جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شنیدن حرف مردم یعنی پولی‌کردن صندلی اتوبوس‌ها

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 710155
ارگان‌ شهرداری تهران به جای انتشار گلایه‌های مردم نسبت به سوءمدیریت در این ارگان و انعکاس پاسخ مدیران شهرداری، همچنان می‌گوید که باید صدای مردم معترض را بشنویم(!)
شنیدن حرف مردم یعنی پولی‌کردن صندلی اتوبوس‌ها
به گزارش جهان نيوز، همشهری در یادداشتی نوشت: در دی ماه ۹۶ در شهرهای مختلف کشور و در اعتراض به شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی مانند بیکاری، گرانی، فقر و تبعیض شاهد ناآرامی‌هایی بودیم که طبقات پایین جامعه و اقشار کمتربرخوردار به لحاظ اقتصادی را درگیر خود کرد.

در همین روزهای اخیر هم به‌دنبال افزایش نرخ بنزین، التهاب و اعتراضی مشابه بر اساس همان دغدغه‌ها در کشور شکل گرفت که نشان می‌دهد برخلاف انتظار، مسئولان هنوز صدای برخاسته از دی‌ماه ۹۶ را نشنیده‌اند یا لااقل برای رفع ریشه‌های آن مشکل فکری نکرده‌اند. این روزنامه در عین حال آمار قابل تاملی از اولویت‌های مردم را منتشر کرد که خلاف سیاسی‌کاری‌های مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال است:

در همان مقطع و بعد از آن اعتراضات، موسسه ایسپا نظرسنجی‌ای را منتشر کرد که مشکلات کشور و مطالبات جامعه را به روشنی نشان داده و صورت مسئله و مشکلی را که باعث می‌شود علاوه بر نارضایتی مردم،‌ دشمنان کشور هم دندان طمع خود را تیز کنند در برابر مسئولان و تحلیلگران دولتی قرار می‌داد.

در آن نظرسنجی‌ ۶۹ درصد از پرسش‌شوندگان بهبود شرایط اقتصادی و ۳۰ درصد نیز رفع فساد مالی و اداری را به عنوان خواسته اصلی خود معرفی کرده‌ بودند. ۲۱ درصد، از بی‌عدالتی شکایت داشتند و ۶۴ درصد خواهان اصلاحات جدی در روند اداره کشور بودند. بیش از ۸۰ درصد گرانی، بیکاری و برطرف شدن گرفتاری‌های اقتصادی را به‌عنوان مطالبه اصلی خود بیان کرده بودند.

اما این روزها و با نگاهی به وضعیت کشور و شرایط زندگی مردم و همچنین دلایل شکل‌گیری اعتراض‌های اخیر،‌ گویا نه فقط صدای مردم شنیده نشده بلکه با اصرار بر تداوم روندهای گذشته، ظاهرا مشکلات مردم هم به رسمیت شناخته نشده یا حداقل جدی بودن آن برای مسئولان و مدیران فوریتی ندارد.

یادداشت ارگان‌ شهرداری در حالی است که دیروز مدیرعامل اتوبوسرانی تهران  از احتمال پولی کردن و فروش صندلی‌های اتوبوس خبر داد!! پیش از این هم برخی مدیران شهرداری و شورای شهر، مدعی لزوم دریافت عوارض از خودروها به خاطر تردد در بزرگراه‌های شهر شده و گفته بودند با پولی کردن اداره شهر، باید مشکل مهاجرت و حاشیه‌نشینی را حل کرد.

یادآور می‌شود انتشار حرف‌های قلنبه سلنبه از سوی ارگان‌ شهرداری در حالی است که شهرداری شبه‌اصلاح‌طلب در دو سه سال اخیر و در هر دو نوبت بارش برف در زمان شهرداری نجفی و حناچی، با غافلگیری و انسداد بزرگراه‌ها و گرفتاری مردم در معابر مواجه شد. اما متاسفانه توضیح درخوری به مردم داده نشد و غافلگیری قبلی، درس عبرتی برای جبران مشکل و جلوگیری از تکرار آن نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *