سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۸

تل‌آویو خواستار «تهدید نظامی عربی-غربی» علیه ایران شد

پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 710017
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل ائتلاف عربی-غربی به رهبری آمریکا و تهدید نظامی موثر آن علیه ایران شد.
تل‌آویو خواستار «تهدید نظامی عربی-غربی» علیه ایران شد
به گزارش جهان نيوز، در ادامه استقبال صهیونیست‌ها از نامه سه کشور اروپایی به سازمان ملل علیه ایران، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به تکرار اتهامات و ادعاهای بی‌اساس ضد تهران پرداخت.

کاتص در صفحه توئیتر خود، با اشاره به نامه کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه به سازمان ملل و ادعای نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران، نوشت: «ایران در حال ساخت موشک‌های قادر به حمل کلاهک اتمی است که نقض توافق هسته‌ای می‌باشد».
وی با مهم و حیاتی خواندن روزهای کنونی، ادامه داد: «گام بعدی باید تهدید نظامی موثر ائتلاف غربی-عربی به رهبری ایالات متحده باشد تا با ستیزه جویی ایران مقابله شود».
 
 
 
پیش از وی نیز «بنی گانتز» یکی از افراد مامور به تشکیل کابینه و رهبر حزب آبی‌وسفید در صفحه توئیتر خود مدعی شد: «رژیم ایران هرگز از تلاش‌ها برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی و توانایی پرتاب آنها دست برنمی‌دارد».

سه کشور اروپایی عضو برجام روز گذشته (چهارشنبه) با ارسال نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، مدعی شدند که برخی از مدل‌های موشک‌های بالستیک ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که توافق هست‌ای با ایران را تأیید کرده، «ناهمخوان» است. 

ادعای عدم همخوانی موشک‌های ایران با قطعنامه در حالی مطرح می‌شود که در قطعنامه ۲۲۳۱ از ایران «خواسته» شده که روی موشک‌هایی که «برای داشتن توانمندی حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند»، کار نکند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این گفته است که از آنجا که ایران کلاهک اتمی ندارد و تصمیمی هم برای ساخت آن ندارد، از این رو نمی‌توان تهران را به کار روی موشک‌هایی متهم کرد که «برای داشتن توانمندی حمل کلاهک طراحی شده‌اند.» علاوه بر این، در قطعنامه از عبارت «خواستار» استفاده شده است که دارای الزام حقوقی نیست. در قطعنامه‌های پیشین از جمله قطعنامه ۱۹۲۹ که در حال حاضر لغو شده، از عبارت «نباید» استفاده بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زمان نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی فرا رسیده است
زمان نابودی رژیم جعلی صهیونیستی فرارسیده است
Iran, Islamic Republic of
داعش مورد حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل اغتشاشگران را به تظاهرات مسالمت آمیزدرعراق می فرستد.
United Arab Emirates
باید در عمل منطقه خاورمیانه نشان دهیم که آمریکا و متحدانش هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
Iran, Islamic Republic of
ایران آماده حمله نظامی به اسرائیل است
Iran, Islamic Republic of
امارات شریک جرم جنایات سعودی ها درمنطقه و یمن است.
امارات شریک جرم جنایات صهیونیست ها درمنطقه و یمن است.
Iran, Islamic Republic of
اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ایران انجام دهد محو خواهد شد.
مردم ایران برای هرسرباز اسرائیلی یک موشک کنار گذاشته است.
ایران می تواند همه شهرهای اسرائیل را نابود کند.
Iran, Islamic Republic of
پول مسلمانان عامل اصلی جنایات وحشیانه وحشی وغیرانسانی عربستان سعودی درمنطقه خاورمیانه وجهان است.
Iran, Islamic Republic of
اماراتی ها جنایتکار طرف مشکل آفرین در منطقه هستند