جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

کرایه اتوبوس‌های جدید DRT چقدر است؟

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب: 710110
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران جزئیات اتوبوس‌های DRTدر پایتخت را تشریح کرد.
کرایه اتوبوس‌های جدید DRT چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درباره خطوط دی‌آرتی اظهار داشت: خطوط عادی اتوبوسرانی اصولاً در مسیرهایی برقرار می‌شوند که در طی روز یا شبانه‌روز دارای تقاضای سفر مناسب برای مد اتوبوس هستند اما گاهی اوقات در نقاطی از شهر تقاضای مناسب مد اتوبوس ایجاد می‌شود که این تقاضا برای محدوده زمانی کوتاهی اتفاق می‌افتد و دایر کردن خط دائمی برای آن به صرفه نیست.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های خاص مسابقات ورزشی یا سرریز مسافر در خطوط تاکسیرانی در ساعاتی از روز اشاره کرد که در چنین مواقعی نیازی محدود به سرویس‌دهی با مد اتوبوس پیش می‌آید که برای پاسخ به این نیاز DRT بهترین گزینه است.

سنندجی بیان داشت: شیوه کار در DRT به این صورت است که مسافران از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی خود دارند از وجود چنین سرویسی در مکانی که هستند مطلع می‌شوند و اقدام به پرداخت و رزرو صندلی خود می‌کنند که نرم‌ازار با توجه به حجم تقاضا و همچنین با توجه به تاریخچه تقاضاها در زمان یا مکان‌های خاص مینی‌بوس یا اتوبوس یا ون به مسیر مورد تقاضا اختصاص می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مسافر از طریق اپلیکیشن، ساعات و محل دقیق حرکت را مطلع می‌شود و در زمان سوار شدن رسیدی که اپلیکیشن به آن داده است توسط راننده کنترل خواهد شد و از نکات حائز اهمیت در این طرح این است که وسیله اختصاص یافته از خطوط عادی قرض گرفته نمی‌شود بلکه از ظرفیت مازاد یا از وسیله‌های خاص برای این موضوع استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران یادآور شد: در این شیوه، مسافر سرپا یا ایستاده وجود ندارد و نرخ کرایه آن نیز تابعی از کرایه‌ سرویس‌های دربستی بوده و دارای مصوبه شورای شهر است.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در موقعیت‌های دائمی بیشتر از مینی‌بوس‌های نو استفاده شود و اینکه برداشت گران‌ شدن اتوبوس‌های فعلی باشد کاملا غلط است.

سنندجی گفت: این سیستم به نوعی سیستم دربستی‌های قبلی محسوب می‌شود و به شکل بهینه‌تر خواهد بود و یک گام می‌تواند در مسیر هوشمندسازی شهر باشد همچنین قیمت اتوبوس‌های DRT از متوسط تاکسی‌های اینترنتی ارزان‌تر خواهد بود و با راحتی بیشتر همراه است همچنین ترافیک و آلودگی هوا کاهش می‌یابد.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بیشتر شبیه جوکه
دو چشم پر سو
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
....