شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۷۱
رئیس دفتر رئیس جمهور:

به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم، اما چاره‌ای نیست/ به‌جای اینکه به مردم ماهی بدهیم باید ماهیگیری یادشان بدهیم

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 710096
واعظی گفت: خودمان به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم، اما چاره‌ای نداریم.
به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم، اما چاره‌ای نیست/ به‌جای اینکه به مردم ماهی بدهیم باید ماهیگیری یادشان بدهیم
به گزارش جهان نيوز، محمود واعظی صبح امروز با حضور در یازدهمین ستاد تسهیل استان خراسان رضوی که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، گفت: خوشحال هستم که در بین مدیران فعال و همدل خراسان رضوی حضور دارم، بزرگ‌ترین سرمایه همدلی و انسجام شما است که باید حفظ شود.

وی با اشاره به دغدغه دولت در خصوص خراسان رضوی، اظهار کرد: دغدغه اصلی دولت در خصوص خراسان رضوی نبودِ هماهنگی بود، اما امروز ما در این استان شاهد ارزشمندترین داشته یعنی همدلی هستیم که مردم و مدیران استانی با این داشته بزرگ تاکنون به‌خوبی در مقابل تحریم‌ها و گرفتاری‌ها مقاومت کرده‌اند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: تعداد مؤسسات مالی در مشهد برابر با تعداد مؤسسات مالی کل کشور بود، اما این رابطه بسیار نزدیک‌بین بخش خصوصی و دولت باعث ایجاد هماهنگی و همدلی و ارتباط نزدیک‌بین مردم، بخش خصوصی  و دولت شده است.

در اتفاقات اخیر شاهد اعتماد دوطرفه مردم و دولت بودیم
واعظی در ادامه به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: در اتفاقات اخیر در کنار حضور خوب نیروهای انتظامی و قضایی شاهد آن بودیم که دشمنان تمام قدرت خود را به دست گرفته و به پایگاه فرماندهی ایجاد اغتشاشات تبدیل، اما توسط مردم به‌خوبی جمع شدند.

وی تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم موفق باشیم که اعتماد مردم را داشته باشیم و در مقابل به مردم اعتماد کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بابیان اینکه گرفتاری و مطالبات مردم و گرانی سر جای خودش است، اظهار کرد: یادمان باشد که مردم به‌نظام و رهبرشان عشق می‌ورزند و وقتی پای دشمن به میان می‌آید دیگر هیچ‌چیز را نمی‌شناسند به‌طوری‌که اعلام کردند آشوبگران از ما نیستند؛ ما یک چنین مردم و نظامی داریم.

توقعات بخش خصوصی از دولت با توجه به  شرایط باشد
واعظی در ادامه با اشاره به شرایط موجود در کشور، خطاب به مدیران استانی گفت: چنانچه بدانیم دولت چه فشار خارجی را تحمل می‌کند توقعاتمان را با توجه به شرایط مطرح می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شرایط کشور می‌طلبد با همدلی به ظرفیت‌های داخلی تکیه و مطالباتمان را از همدیگر کمتر کنیم تا دشمن مأیوس شود. این هدفی است که همه باید برای آن کارکنیم و چنانچه این را بستر کار خود قرار دهیم توقعاتمان کمتر و همکاری‌مان بیشتر می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: حتماً باید دولت از بنگاه‌داری و تصدی‌گری نجات یابد.  یکی از سیاست‌های جدی دولت این است که بنگاه‌داری نکند یعنی بنگاه‌ها و املاک را به بخش خصوصی واگذار کند. دولت و وزرا همواره در سیاست کلان خود به دنبال واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بوده و مخالف هرگونه تصدی‌گری از سوی دولت هستند.

واعظی همچنین اظهار کرد: ما باید بخش خصوصی را درک و کمک کنیم. از شبکه بانکی می‌خواهیم مشکلات و محدودیت‌های بخش خصوصی را در نظر بگیرید.

وی با تأکید بر اینکه دولت نباید بنگاه‌داری و تصدی‌گری داشته باشد، ادامه داد: معتقدیم که دولت باید چابک باشد و غیر از بخش‌های امنیتی و حوزه‌هایی که بر اساس قانون اساسی تصدی‌گری آن بر عهده حاکمیت و دولت است، باید آنچه بخش خصوصی و مردم می‌توانند انجام دهند، به آنان واگذار شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد؛ معتقدیم دولت و بخش خصوصی نباید باهم رقابت کنند، بلکه باید در کنار هم باشند.

واعظی بیان کرد: درگذشته مشکلی که داشتیم این بود که قوه قضاییه حرف خودش را می‌زد و بخش خصوصی سخن خودش را، اما خوشبختانه با دیدگاه خوب جناب رئیسی این پل ارتباطی شکل‌گرفته و مشکلات در این خصوص در حال برطرف شدن است.

لازمه جنگ اقتصادی تکیه‌بر توان داخلی است
رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز با شرایطی مواجه هستیم که مقام معظم رهبری از آن به نام جنگ اقتصادی نام‌برده‌اند؛ در چنین شرایطی همه باید دست‌به‌دست هم داده و برای عبور از این شرایط با یکدیگر همکاری و همفکری کنیم.
واعظی ادامه داد: ما با جنگ اقتصادی مواجه هستیم، چنانچه خدای ناخواسته با جنگ نظامی مواجه بودیم هیچ‌کس این‌طور برخورد نمی‌کرد، چراکه مردم با گوشت و استخوان درک می‌کردند، اما جنگ اقتصادی این‌طور نیست و پیامدهای عینی ندارد، اما آرام‌آرام اثرات خودش را می‌گذارد.

وی تأکید کرد: ما زمانی از جنگ اقتصادی می‌توانیم پیروزمندانه خارج شویم که به بخش خصوصی و تولید توجه بیشتری کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بابیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین نظام و مردم است، افزود: دشمن می‌خواهد آن‌قدر برای مردم مشکلات ایجاد تا فاصله مردم با نظام را بیشتر کند، بنابراین ما باید از همان‌جا وارد شویم و نگذاریم دشمن موفق شود.
واعظی متذکر شد: چنانچه بتوانیم با عمل خود و با تکیه‌بر تولیدات داخلی به‌گونه‌ای عمل کنیم که دشمن متوجه شود این راه دیگر نتیجه‌ای ندارد و تأثیری بر روی مردم ایران ندارد، پیروز شده‌ایم.

وی اظهار کرد: هیچ کشوری از خروج آمریکا از برجام خوشحال نشد و دفاع نکرد؛ ازنظر سیاسی هم مقابل آن ایستاده‌اند، اما ازنظر اقتصادی نتوانستند. این فشارها غیر از ایجاد محدودیت برای اروپاییان بر روی ما هیچ تأثیری نگذاشته است.

بیشتر مسائل در استان‌ها قابل‌حل است
رئیس دفتر رئیس‌جمهور به تقاضای مدیران استانی در خصوص تفویض اختیارات به استان‌ها اشاره کرد و افزود: مدیرکل در استان چنانچه اختیاری نداشته باشد که مدیرکل نیست.

واعظی تصریح کرد: ممکن است کاری جدید بخواهد شکل بگیرد و نیازمند هماهنگی با وزارت باشد که این هماهنگی بستگی به نحوه بیان مدیران استانی نیز دارد. 

وی بابیان اینکه بیشتر مدیران محتاط هستند، گفت: بیشتر مسائل در استان‌ها  قابل‌حل است، اما در برخی موارد با مدیرانی مواجه هستیم که محتاط بوده و می‌خواهند از تهران نیز نوشته‌ای بگیرند و برای روز مبادی نگه‌دارند. این‌که همه مشکلات را گردن وزیر و تهران بگذارید درست نیست، چراکه آن‌ها هم انسان‌هایی مانند شما هستند که می‌خواهند کشور را توسعه دهند. دولت هم می‌خواهد اقتصاد کشور را توسعه دهد.

ادغام وزارت بازرگانی با صمت‌ اشتباه بزرگی بود
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه با انتقاد از ادغام وزارت بازرگانی با صمت، اظهار کرد: این ادغام اشتباه بزرگی بود که درگذشته اتفاق افتاد. سال‌ها پیش هر بخشی از اقتصاد ایران برای خود وزارتخانه‌ای خاص داشت و تمامی امورات آن به‌صورت تخصصی پیگیری و مدیریت می‌شد.

وی بابیان اینکه ادغام ناپخته وزارتخانه‌ها موجب شد تا حال و احوال صنعت و معدن و بازرگانی کشور خراب شود، تصریح کرد: ادغام این دو وزارتخانه‌ نه‌تنها موجب بهبود اوضاع نشد، بلکه وزارت بازرگانی را از یک وزارتخانه عظیم آن‌ هم با برنامه‌ریزی قوی و سیاست‌گذاری منسجم به حد یک معاونت کوچک تقلیل داد؛ بخشی از مشکلات موجود در بازار ناشی از همین ادغام است. 

واعظی اعلام کرد: می‌خواهیم وزارت بازرگانی ایجاد و در تولید و بر صادرات متمرکز شود.

مثلث توسعه اقتصادی، مثلث همدلی است
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مثلث توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: ارزیابی‌های ما از دوره مدیریت آقای رزم حسینی در کرمان، نشان می‌دهد ایشان یکی از استانداران موفق کشور بوده‌اند و اقدامات توسعه‌ای قابل‌توجهی در کرمان انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر توسعه کرمان مبتنی بر طرح اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در حال حاضر با مدیریت آقای رزم‌حسینی اقدامات اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی برای توسعه پایدار این استان به جریان افتاده است که چنانچه در استان مانند امروز، امنیت، صمیمیت و یکپارچگی وجود داشته باشد شاهد موفقیت این طرح خواهیم بود.

واعظی ادامه داد: صِرف این‌که در قالب مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی خراسان رضوی، استاندار، امام‌جمعه، رئیس دادگستری، و بخش خصوصی تحت یک تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری را امضا می‌کنند یک پدیده جدید در کشور محسوب می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم توسعه اقتصادی که در خراسان رضوی شروع‌شده است با حمایت مسؤولان و مردم به سرانجام خوبی برسد، چراکه اقدامات قابل‌توجه در عرصه مدیریتی با تلاش یک گروه یا دستگاه به‌تنهایی پیش نمی‌رود؛ مردم استان باید حامی این طرح باشند.

وی اضافه کرد: مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی درواقع مثلث همدلی است، چراکه چنانچه همدلی نباشد توسعه هم نیست. پایلوت آن در کرمان انجام‌شده و کرمانی‌ها هزینه این طرح را پرداخت کردند و کار بسیار موفقی است، چراکه همه احساس می‌کنند در توسعه استان خودشان نقش دارند.

واعظی در ادامه به تأسیس کلینیک صنعت در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: کلینیک کسب‌وکار، کار بزرگی است. فرهنگ مشاوره را باید همگانی کنیم. اینکه ۶۵ واحد به تولید بازگشته‌اند و  ۷۰۰ شغل ایجادشده کار بزرگی است. وقتی یک شغل ایجاد می‌شود یک خانواده نجات می‌یابد و جلوی بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی گرفته می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: خراسان رضوی در این شرایط ۱۱۷ هزار نفر اشتغال خالص دارد  که حتی از معدل کشور بالا است، همچنین نرخ بیکاری در استان  ۹ است.
وی همچنین گفت: ۸۰ درصد کشور به‌نوعی باکم آبی مواجه است و اولویت دولت تأمین آب شرب مردم و دوم تأمین آب کشاورزی است. قبول داریم که آبیاری با این شیوه‌های قدیمی مصرف زیادی دارد، اما اولویت ما تأمین منابع غذایی مردم است.

دولت به‌اجبار یارانه معیشتی را پرداخت می‌کند
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه در خصوص پرداخت یارانه به مردم گفت: متأسفانه در شرایطی به سر می‌بریم که ازنظر اقتصادی با تحریم‌ها مواجه هستیم.

واعظی اضافه کرد: باید این شرایط را مدیریت کنیم. یکی از این راه‌ها این است که از اغنیایی‌ که بنزین زیاد مصرف می‌کنند هزینه آزاد بنزین را بگیریم و به طبقه پایین بدهیم تا در این شرایط و فشارهای اقتصادی کمکی به مردم بکنیم.

