سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱۱

آمریکا ایران را متهم حمله به پایگاه «بلد» عراق کرد

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 710138
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا جمعه مدعی شد ایران عامل حمله به یک پایگاه هوایی در شمال بغداد بوده است.
آمریکا ایران را متهم حمله به پایگاه «بلد» عراق‌ کرد
به گزارش جهان نيوز، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا جمعه مدعی شد ایران احتمالاً عامل حمله روز پنجشنبه به پایگاه «بلد» در عراق بوده است. 
 
«دیوید شنکر»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت آمریکا علی‌رغم این منتظر دریافت شواهد بیشتر در این باره است. 

ارتش عراق روز پنجشنبه از فرود دو راکت کاتیوشا داخل پایگاه هوایی «بلد» که میزبان نیروها و پیمانکاران آمریکایی است و در ۵۰ مایلی شمال بغداد واقع شده خبر داد. 

شنکر روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: «ما منتظر دریافت شواهد بیشتر هستیم، ولی اگر اتفاقات گذشته را در نظر بگیریم احتمال بالایی وجود دارد که ایران عامل آن بوده باشد.»

مقام آمریکایی این حملات را «موجب نگرانی عظیم» دانست و مدعی شد آنچه به ادعای وی «رفتارهای ستیزه‌جویانه ایران» است در پنج تا شش ماه گذشته افزایش یافته است. 

او ادعا کرد: «ایرانی‌ها اغلب اوقات در گذشته وقتی تحت فشار قرار گرفته‌اند به اقدامات ستیزه‌جویانه روی آورده‌اند.»

رسانه‌ها شامگاه پنجشنبه از اصابت ۲ گلوله خمپاره به پایگاهی در عراق خبر دادند. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی در عراق گزارش داد که گلوله‌های خمپاره به پایگاه هوایی بلد واقع در شمال استان بغداد اصابت کرد است. این پایگاه در ۶۴ کیلومتری بغداد است.

به گفته این منابع، این حادثه هیچ گونه تلفات یا خسارتی نداشته است. برخی منابع می‌گویند نظامیان آمریکایی دراین پایگاه عراقی حضور دارند.

سه شنبه شب گذشته نیز رسانه‌های عراقی از حمله راکتی به پایگاه هوایی عین الاسد عراق که بیشترین نظامیان آمریکا در آنجا مستقر هستند، خبر داده بودند. در این حادثه، ۵ راکت به این پایگاه اصابت کرد ولی تلفات یا خساتی در پی نداشت.

«سرتیپ ساهی عبدالعامری»، فرمانده پایگاه بلد در مورد جزئیات جادثه گفت که خمپاره‌های شلیک شده به خارج از محدوده باند فرودگاه پایگاه اصابت کرده است و هیچ گونه خسارتی نداشته است.

منبع: فارس
برچسب ها: عراق آمریکا ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
دخالت نظامی 10 کشور به سرکردگی عربستان سعودی دریمن برای جامعه جهانی شرم آوراست.....
Iran, Islamic Republic of
حضور نیروهای تروریست آمریکایی درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه به نفع صهیونیست ها، سعودی ها، اماراتی ها، بحرینی ها، تروریست های القاعده، تکفیری ها، تروریست های داعش و دیگر گروه های تروریستی است.

حضور نیروهای تروریست انگلیسی و فرانسوی و آلمانی درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه به نفع صهیونیست ها، سعودی ها، اماراتی ها، بحرینی ها، تروریست های القاعده، تکفیری ها، تروریست های داعش و دیگر گروه های تروریستی است.
Iran, Islamic Republic of
حضورعربستان و متحدانش دریمن، به نفع تروریست‌های القاعده و تروریست های داعش است.
بحران یمن راهکار نظامی ندارد ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت سه کشور اروپایی جنایتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
اکنون این سوال مطرح کرد است که جهانیان در روز جهانی حقوق بشر در حالی که انسان‌ها در یمن به سبب بمباران و محاصره فرودگاه صنعا و همه گذرگاه‌ها کشته می‌شوند، چه چیزی برای گفتن دارند؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به خاطر حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی از اعزام نیروهای نظامی این کشور به عربستان سعودی خبر داد..
Iran, Islamic Republic of
ناتو ازسال 2001 تاکنون نوکر آمریکا درافغانستان است.
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی با کمک مالی عربستان سعودی روز پنجشنبه بار دیگر از اغتشاشات در ایران حمایت و ادعاهای تأییدنشده علیه تهران را تکرار کرد.
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی جمعه مدعی شد آمریکا عامل حمله به یک نفت کش ایرانی در دریای سرخ بوده است...
Iran, Islamic Republic of
ازآمریکا، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل انتقام می گیریم
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
عربستان غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت کشورهای غربی جنایتکار شماره یک می کشد