پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

ویلموتس قبل از بازی با عراق قرارداد خود را فسخ کرد!

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 710116
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ویلموتس قراردادش را قبل از بازی ایران با عراق فسخ کرده بود.
ویلموتس قبل از بازی با عراق قرارداد خود را فسخ کرد!
به گزارش جهان نيوز، مهدی تاج ظهر امروز در برنامه ورزش و مردم درباره تیم ملی و مارک ویلموتس گفت: خیلی از کارشناسان بعد از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا اعتقاد داشتند که سرمربی تیم ملی باید جوان باشد و همه هم خواهان سرمربی خارجی بودند. فدراسیون ابتدا با یولن لوپتگی صحبت کرد که به علت سرطان پدرش درخواست ما را رد کرد. بعد از آن با سرمربی مراکش در جام جهانی وارد مذاکره شدیم اما او هم گفت از ماه ششم می‌تواند هدایت تیم ملی را در دست بگیرد اما ما از ماه سوم به مربی نیاز داشتیم. بعد از آن به سراغ ویلموتس رفتیم که هم جوان بود( ۵۰ سال) و هم چهار جام جهانی را دیده بود. کارنامه او را بررسی کردیم و ویلموتس به تیم ملی بلژیک کمک زیادی کرده بود و به همین او را انتخاب کردیم و مورد تأیید همه هم قرار گرفت.
 
نمایندگان مجلس به فکر مشکلات مردم باشند!
تاج ادامه داد: وقتی ویلموتس به ایران آمد، قرارداد خوبی با او امضا کردیم و حتی ذکر کرده بودیم که مبلغ قرارداد ویلموتس نباید شفاف‌سازی شود. در یکی از تبصره‌‌ها هم حتی قید کرده بودیم که به هر دلیلی هریک از طرفین قرارداد را فسخ کند، باید سه ماه غرامت بدهد. در رسانه‌ها مطرح شد که قرارداد او به همراه دستیارانش به سه میلیون  دلار می‌رسد که درست نیست و به نظر من، نماینده مجلس که وکیل مردم است نباید در مورد این مسائل صحبت کند و باید به فکر مشکل مردم باشد. من الان با مردم صحبت می‌کنم و برای آنها مسائل را توضیح می‌دهم نمایندگان مجلس هم حرف‌های من را بشنوند.

رقم قرارداد ویلموتس منطقی است
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد قرارداد ویلموتس اظهار کرد: در قراردادی که با او امضا کردیم همه مسائل عنوان شد و حتی قبل از ارائه به ویلموتس آن را به سه کارشناس بین‌المللی که یکی از آنها عضو کمیته استیناف فیفا هم هست، نشان دادیم. رقم قرارداد ویلموتس منطقی است. وقتی نماینده مجلس می‌گوید این مربی ۵۰۰ هزار دلار هم نمی ارزد، این حرف درستی نیست. در لیگ ما مربیان داخلی و خارجی های زیادی هستند که بیش از ۵۰۰ هزار دلار پول می‌گیرند.

ویلموتس قبل از بازی با عراق قرارداد خود را فسخ کرد
تاج گفت: ویلموتس قراردادش را قبل از بازی با عراق فسخ کرده بود. قرارداد ما با ویلموتس در ۲۲ ماه می امضا شد و حتی در بند قرارداد او این موضوع را هم ذکر کردیم که در حال حاضر کشور ایران تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا است و ممکن است در نحو پرداخت حقوق او تأثیر بگذارد. به همین خاطر بود که او از ما دو روز وقت گرفت تا فکر‌ کند. در این مدت ایران دو بار تحریم شد و فشار زیادی متحمل شدیم.

در قرارداد مربیان ملی با تیم‌ها، ذکر شده که اگر مربی دو تا سه ماه پول نگیرد می‌تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند. ویلموتس قبل از بازی با عراق قرارداد خود را فسخ کرده بود و در این باره جلسه‌ای با او برگزار کردیم. چندبار هم به فیفا نامه نوشتیم که از بودجه خود، پول ویلموتس را پرداخت کنند اما با توجه به تحریم‌های جدید، نتوانستند بانکی را پیدا کنند و ویلموتس هم این طور برداشت کرد که فدراسیون فوتبال اراده‌ای برای پرداخت پول او ندارد. با این حال ما تنها هفت روز دیرتر پول او را پرداخت کردیم.

ویلموتس از ما ضمانت‌نامه می‌خواست
رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در جلسه آخری که با ویلموتس داشتیم او از ما ضمانتی می‌خواست که پرداخت‌های بعدی او دیر نشود اما من به او گفتم با توجه به فسخ قرارداد، قبل از بازی با عراق، سراغ بندپرداخت غرامت فسخ یک طرفه برویم. در جلسه هم من به همراه وکلا و هم ویلموتس به همراه وکلای خود حضور داشتیم و طرفین در حال توافق و بررسی بودند که کدام طرف باید غرامت سه ماهه را بپردازد. حتی به او گفتیم که از رفت‌ و آمدهای او ناراضی هستیم او به ما گفت که در بلژیک در حال کار برای تیم ملی بوده با این حال باز هم از او گزارش کار خواستیم.

قرارد ما زیر نظر وزارت ورزش و نهادهای نظارتی بود
تاج در مورد مبلغ قرارداد ویلموتس که با کمک‌‌مربیان در جمع ۳ میلیون دلار است، عنوان کرد: مبلغ قرارداد کی‌روش به اضافه کمک‌های خود سه میلیون دلار بود و اگر همین مبلغ را هم به ویلموتس داده باشیم که ندادیم، افزایشی در کار نبود. ضمن اینکه قراردادهایی که ما می‌بندیم زیر نظر وزارت ورزش است و پنهان‌کاری نمی‌کنیم. نهادهای نظارتی در مورد قرارداد ویلموتس کاملاً آگاه بوده‌اند. اصلاً بهتر است از قرارداد بعدی مفاد آن را در سایت فدراسیون قرار دهیم که این حرف‌ها پیش نیاید.

نمی‌توانم از کسی به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی اسم بیاورم
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد مطرح شدن نام برانکو برای تیم ملی و آیا رقیبی دارد یا خیر گفت: من نمی‌توانم اسمی بیاورم. شاید دوستانه با خیلی از افراد صحبت کردیم و وظیفه من هم پاسخگویی است اما به شرطی که به روند کار آسیب نزند. وضع مالی فدراسیون فوتبال خوب نیست، پول‌های ما در فیفا است و اگر به جام جهانی برویم ۱۱ میلیون دلار دیگر به پول‌های بلوکه شده  ما در فیفا اضافه می‌شود.

بیرانوند می‌توانست مرد سال آسیا باشد
تاج در مورد مراسم بهترین‌ها آسیا و ناکامی ایران در کسب عنوان گفت: ما در پنج بخش جزء سه نفر برتر بودیم. بیرانوند می‌توانست مرد سال آسیا باشد و من این موضوع را به اینفانتینو و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم گفتم اما به نظرم فدراسیون، نمی‌توانست بهترین فدراسیون آسیا باشد. کشور ژاپن استاندارد آسیاست و در فوتسال توانست با شکست مس سونگون قهرمان شود و در جام ملت‌ها هم دوم آسیا شد. قطر هم قهرمان آسیاست و آنها شایستگی بیشتری برای بهترین شدن داشتند.

نمایندگان مجلس به فوتبال کمک کنند
رئیس فدراسیون فوتبال در انتقاد از اظهارات یکی از نمایندگان مجلس، گفت: درخواست من از نماینده‌های مجلس کمک به فوتبال است. باید مشکل انتقال پول ما حل شود. زیرا ۱۰ میلیون دلار طلب ما از فیفا که برابر با ۱۳۰ میلیارد  تومان می‌شود؛ می‌توانست خیلی از مشکلات ما را حل کند. تیم ملی در دو سفر آخر خود با هواپیمای شخصی رفت و این برای فدراسیون هزینه دارد.