وی متذکر شد: خودمان به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم، اما چاره‌ای نداریم. در شرایط کنونی بر کسی پوشیده نیست که طبقه متوسط جامعه به دلیل مسائل اقتصادی زیر فشار هستند و برای مقابله با افزایش غیرمتعارف کالاها، باید نظارت‌ها بیشتر شود.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: به این اعتقاد داریم به‌جای اینکه به «مردم ماهی بدهیم ماهیگیری یاد بدهیم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه طوریه موقع گرفتن پول مالیات ،تحصیل ، درمان ....پیشگام هستید ولی چندر غاز به مردم مدید عزا میگیرد.....
Iran, Islamic Republic of
این دولت دست بگیر داره /دست بده نداره/ موقع دادن جون میده
Iran, Islamic Republic of
وای چی میگه این بعنی اگر ادم با این دولتی ها تو دریا بیفته باید بگه دستتو بده به من یا دستم و بگیر؟
Iran, Islamic Republic of
شما به یارانه اعتقاد ندارید. ولی به حقوق نجومی خودتون اعتقاد عجیبی دارید.
ما هم به اختلاس افسار گسیخته اعتقاد داریم.
f2
Iran, Islamic Republic of
...
اکبر
Iran, Islamic Republic of
ماهی گیر هستی ولی امان از روزی که دریا ماهی اش تمام شده باشد..
Iran, Islamic Republic of
....
شاهین
Iran, Islamic Republic of
یارانه کمک معیشتی برای بسیاری از خانوارها واریز نشده است و مردم تحت فشار تورم هستند.
Iran, Islamic Republic of
زمانی که رای به روحانی می دادی مخصوصا در دوبره دوم باید فکر این روزها رو می کردی
شاهین
Iran, Islamic Republic of
من در دور اول و دوم به روحانی رای ندادم.
Iran, Islamic Republic of
ولی من به روحانی رای دادم راضی هم هستم چیزی هم بهم ندادند....
حسین
Denmark
گفتار درمانی سودی نداره جناب رئیس دفتر!
لطف کنید رأی ما رو پس بدین.....
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
حالا و بعد از شش سال یادت اومده که باید ماهیگیری یاد بدی ، موقع رفتن ، بلدی اصلن ماهیگیر کجا میره ، مملکت رو ترکوندین ، حالا !!
Iran, Islamic Republic of
ماهی گیری را هم که فروختید به چینی ها و ... اگر سپاه دخالت نمی کرد ماهی به ماهی گیران جنوب نمی رسید. اونها هم مثل کارگران ساختمانی و صد ها شغل مرتبط ساختمانی بی کار می شدند.
Iran, Islamic Republic of
خود شما ها که به جای ماهی نهنگ شکار می کنید وبه ملت که می رسه ماهی سیاه کوچولو را نیز دریغ دارید .....
Iran, Islamic Republic of
شما جناب واعظی لطفا آبها را خشک نکنید تورهای ماهیگیری را پاره نکنید مردم ماهیگیری را خوب بلدند
حسن
Iran, Islamic Republic of
صدای مسؤولین از جای گرم در میاد. شما میتونی با یک میلیون ماهی زندگی کنی آقای واعظی! به من نمی خواد ماهیگیری یاد بدی ....
Iran, Islamic Republic of
مثلا انواع کسبه و واحدتولیدی کوچک وبزرگ از شوک ونوسانات بازار چه ها که نمیکشند ، شما جلوی این نوسانات را بگیرید ماهی گرفتن که هیچ ، مردم ماهی کباب میکنند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تشدید تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن نتیجه برجام است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من بلدم ماهی بگیرم آب را گل آلود می کنم .....
Iran, Islamic Republic of
آب که توسط اصلاح طلبا گل آلود هست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
نجفی
Iran, Islamic Republic of
...
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
...
ح ن
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
ما هم به شما اعتقادی نداریم ولی مثل اینکه چاره ای نیست باید شما را برای مدتی تحمل کنیم
Iran, Islamic Republic of
آش خاله ات بخوری پاته نخوری پاته
Iran, Islamic Republic of
...
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
....
احمد
Iran, Islamic Republic of
از آقای واعظی درخواست می کنیم ابتدا هیات محترم دولت ماهی گیری یاد بگیرند و پس از آن به مردم یاد دهند!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوزیهای عزیز شما را به روح حضرت معصومه (س) قسمتان میدم دو مورد نظر بنده در این مورد را عینا وبدون سانسور منتشر کنید.
چون نه توهینی هست ونه چیزی فقط واقعیتها را گفته ام.
Iran, Islamic Republic of
لازم‌نیست‌شما‌ماهی‌گیری‌یادمان‌دهی‌بلدیم‌....
