جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پنتاگون احتمال اعزام ۱۴۰۰۰ نیرو به غرب آسیا را تکذیب کرد

پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 709972
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادعای روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر احتمال اعزام ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا به منطقه غرب آسیا را تکذیب کرد.
پنتاگون احتمال اعزام ۱۴۰۰۰ نیرو به غرب آسیا را تکذیب‌کرد
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) ادعای روزنامه «وال استریت ژورنال» در مورد احتمال اعزام هزاران نیروی آمریکایی به منطقه غرب آسیا را تکذیب کرد. 

«آلیسا فرح» در توییتر نوشته است: «این گزارش وال استریت ژورنال غلط است. ایالات متحده در حال اعزام ۱۴۰۰۰ نیرو به خاورمیانه برای مقابله با ایران نیست.»

وی البته در این توییت مشخص نکرده است که تعداد نیروهای اعزام یا مأموریت آن‌ها نادرست است یا اصل اعزام نیروهای اضافه به منطقه.

ساعاتی پیش وال‌ استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع از احتمال افزایش قابل توجه شمار نیروهای آمریکایی در غرب آسیا به بهانه «ایجاد بازدارندگی در برابر ایران» خبر داده بود.

به ادعای این روزنامه، در صورت تأیید نهایی این طرح، ده‌ها کشتی، تجهیزات نظامی تازه و شاید تا ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی دیگر به غرب آسیا اعزام شود.

گزارش وال استریت ژورنال در شرایطی منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این بارها از هزینه‌های هنگفت حضور نظامی خارجی آمریکا گلایه کرده و آن را هدر دادن پول خوانده است. خارج کردن نظامیان آمریکایی از منطقه غرب آسیا یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ در جریان رقابت‌های سال ۲۰۱۶ میلادی بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *