار کار دولتی اشتباه، خیانت به مردم و کشور است. باید فضا را باز کرد تا کار برای همه مردم انجام شود.

وی گفت: در اقتصاد غرب، اقتصاد باز نیست و در دست سرمایه داران است. ما اتفاقا طرفدار اقتصاد باز هستیم و معتقدیم که باید درهای بازار را برای همه مردم باز کنیم تا در آن فعالیت کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: مردم در انتخابات نقش دارند تا بتوانند افرادی را انتخاب کنند که تنظیم گری کنند نه دخالت. ما باید اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و نه اقتصاد برجامی.

رحیم پور ازغدی افزود: صندوق توسعه ملی باید در اقتصاد کشور جایگاه خود را بیابد. ما در چهل سال گذشته هر جا موفق شده‌ایم که با نام خود و با وجود مردم گام برداشته ایم؛ تا مردم نباشند، حکومت می تواند مقاومت کند.

وی گفت:میدان رقابت سالم و باز در حوزه اقتصاد باید باشد تا به پیشرفت برسیم. سه قوه باید کار کنند تا ساختار و بروکراسی اقتصادی اصلاح شود. برای تولید به چهل مجوز نیاز است و این در حالی است که برای واردات و دلالی سه مجوز می خواهد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: جنبش دانشجویی در دهه ۳۰ یک هدف داشت و الان هدف دیگری باید داشته باشد. باید مطالبه گری کند تا اصلاحات صورت پذیرد و کشور به پیشرفت برسد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: من مدتی پیش در شورای انقلاب فرهنگی پیشنهاد تشکیل خانه گفتگوی آزاد را دادم که اگر هر کسی نقد یا سوالی نسبت به حکومت دارد، در قالب تریبون آزاد مطرح کنید. این حق شرعی و قانونی مردم است. باید شرایط فراهم شود تا مردم حرف خود را بزنند. ما یک دهه قبل در شورا آن را تصویب کردیم ولی هنوز شکل نگرفته است. اگر چنین چیزی تشکیل شود، دیگر مسائلی چون آشوب‌های اخیر را شاهد نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید:
جزئیات جدید از مشاجره در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی


ازغدی با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از افزایش قیمت بنزین گفت: رهبر انقلاب به جزییات ورود نکردند و از اصل آن حمایت کردند. دولت معتقد بود که ادامه روند قبلی در مورد قیمت بنزین برای اقتصاد خطرناک است؛ ولی نقد ما به شیوه طرح است. خود روسای قوه مقننه و قضاییه گفته اند که از روند اجرا خبر نداشتند و طرح را مربوط به دولت می دانند. این اجرای بی تدبیرانه باعث ایجاد چنین آشوبی شد.

وی گفت: رییس جمهور به ما می گفت که شما ساکت باشید و حرف نزنید. ما هم به او گفتیم چرا ما ساکت باشیم و نباشیم، شما خودتان حرف نزنید.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اگر شلیک به معترضی صورت گرفته، خلاف آرمان انقلاب است. اما کجا چنین چیزی صورت گرفته است. کدام صحنه چنین چیزی را نشان می‌دهد. کسی که با اسلحه به پلیس حمله می کند یا کلانتری را مورد حمله قرار می دهد با مردم معترض متفاوت است.

ازغدی اظهار داشت: بنده فقط از یک جا حقوق میگیرم که حدود پنج و خورده ای می شود. همین الان هم برای ازدواج دخترم از دو جا وام می گیرم که بتوانم خرج عروسی و جهیزیه را بدهم. البته بنده نگفتم که مستضعف هستم، بنده ضد مستکبر هستم. پدر بنده قبل از انقلاب سه خودرو داشت ولی تمامی دارایی خود را برای انقلاب خرج کرد.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: بنده که حرف محرمانه ای نزده ام و درخواست دارم مطالب منتشر شود تا همه بفهمند که ما چه گفته ایم و آنها چه توهین های کردند. من از زمان آقای خاتمی اعلام کردم که نشست های شورا علنی باشد و همه نخبگان بدانند که چه می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ما که تصمیم امنیتی نمی‌گیریم و نخبگان، فرهنگیان و دانشگاهیان باید بدانند چه می‌گوییم. از همان زمان هم دوستان مخالف این بودند که محتوای جلسات منتشر شود. من با آن زمان کاری ندارم؛ ولی درخواست می‌کنم محتوای جلسات مورد مناقشه علنی منتشر شود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: شما می گویید بنده توهین کردم، خوب متن و صوت جلسه را منتشر کنید. آقای روحانی در جلسه گفت که من تا صبح پیگیر بودم که همه مردم راضی بودند و با اعتراض بعضی مراجع و نمایندگان اوضاع پیچیده شد و اغتشاش آغاز شد.

ازغدی تصریح کرد: بنده در جلسه گفتم که اینگونه نبوده و مسئولان دولتی از یکی دو روز قبل از اجرای طرح آمده اند و دروغ گفته اند و این باعث نارضایتی توده مردم شده‌است. بحث بنده بنزین نبود. آقای روحانی به مقدمه در شورای انقلاب فرهنگی نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه درباره بنزین حرف زد. این صحبت ها جایش در دیگر شوراها بود و نه شورای انقلاب فرهنگی.


وی اضافه کرد:شورای انقلاب فرهنگی بعد از عید نوروز تنها پنج یا شش باز تشکیل شده و دائما جلسات لغو می‌شود. مصوبات امضا نشده و یا ابلاغ و اجرا نمی‌شود. ما پیش از این نیز به این روند معترض بودیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مصوبات شورای انقلاب فرهنگی را اجرا نمی‌کنند؛ ولی در مقابل ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنند. کنوانسیون حقوق کودک و زن خانواده سازمان ملل متحد را با بودجه و پول بیت المال کامل ابلاغ و اجرا می‌کنند. ما سال گذشته در مورد حقوق کودک بحث مفصل داشته و در این زمینه مصوبه داریم که اجرا نمی‌شود و در جواب اعتراض ما می‌گویند بودجه نداریم و این کارها بار مالی دارند.آنهایی که معلوم نیست کجا تصویب شده، بار مالی ندارد؟

ازغدی گفت: ما اعتراض داریم که چرا شورا تعطیل بوده، مصوبات اجرایی نمی‌شود و مصوبات آنها اجرا می‌شود. بحث ما ادامه دارد. شورا باید حداقل ۲۵ جلسه در سال داشته باشد که باز هم کم است؛ ولی به بهانه‌های مختلف جلسات لغو شده و حالا به این بهانه دوباره دنبال عدم تشکیل جلسات هستند.

وی افزود: بنده که علاقه و اراده‌ای در حضور در شورا نداشتم. حتی در جلسه به خود روحانی خطاب کردم که جلسه‌ای که اینگونه اداره می‌شود و شما رئیس آن هستید، به چه دردی می‌خورد. نه مصوبات اجرا می‌شود و نه می‌توان حرف و نقد کوچکی کنیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اصلا ما حرف غلطی می‌زنیم و یا نقد می‌کنیم، شما چرا توهین می‌کنید. با عصبانیت و توهین حرف زدن خلاف قانون اساسی است. اگر بنده بدانم حضور بنده مانع است، شورا نمی‌روم چرا که اصلا آنجا کاری ندارم. به دوستان هم گفتم که این چه طرز تشکیل جلسات است که بعد از سه ماه تعطیلی یک جلسه برگزار می‌شود و دوباره یک ماه تعطیل می‌شود. جلسه هم که برگزار می‌شود از یک ساعت و نیم، چهل و پنج دقیقه در مورد بنزین صحبت می‌شود.

ازغدی تاکید کرد: من به آقای روحانی هم گفتم که این حرف هایی که شما می زنید را دیشب در تلویزیون هم گفتید، پس چرا آنها را اینجا تکرار می‌کنید. تعبیر آقای روحانی این بود که من اصلا نمی‌خواستم و خلاصه تقصیر گردن مراجع افتاد.