به مربیان داخلی فشار می‌آوریم
تاج در واکنش به انتقاد کارشناسان مبنی بر اینکه ویلموتس از تیم‌ها شناخت دارد و می‌توانست در بازی برگشت موفق باشد، گفت: من دست منتقدان را می‌بوسم اما آنها هر روز یک حرف می‌زنند. اول از همه که می‌گفتند مربی داخلی انتخاب نکنیم بعد از انتخاب مربی خارجی به ویلموتس انتقاد کردند. همین الان شما ببینید چقدر روی استیلی فشار است. در مورد تعویض ویلموتس هم با کارشناسان مشورت کردیم، او مربی بزرگی است اما به فوتبال ما نمی‌خورد و از حریفان عربی شناخت ندارد.

به تیم امید امیدوارم
وی در مورد وضعیت تیم امید اظهار کرد: تیم امید امشب به اردوی تایلند می‌رود. من به این تیمی خیلی امید دارم زیرا دو سال است که بازیکنان با هم هستند و با حضور یک مربی ایرانی که شناخت کافی از همه آنها دارد می‌تواند نتیجه بگیرند.

آمریکا غلط می‌کند پول فوتبال را ندهد
تاج همچنین در مورد شایعه حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس بخش زیادی از بدهی‌ها خود را در آسیا پرداخت کرده و استقلال هم بدهی ندارد. حتی در مورد بدهی به پروپئیج، فیفا پذیرفت که پول این بازیکن را پرداخت کند. من حتی به اینفاتینو گفتم شما برای پرداخت بدهی‌های ما زمان تعیین می‌کنید اما نمی‌توانید در زمان مقرر پول ما را بدهید. امریکا غلط می‌کند پول فوتبال را ندهد. مگر فوتبال سیاسی است؟!

شما معتقدید فوتبال باید از سیاست جدا شود پس باید مشکل انتقال پول ما از فیفا حل شود. چنین چیزی صحت ندارد که استقلال از آسیا حذف می‌شود و تا جایی که من خبر دارم، بدهی ندارد. یک زمان تراکتور بدهی زیادی داشت که همه آن را صاف کرد. همچنین این شایعه که قرار بوده سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا را برای حمایت قطری‌ها به این کشور هبه کنیم، درست نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تأخیر برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان‌های گیلان و تهران گفت: در ماده ۹ اساسنامه هیئت‌ها عنوان شده به هر دلیلی انتخابات به تأخیر افتاد، رئیس هیئت به کار خود ادامه دهد. رئیس هیئت نمی تواند در آستانه انتخابات تغییراتی را ایجاد کند که بوی مهندسی انتخابات دهد؛ به همین دلیل گل‌محمدی (مدیر کل ورزش و جوانان تهران) به ما گفت تا تأیید صلاحیت افراد تغییر کرده، محرز نشود، انتخابات برگزار نمی‌شود. همچنین نظارت‌کنندگان به انتخابات سه نفر هستند که یک نماینده از فدراسیون، یک نماینده از وزارت ورزش و یک نماینده از استان مربوطه به این انتخابات نظارت خواهند کرد. با همه این توضیحات و حل شدن مشکلات انتخابات گیلان برگزار شد و اکنون تنها انتخابات هیئت فوتبال تهران مانده است.

وی در مورد اینکه اگر برانکو سرمربی تیم ملی شود باید مطالباتش از پرسپولیس پرداخت شود، گفت: من تأکید می‌کنم «اگر برانکو سرمربی تیم ملی شود»، چون نمی‌خواهم کار غیرحرفه‌ای انجام دهم و بگویند وقتی هنوز فسخ قرارداد به صورت رسمی انجام نشده از سرمربی دیگر صحبت می‌شود. اگر برانکو سرمربی شود باید وضعیت مطالباتش با پرسپولیس مشخص شود. 

منبع: مهر
برچسب ها: ویلموتس تیم ملی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *