کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تا مردم سوریه نگویند «متشکریم، بروید»، نمی‌رویم

16 آذر 1398 ساعت 16:50

رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید تا زمانی که دیگر کشورها از سوریه خارج نشده‌اند و تا وقتی مردم سوریه نخواهند، نیروهای ترکیه نیز این کشور را ترک نمی‌کنند.


به گزارش جهان نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (شنبه) گفت تا زمانی که مردم سوریه درخواست نکنند، نیروهای ترکیه‌ای این کشور را ترک نمی‌کند.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت‌وتوسعه در استانبول گفت: «ما تا زمانی که دیگر کشورها سوریه را ترک نکنند و مردم سوری نگویند "متشکریم، می‌توانید بروید"، آنجا را ترک نمی‌کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر هم مدعی شده بود که آنها تنها کشوری بود که رو در رو با داعش در سوریه جنگید و توانست شکستش دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی به اخراج سفیر لیبی از یونان نیز واکنش نشان داده و توضیح داد: «[این اقدام] به بهانه تفاهمنامه دریایی، عملکرد دیپلماتیک ضعیف [یونان] را نشان می‌دهد».

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه تفاهمنامه دریایی که با لیبی منعقد کرده‌اند را به سازمان ملل فرستادند، افزود: «ما در حال ساخت یک خط دریایی فوق‌العاده بین ترکیه و لیبی هستیم».

اردوغان ضمن تاکید بر تداوم فعالیت کشتی‌های حفاری ترکیه در دریای مدیترانه، اظهار داشت: «ما از تمام حقوق خود ذیل قوانین دریایی و بین‌الملل تا پایان استفاده خواهیم کرد».

وی چند روز پیش در مراسم افتتاح «خط لوله انتقال گاز فرا ماورای آناتولی» موسوم به تاناپ (TANAP) نیز تاکید کرده بود با قیل‌وقال اروپایی‌ها کشتی‌های حفاری خود را از مدیترانه عقب نمی‌کشند.


کد مطلب: 710253

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/710253/مردم-سوریه-نگویند-متشکریم-بروید-نمی-رویم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com