وی افزود: بنده گفتم مراجع و نمایندگانی که صحبت کردند، نمی‌خواستند از مردم عقب بیافتند و این چه طرز تحلیلی است که شما دارید.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: البته بنده نمی‌توانم همه چیز را کامل بگویم و برخی مسائل را برای قضاوت نخبگان مطرح می‌کنم؛ ولی آنچه باعث بحث شد، یکی از آنها این بود که من اصلا بعد از صحبت‌های آقای روحانی حرفی نزدم و وارد دستور شدیم. دستور جلسه آن روز آمایش علمی بود که من گفتم که شما ۱۰ سال است که دائما می‌گویید مهندسی نقشه جامعه علمی کشور ولی هنوز نمی‌دانیم چه کسی جوابگو است.

ازغدی اظهار ادامه داد: در برخی رشته‌ها آنقدر دانشجو می‌پذیریم که بعد از فارغ تحصیلی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری کار و شغلی برایشان موجود نیست. رشته‌هایی را باید ایجاد کنید که نمی‌کنید، رشته‌هایی هستند که باید پذیرششان را کم، زیاد یا به کل‌حذفشان کنیم. رشته‌هایی هستند که نه کشور به آنها احتیاج دارد و نه شغل برای آن موجود است و به جای تولید علم دائما تولید مثل می‌کنند.

وی افزود: ما به لحاظ مهندس در دنیا دوم هستیم. باید مشخص شود که در چه رشته‌هایی مهندس می‌خواهیم و چرا. الان افتاده‌ایم در کارخانه تولید مهندس یا در بحث علوم انسانی می‌گوییم بدوید برویم که عقب نمانید. از چه چیزی عقب نمانیم. من یکبار گفتم این که دائما بگوییم ما باید در منطقه اول بشویم، با چه کسی مسابقه گذاشته‌ایم. اول بشویم یعنی چه؟

عضو حقیقی شورای انقلاب فرهنگی گفت: آیا شرایط ایران با ترکیه و امارات یکی است. فرصت‌ها و تهدیدهای ما با هم فرق می‌کند. شرایط ما فرق می‌کند. یکی نفت دارد و کشوری دیگر ندارد. کشوری ۸۰ میلیون جمعیت دارد و کشوری دیگر فقط یک میلیون جمعیت دارد. نباید با کسی مسابقه داد. مثل این است که در خیابان بروی با یکی مسابقه بگذاری و بعد یکی دیگر را ببینی که دارد از آن طرف می‌رود، بروی و با آن هم مسابقه بگذاری. فرصت‌ها، پول و وقت محدود است. ما دشمن داریم و آنها نوکران دشمنان ما هستند.

ازغدی ادامه داد: چرا باید مقایسه کنیم و سر هر چیزی اول بشوید. صریح گفتم که مگر سُک‌سُک است که سریع می‌خواهیم بگوییم اول اول!  باید دید چه کاری مصلحت کشور است و شرایط ما چیست. این یکی از حرف‌هایی بود که بنده زدم.

وی در ادامه اظهار داشت: دوم گفتم که این شیوه اجرا غلط است. بحث افکار عمومی یک اشتباه است و بحث دیگر این است که ببینید چرا بخشی از جامعه ما اینقدر راحت تحریک می شود؛ یعنی منتظر است تا عده‌ای راه بیافتند و او نیز بیاید و اضافه شود. چرا این اتفاق می‌افتد.  بله، دشمن وجود دارد، سرویس‌های جاسوسی دشمن هم‌ هستند، جریان‌های داعشی، بهایی، کمونیسم، منافق، قاچاقچی مواد مخدر و اعدامی که از اول انقلاب درگیر بوده‌ایم هم هستند؛ ولی همه که از اینها نیستند. بخشی هم بچه‌هایی هستند که یا هیجان زده می‌شوند یا مشکلاتی دارند که به صحنه می‌آیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر جناب آقای ازغذی پور! .
United Arab Emirates
عربستان سعودی جنایتکار شماره یک ازسال 1357 تاکنون پشت همه مشکلات ایران، منطقه خاورمیانه و جهان قرار دارد و باید نابود شود
من
Iran, Islamic Republic of
حماقت و اختلاس مسئولین ربطی به عربستان ندارد
United Arab Emirates
1 - باید جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیر انسانی مدعیان حقوق بشر را به مردم دنیا معرفی کنیم
2 - باید جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل را به مردم دنیا معرفی کنیم
United Arab Emirates
بحث ترین عناوین
حمایت جانسون از اغتشاشات در ایران (۱۵۱ نظر)
روحانی:آمریکا پیام خصوصی برای مذاکره فرستاد (۴۷ نظر)
عربستان بیش از این امنیت منطقه را به خطر نیندازد (۴۴ نظر)
نامه کارشناسان اقتصادی به روحانی در مورد شوک بنزینی (۳۵ نظر)
سالک: هنرمندان حامی دولت امروز باید پاسخگو باشند (۳۴ نظر)
رئیس جمهور گاف امنیتی داد/ خط دهی به اغتشاش گران برای شکستن دوربین ها (۲۷ نظر)
صالحی: اقدام بازرس آژانس در راستای خرابکاری بود (۲۶ نظر)
عملکرد شورای عالی فضای مجازی را مثبت ارزیابی نمی‌کنم (۲۵ نظر)
دستور کار مجلس: روحانی به مجلس می‌رود (۲۴ نظر)
غربگرایان داخلی می‌خواهند نسخه تسلیم ملت ایران را بنویسند (۲۴ نظر)
Iran, Islamic Republic of
اگرریس جمهور به ما توهین کند و ملت را هیچ انگارد ما به کی بگیم ؟ .....
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
1 - آمریکا جنایتکار شماره یک به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک صهیونیستی با دریافت رشوه از عربستان سعودی جنایتکار شماره یک، امارات جنایتکار شماره یک و بحرین جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرد.
2 - آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی جنایتکار شماره یک با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرد چرا سه کشور اروپایی جنایتکار شماره یک تاکنون خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ایران را تهدید کرد
توان حملات دردناک پهپادی و موشکی به اسرائیل را داریم
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره؟!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراییل
ولی چه ربطی داره به این خبر؟
Iran, Islamic Republic of
....
آذربایجانی
Iran, Islamic Republic of
أحسنتم جناب استاد رحیم پور. صدای شما، فریاد مستضعفین و طبقه رنج کشیده ایران بود ....
Iran, Islamic Republic of
احسنت ماهم موافق صحبت های ایشون هستیم...
Iran, Islamic Republic of
.....
نجفی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی حتی درکنترل قیمت گوجه فرنگی هم توانی ندارد شرم آوراست
دولت بازار را رها کرده و نظارتی ندارد.
تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
رکوردشکنی قیمت گوجه فرنگی: کیلویی ۲۰ هزار تومان!
قیمت گوجه فرنگی آبان و آذر ماه امسال رکورد ۲۰ هزار تومان را شکست؛ قرار بود نرخ این محصول پس از برداشت استان‌های جنوبی شکسته شود اما بارندگی‌ها، این امید را کمرنگ کرد.
Iran, Islamic Republic of
لطفا اگه فیلم سخنرانی را دارید واسه مردم بزارین
Iran, Islamic Republic of
روحانی: ایران در شرایط عادی نیست؛ بدون پول نمی‌شود کاری کرد...!!!!!!!!!!!!!!!
..
علی
Iran, Islamic Republic of
......
اصغر
Iran, Islamic Republic of
استاد برای شما وخانواده ات آرزوی موفقیت وپیروزی را می نمایم
جواد
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظتان کند
شما از سرمایه های اصیل و انقلابی انقلاب هستید .....
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
شما چکاره هستی که تو همه زمینه ها دخالت میکنی؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
شماچکاره هستید همه مسائل را رصد میکنید
Iran, Islamic Republic of
...