توروخدانه همون ماهی روبدید ماهیگیری نمیخوایم یادبگیریم ....
Iran, Islamic Republic of
دلت خوشه ها
...
حمید
United Arab Emirates
....مردم خود ماهی گیری بلدند.
Iran, Islamic Republic of
ماهیگیری رو کسی یاد میده که ماهیگیری بلد باشه.
.....
United Arab Emirates
.... حضرات اشرافی رعیت را چه به ماهی.!!!!!
United States
دولت شما برکه پرماهی را با اقدامات خود به یک لجنزارتورم و گرانی بدل کرده و به مردم میگوید حالا از اینجا ماهی بگیرید!! ....
Iran, Islamic Republic of
شما ماهیگیری؟ تور بافی؟....
Iran, Islamic Republic of
یعنی می خواهی بگوئید شما بهتر از مردم می فهمید ۰شما اگر ماهیگیری بلد بودید که وضع مملکت این جور نبود
دايي
Iran, Islamic Republic of
بايد خودت حقوق كارگري بگيري .....
بنده خدا
Netherlands
سلام
عجب!
پرداختن یارانه که پشتوانه تایید مجلس را دارد و چندین سال پردخات می شود، مشکل دارد و می کفتید که پوپولیستی و غیره
ولی شما بدون هیچ برنامه و حساب کتاب ملت را با افزایش قیمت بنزین بیچاره کردید، و به بهانه پرداخت کمک معیشتی به مردم، نمیکید گدا پروری، پوپولیستی و غیره.
Netherlands
اگر منظورتان از یاد دادن ماهیگیری ایجاد شغل توسط جوانان بیکار است بدون امکانات مالی انجام این کار مقدور نیست به بیانی دیگر ماهی وجود ندارد که ان رابگیریم.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
مردم ماهیگیری وهرکاردیگری رابلدند،،، !!!
سرزمین امن
Iran, Islamic Republic of
والله قسم در اسلام سواری کاری روی اسب سوارش شده نه رو کمر و گرده مردم بینوا!!!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
جواد
به این اعتقاد داریم به‌جای اینکه به «مردم ماهی بدهیم ماهیگیری یاد بدهیم». شما همان بهتر که ماهی بدهید چون مردم ماهیگیری را یاد دارند شما آن را تعطیل نکنید(تعطیلی کارخانه ها)...
امین
Iran, Islamic Republic of
ماهیگیری واسه زمانیه که دریایی ، رودخونه ای ، استخری وجود داشته باشه ولی الان وقتی همه چی در اختیار اقایون هست و ملت فقط درگیر روزمرگی هستن چی رو میخواین یاد ملت بدین ؟ ...
حسين
Iran, Islamic Republic of
ماهي گيري را با استادي حسين فريدون و مهدي جهانگيري به مردم ياد بدهيد تا خوب ياد بگيرند.
Iran, Islamic Republic of
با روحانی مچکریم ها و رقصنده با دلارها و توامن ها جواب بدهند
تاجی
Iran, Islamic Republic of
معلومه که ماهیگیری یاد دادن بهتر از دادن ماهیه اما این مردم میدونن که به بهانه یادگیری ماهیگیری ماهی ازشون میگیرید...!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
زمزمه اولیه برای سنجش افکار عمومی است...
Iran, Islamic Republic of
در برجام ماهیگیری یاد دادید که دهها نفر کیف نفر را بیکار کردید
Iran, Islamic Republic of
یقینا الگو برداری از اقتصاد لیبرالی به توده های مردم نه ماهی میدهد نه ماهیگیری یاد میدهد .سرمایه و سود در این اقتصاد حول احزاب و جریانات وابسته به ان میچرخد .
Iran, Islamic Republic of
ما را به خیر اصلاح طلبان امیدی نیست شرمان نرسانید .
واحد
Romania
واقعا تاسف آوره. شما هفت سال عمر و عزت و سرمایه ملت را هدر دادین تازه به فکر یاد دادن ماهی گیری به مردم هستید؟ شما نون خالی مردم را ازشون گرفتید. برای اینکه از اول هم جایگاهتان اینجا نبود که هستید. اول باید خودتان ماهیگیری یاد می گرفتید محمود خان.
Iran, Islamic Republic of
از شما باشد دریا را هم خشک می کنید. فقط مومنین به انقلاب اسلامی می توانند خالصانه به مردم خدمت کنند. بقیه همه ادعا هستند. چه چپ و چه راست و چه معتدل.
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
میگن که : به حدود 60 میلیون نفر ( 18 میلیون خانوار ) یارانه بنزین دادن !!!!؟
Iran, Islamic Republic of
یا للعجب این آقا میخواد به مردم ماهیکیری یاد بده!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدایا مردم تاوان کدام گناه را .....پس می دهند؟
...
تاجی
Iran, Islamic Republic of
گناه گوش دادن به تبلیغات دروغ برای رای دادن
محمود
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Finland
ماهی خور اونی هست که بنزین رو سه برابر کرد،نه مردم که سرور شما هستند.
Iran, Islamic Republic of
بعدم ماهی رو سهمیه بندی کنید و مردم رو طبقه بندی.. حتما هم همون جور که گزینش میکنید طبقه بندی میکنید