جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۹

توکلی: مردم نماینده عاقلی که دزد نباشد، می‌خواهند

سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 709791
توکلی درباره مهم‌ترین دلیل نارضایتی مردم از مجلس دهم اینگونه اظهار نظر کرد: مردم اگر حکومت را دانا، توانا و خیرخواه بدانند نوکر آن هم می‌شوند، اما وقتی می‌بینند برخی از مسئولان یا نادانند یا بدجنسند و یا ناتوانند به آنها بی‌اعتبار می‌شوند و ناراحت می‌شوند. حق دارند اچنین نگاهی داشته باشند و قوانینی که این دست افراد وضع می‌کنند را اجرا نکنند...
توکلی: مردم نماینده عاقلی که دزد نباشد، می‌خواهند
به گزارش جهان نيوز، مجلس شورای اسلامی تا چند ماه دیگر به پایان دهمین دوره خود می رسد. با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات پارلمان در ایران مجلس جدید در سال 99 شکل خواهد گرفتی؛ مجلسی که به اعتقاد بسیاری از نمایندگان فعلی حاضر در خانه ملت و همچنین کارشناسان سیاسی تغییرات معناداری با مجلس فعلی خواهد داشت. این افرد معتقدند کمتر از 25 تا 30 درصد نمایندگان فعلی در مجلس آینده حضور خواهند داشت.

شاید در اذهان و تصورات عمومی به هیچ عنوان نگاه خوبی به مجموع عملکرد مجس دهم نباشد. مجلسی که برخی دلیل تشکیل آن را تاثیرگذاری بیش از حد و حصر چهره های سیاسی و احزاب به دلیل ایجاد فضای دو قطبی می دانند، عده ای معتقدند که سخت گیری زیاد شورای نگهبان در تائید صلاحیت افراد و راه یابی چهره های دسته دوم و سوم به مجلس و برخی هم اعتقاد دارند که تاثیرگذاری بیش از اندازه پول در راهیابی نمایندگان به مجلس و بعضا انتخاب ناآگاهانه دلیل شکل گیری چنین مجلسی است که انتقادات بسیاری پیرامون آن مشاهده می شود.

هرچند بسیاری از نمایندگان فعلی از عملکرد مجلس دهم دفاع می کنند که نموه آن را می توان در نشست خبری اخیر «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران که به مناسبت روز مجلس برگزار شد دید. او ه واسطه کشانیدن رئیس جمهور به صحن علنی مجلس برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان و افتادن دو وزیر بواسطه استیضاح در خانه ملت و همچنین تصویب برخی قوانین مهم و تاثیرگذار، عملکرد مجلس دهم را بسیار مطلوب ارزیابی کرده است.

اینکه مجلس یازدهم باید چه ویژگی هایی داشته باشد و چه افرادی به آن راه پیدا کنند تا حرف و حدیث های مجلس فعلی را درباره مجلس آتی شاهد نباشیم، سئوالی است که از «احمد توکلی» نماینده 4 دوره مجلس و همچنین رئیس سابق مرکز پژوهش های قوه مقننه آن را پرسیده ایم و او هم پاسخ های تندی در این خصوص داده و ویژگی هایی که یک مجلس خوب و نماینده در طراز جمهوری اسلامی باید داشته باشد را برشمرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نماینده‌ای که در مجلس چرت می‌زند، صلاحیت تصمیم‌گیری برای ملت را ندارد، گفت: مردم برای تصمیم‌گیری موضوعات کلان در مجلس شورای اسلامی به نماینده عاقل نیاز دارند.

«احمد توکلی» درباره اینکه مجلس آینده باید چه ترکیب و رویکردی داشته باشد و چه افرادی باید در آن حضور داشته باشند، اظهار کرد: نمایندگان و افرادی باید در مجلس آینده حضور داشته باشند که دزد نباشند و در عین حال عاقل باشند و گرنه اینکه هر فردی این دو ویژگی را نداشته باشد برای ورود به مجلس صلاحیت دارد.

وی درباره اینکه نباید به جناح‌بندی‌ها در انتخابات مجلس توجه شود، افزود: بدون شک باید به این موضوع توجه شود، اما جناح‌بندی و تاثیرگذاری جریان های سیاسی در روند انتخاب گزینه‌ها، اصل نیست.

این چهره سیاسی تصریح کرد: اگر قرار باشد یک فرد با سابقه معلوم الحال، دزد و بدنام با توجه به جناح بندی سیاسی‌اش در مجلس حضور داشته باشد، این رویه ای است که به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مردم هم آن را نمی پذیرند.

توکلی خاطرنشان کرد: فردی که قصد ورود به انتخابات مجلس را دارد، اگر پاکدست و پاکدامن نباشد به درد کارهای دیگر می‌خورد. چنین آد می به هیچ عنوان صلاحیت این را ندارد که بخواهد برای مردم تصمیم‌گیری کند.

وی تاکید کرد: بنده متاسفم در مقطع فعلی به این شکل صحبت ‌می‌کنم، اما چاره‌ای نیست؛ چرا که نماینده مجلس باید عاقل باشد تا تصمیم درست را بگیرند. این رویه به هیچ وجه قابل قبول نیست که به طورمثال نماینده مجلس چهارشنبه می‌رود شهرستان و ظهر یکشنبه به مجلس می‌آید و در مجلس چرت می‌زند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم شناخت نماینده از مردم و جامعه اش، گفت: نماینده‌ای که نه کتاب می‌خواند نه مقاله می‌خواند نه تلویزیون می‌بیند بدون شک به درد نمایندگی نمی‌خورد.

توکلی درباره مهم‌ترین دلیل نارضایتی مردم از مجلس دهم اینگونه اظهار نظر کرد: مردم اگر حکومت را دانا، توانا و خیرخواه بدانند نوکر آن هم می‌شوند، اما وقتی می‌بینند برخی از مسئولان یا نادانند یا بدجنسند و یا ناتوانند به آنها بی‌اعتبار می‌شوند و ناراحت می‌شوند. حق دارند اچنین نگاهی داشته باشند و قوانینی که این دست افراد وضع می‌کنند را اجرا نکنند.

منبع:تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فكر نمي كنيد زمان ان باشد كه جوانان سر كار بيايند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با این هنری که از مجلس در قضیه بنزین دیدیم ما درکل نماینده نمیخواهیم ...!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
...
ميلاد
United States
...
ميلاد
United States
....
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
....
Canada
....