کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیبرمن باز هم از ائتلاف با نتانیاهو یا گانتز خودداری کرد

12 آذر 1398 ساعت 15:47

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی مجددا گفت که حزب وی با دو نفری که مامور تشکیل کابینه این رژیم شده بودند، ائتلاف نمی‌کند.


به گزارش جهان نیوز، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا»، علی‌رغم بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی و احتمال کشیده شدن این رژیم به سومین انتخابات در سال جاری، باز هم از عدم ائتلاف با دو حزب لیکود و آبی‌وسفید خبر داد.

لیبرمن، که از سوی تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی به عنوان مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب گرفته، شامگاه دوشنبه گفت تا زمانی که «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌وسفید با یکدیگر جهت تشکیل کابینه توافق نکنند، او نیز با آنها ائتلاف نمی‌کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با عقب‌نشینی از اظهارات روز قبل مبنی بر احتمال تایید همزمان نتانیاهو و گانتز برای نخست‌وزیری، تاکید کرد آن پیشنهاد را فقط برای زمانی داده بود که لیکود و آبی‌وسفید برای تشکیل کابینه ادغام شوند.

لیبرمن پیشتر هم با اعلام نپیوستن به هیچکدام از احزاب وابسته به نتانیاهو یا گانتز آب پاکی را روی دست آنها ریخته بود و با آن اعلام موضع، احتمال برگزاری سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغلای طی یک سال اخیر را بیش از پیش تقویت کرد.

از سوی دیگر بامداد امروز (سه‌شنبه) کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت عدم تشکیل کابینه این رژیم تا وقت مقرر، انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی در تاریخ بیست‌وپنجم فوریه 2020 (ششم اسفند 1398)‌ برگزار می‌شود.

نتانیاهو و گانتز 
هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند به همین دلیل رئیس رژیم صهیونیستی در تاریخ سی‌ام آبان، 120 نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی بیست‌ویک روز فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد.

احتمال کشیده شدن رژیم صهیونیستی به سومین انتخابات در سال جاری در حالی است که نظرسنجی‌های جدیدی که در فلسطین اشغالی برگزار شده، نشان می‌دهد انتخابات سراسری مجدد هم نمی‌تواند بحران و بن‌بست سیاسی کنونی در رژیم صهیونیستی را حل کند.

منبع: فارس


کد مطلب: 709802

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/709802/لیبرمن-باز-هم-ائتلاف-نتانیاهو-یا-گانتز-خودداری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com