پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۸۹

دستور فوری نوبخت برای معافیت مالیاتی هنرمندان!/ پیشکش مالیاتی دولت به سلبریتی‌های میلیاردر!

يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 709502
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور یک دستور فوری با کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه 99 مخالفت کرد.
دستور فوری نوبخت برای معافیت مالیاتی هنرمندان!/ پیشکش مالیاتی دولت به سلبریتی‌های میلیاردر!
به گزارش جهان نيوز به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، معافیت مالیاتی فعالیتهای انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه۹۹ پایدار شد.

دستور فوری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص پیش نویس یکی از تبصره های لایحه بودجه۹۹ بوده است که بر اساس یکی از بندهای آن " تمامی فعالیتهای انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی می باشند." که با دستور دکتر نوبخت این بند حذف شد لذا فعالیتهای مزبور کماکان از معافیت صد درصدی برخوردار خواهند بود.

گفتنی است این تصمیم به منظور حمایت از هنرمندان، کمک به بهبود صنایع فرهنگی و تقویت مشاعل فرهنگی و هنری اتخاذ شده است که تاثیر مضاعف و مهمی بر سرانه مصرف کالاها و محصولات فرهنگی نیز خواهد داشت.

پیشکش مالیاتی دولت به سلبریتی‌های میلیاردر!
در همین باره روزنامه جوان نوشت: یک روز پس از بیانیه سیاسی چند سلبریتی میلیاردر درباره آشوب اخیر، معاون روحانی اعلام کرد مالیات «این قشر حساس» بخشوده می‌شود و بلکه باید به آن‌ها یارانه هم داده شود! این توالی زمانی تداعی علیت می‌کند.
 
هنرمندان سلبریتی با درآمد میلیاردی عموماً مردم را فقط در شأن «فالوور» یا «در صف گیشه سینما» می‌بینند و می‌پسندند. زندگی آن‌ها از مردم جداست و سبک زندگی‌شان هیچ نشانی از مردمی بودن و با مردم بودن در آن نیست، جز آن زمانی که می‌خواهند با دخالت در انتخابات، سرنوشت ملت را هم تعیین کنند! دو سال پیش همگی «حامی روحانی» شدند و حالا بدون اطلاع یا اشاره به روند آشوب و غائله بنزینی و بی‌آنکه حمایتی را که از روحانی کردند، به یاد بیاورند، بیانیه می‌دهند. هر یکی‌شان در گوشه‌ای از این دنیاست و در میان مردم دیگر کشورها. فرزندان‌شان را در ایران به دنیا نمی‌آورند. خاک ایران را برای زیستن مناسب نمی‌بینند و پولی را که از جیب مردم به جیب می‌زنند، در هتل‌های اروپا و کانادا عیش می‌گذرانند، اما بیانیه دادن چه؟ باکی نیست، هرچه خواستی سیاهه می‌کنند.

فرصت‌طلبانی که نام هنر را به گند سیاست آلوده‌اند و مردم را فقط برای «هیپ‌هیپ هورا» می‌خواهند، حالا در یک رویداد کاملاً اتفاقی (!) یک روز پس از بیانیه منفعل سیاسی‌شان که هیچ نام و نشانی از بی‌تدبیری حمایت شده دیروزشان در آن نیست، با بخشش مالیاتی روبه رو شدند تا در روزی که مردم باید پول بیشتری برای بنزین بدهند، آن‌ها با بخشودگی مالیاتی پول بیشتری برای خروج از کشور فراهم کنند!

هنوز عکس‌ها و فیلم‌های گردهمایی‌های سال‌های ۹۲ و ۹۶ با نقش‌آفرینی سلبریتی‌ها در اذهان عمومی مردم زنده است، حتی اگر از صفحات اجتماعی خودشان پاک شده باشد! بازیگرانی که با دستبند‌های سبز و بنفش در نقش انتخاباتی‌شان خوش درخشیدند و توانستند بخشی از طرفداران خود را پای صندوق‌های رأی بکشند. دستمزدشان را هم گرفتند از دیدار‌های خصوصی، عمومی، جشن‌ها و مراسم‌ها گرفته تا معافیت مالیاتی دستمزد‌های میلیاردی‌شان. حالا میدان بازی عوض شده و سلبریتی‌هایی که یک روز در قامت مبلغ انتخاباتی ظاهر می‌شوند و روز دیگر خدمتگزار شبکه سعودی – انگلیسی ایران اینترنشنال می‌شوند، یک روز میلیارد‌ها تومان کمک‌های مردمی را به نام زلزله‌زدگان به حساب شخصی‌شان واریز می‌کنند و روز دیگر حامی فتنه‌گران و آشوبگران می‌شوند، این بار هم با فرار رو به جلو موضعی طلبکارانه اتخاذ کرده‌اند و در بیانیه‌ای با حمایت از آشوبگرانی که اعتراضات مردمی به گرانی بنزین را به انحراف کشیدند، پویش «تسلیت به ایران»‌ را راه انداخته‌اند؛ اقدامات اخیر این سلبریتی‌ها آنچنان شرم‌آور است که واکنش برخی از چهره‌های هنری همچون یغما گلرویی را هم در پی داشته است. این شاعر اصلاح‌طلب در صفحه اجتماعی خود با تأکید بر اینکه بیانیه سلبریتی‌ها را امضا نمی‌کند، نوشته است: «هنرمندان عزیز! نمی‌توانید گندی که زدید را بپوشانید.»

پدیده سلبریتی‌ها در کشورمان با همه جای دنیا فرق دارد. هر چند در تمام دنیا هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های مشهور به عنوان گروه‌های مرجع اجتماعی شناخته می‌شوند، اما شاید در هیچ جای دنیا به اندازه ایران سلبریتی‌ها این‌قدر منفعت‌طلب نبوده و تا این اندازه با مردم فاصله نداشته باشند. این پدیده هنگامی حادتر شد که پای سلبریتی‌ها به دنیای سیاست و رقابت‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها هم باز شد و اتفاقاً دولت یازدهم نخستین دولتی است که تا این اندازه بازیگران را در بازی‌های انتخاباتی‌اش به کار گرفت و برایشان نقش نوشت! حالا هم با تمام سختی‌ها و تنگنا‌های بودجه درآمد میلیاردی هنرمندان از مالیات معاف است و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، در اظهاراتی با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها مخالفت کرده و آن را موضع دولت می‌داند که یکی از سرفصل‌های مهم اصلاح ساختار بودجه، اصلاح معافیت‌ها و توسعه پایه‌های مالیاتی است، اما سلبریتی‌ها ثابت کرده‌اند پای منافع که به میان بیاید دوست و دشمن نمی‌شناسند و تا زمانی تبلیغ و تعریف می‌کنند و لبخند می‌زنند که برایشان عایدی در میان باشد و با پایان قراردادشان با یکی به سراغ قرارداد‌های جدید می‌روند و ممکن است نقش تازه‌شان ۱۸۰ درجه با نقش‌های پیشین متفاوت باشد.

مدافعان دیروز و منتقدان امروز
ژست‌های انتقادی انگار بیشتر جواب می‌دهد و چهره‌هایی که در کسوت یک منتقد ظاهر می‌شوند، می‌توانند اشتباهات و حتی خیانت‌های پیشین خود را پشت این ظاهر انتقادی پنهان کنند و با فرار رو به جلو، اتفاقات پشت سر را پاک کنند. کاری که سلبریتی‌ها به دنبال حوادث اخیر و در پی به اغتشاش کشیده شدن اعتراضات بنزینی مردم انجام دادند و با نوشتن بیانیه و جمع‌کردن امضا به گونه‌ای در قامت یک منتقد بلند شدند که انگار نه انگار این‌ها اصلی‌ترین بازیگران انتخابات‌های اخیر بودند و اگرچه شعار «تا ۱۴۰۰» را می‌دادند، اما حالا در نیمه راه به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار نه انگار اینان همان بنفش پوشان دیروزی هستند.

سیاست منفعت طلبانه سلبریتی‌ها
رفتار مذبذبانه این سلبیریتی‌ها حتی صدای برخی از هنرمندان را هم در آورده است. یغما گلرویی شاعر و نویسنده اصلاح‌طلب کشورمان با تأکید بر اینکه حاضر نیست پای بیاینه آبان ماه سلبریتی‌ها را امضا کند در صفحه اجتماعی خود می‌نویسد: «فتار سیاسی اغلب اهل فرهنگ و هنر این سرزمین از سر منفعت‌طلبی است و اکثریت در جوامعی مثل جامعه ما اشتباه می‌کند، یا بهتر است بنویسم ساده به اشتباه می‌افتد.»

وی با اشاره به تغییر رنگ برخی از این سلبریتی‌ها بیانیه آبان ماه و پویش تسلیت ایران را این‌گونه توصیف می‌کند: «از نیمه راه برنگشتگان راه غلط که بسیاری هوادارانشان را پای صندوق رأی بردند و حالا زیر فشار مخاطب می‌کوشند با انتشار هماهنگ یک متن شعاری فاقد مخاطب که پیدا نیست به چه کسی و با توقع چه پاسخی نوشته شده گند آن را بپوشانند و بعید نیست مدتی بعد مثل پست‌های انتخابات دلیتش کنند و یک اسکرین‌شات از اقدام متهورانه اجتماعی‌شان برای خود نگه دارند غافل از اینکه روزگار اسکرین‌شات‌های خودش را می‌گیرد و عام اگر فراموشکار و دنباله‌رو باشد، باز عده‌ای از خاطر نمی‌برند.»

از نگاه گلرویی سکوت روحانی‌پرستان در برابر اینکه آقای رئیس‌جمهور می‌گوید تا صبح روز گران شدن بنزین از گرانی آن بی‌خبر بوده به این دلیل است که نمی‌دانند پست‌های انتخاباتی قبلی خود را چگونه توجیه کنند.

وی تأکید می‌کند: «راقم این سطور موافق آتش زدن بانک‌ها و تخریب اموال عمومی نیست و باور دارد نوجوانان بی‌گناهانی در این اتفاقات جان خود را از دست داده‌اند که نه قصد و نه توان اعمال خشونت‌آمیز را داشته‌اند. گوش کسی هم بدهکار این «به کدامین گناه‌ها» نیست.»

ایران من به خاطر بودن این سلبریتی‌ها تسلیت!

ایران شرمگین و سیاه‌پوش است، اما نه به واسطه شرارت و اغتشاش گروهی اغتشاشگر یا حتی فشار‌های اقتصادی ناشی از بی‌تدبیری‌هایی که مردم را ناامید کرده، کشورمان بابت افرادی شرمگین و سیاه‌پوش است که نام خود را هنرمند گذاشته‌اند، اما انتهای هنرشان وطن فروشی است؛ از سلبریتی‌ای که برای یک مشت دلار خادم شبکه خائن به کشورش می‌شود تا سلبریتی‌ای که بازیگر سناریو‌های انتخاباتی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سوال کار استاد فرهنگی تر هست یا سلبریتی؟ سوال چرا حقوق استاد کمتر از سلبریتی است ؟ سوال چرا مالیات از حقوق کم استاد گرفته می شود ولی از حقوق های زیارد سلبریتی ها ک
یک شهروند
مردم از معافیت 50 درصدی به اصطلاح هنرمندان یا همون سلبریتیها گله مند بودند حالا قراره که معافیت 100 درصدی داشته باشند!!!!!!!!!!!!
آخه یکی نیست بگه به این میگن عدالت!!!!!!!!!!
اونوقت کسری بودجه در دولت باید از جیب قشر ضعیف و ستمدیده ملت برداشته بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا به داد مردم برسید!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بهتر این است که بفرمایید هرکس حقوقش کمتر از خط فقر است معاف بشود.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
اصغر
Iran, Islamic Republic of
این کارها برای رای آوردن مجدد وکیل الدوله های لیتس امید و رهروانی های دنباله روی دولت است.. ....
Iran, Islamic Republic of
فوتبالیست ها هم عملا مالیات نمیدن. توی قراردادی که با باشگاه ها می بندند پرداخت مالیات را باشگاه بر عهده می گیره ..
Iran, Islamic Republic of
این مردم خودشون خواستند. ما هم که این بی عدالتی ها را میدونستیم به آتش بقیه می سوزیم
Iran, Islamic Republic of
اینها چه گلی به سر مملکت زدند که معاف مالیاتی بشن....
Iran, Islamic Republic of
هیچی . ما هم تعجی کردیم
Iran, Islamic Republic of
سوال بنده از شما؟! استاد چندتا رای میتونه جمع کنه؟ سلبریتی چند میلیون رای میتونه جمع کنه؟!!
Iran, Islamic Republic of
لطفا ایراد نگیرید! آقای نوبخت دقیقا برای بستن پوز هنرمندان ،‌ آنها را معاف کرده است. تدبیر بدی هم نیست!!!!
United States
. همین دیروز نامه امضا کردند.
saeid
Iran, Islamic Republic of
دولت محترم پرداخت هزینه های پزشکی جانبازان را در ادارات را دوسال است بدلیل نداشتن نقدینگی لغو کرده و سلبریتی ها را معاف از پرداخت مالیات بعلت داشتن بودجه اضافی؟؟؟
United Kingdom
به نظر می رسد باز برای انتخابات نیاز ......... دارند!
Iran, Islamic Republic of
دقیقا نکته همینه...
مهراد
Iran, Islamic Republic of
درسته آخه قراره هنرمندان برای حزب مطبوع دولت تو 1400 کارای خاصی انجام بدن این پیش قسط رو برای 99 بهشون دادن
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
حسن روحانی از انجام وظایف قانونی خود تاکنون ناتوان .است....
Iran, Islamic Republic of
ما که خیلی وقت هست به این باور رسیدیم
صبور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کدوم کالای فرهنگی ؟! کدوم فرهنگ؟ اینا که پولشون از پارو هم بالا نمی ره
Iran, Islamic Republic of
آشوبگران مورد حمایت آمریکا، عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل به ساختمان سوخته کنسولگری ایران در نجف هم رحم نکردند
در حمله چهارشنبه شب به کنسولگری ایران که نقض آشکار مصونیت اماکن دیپلماتیک به‌شمار می‌رود
در حمله به کنسولگری ایران در کربلا را داشتند که تلاششان ناکام مانده بود.
آمریکا و متحدانش عامل اصلی حمله به کنسوالگری ایران درنجف اشرف هستند.
روش حمله به کنسولگری ایران درنجف اشرف شیوه نیروهای آموزش دیده آمریکایی بود.
Iran, Islamic Republic of
برای رای به دامان روسای کارخونهای بزرگ و سلبیریتی ها روی آوردند
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت روحانی، محمد جواد ظریف، عراقچی، مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون درباره حمله به کنسولگری ایران درنجف اشرف توسط اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل سکوت کردند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فکر نان کنید خربزه آب است...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چی میخوایی بگن یعنی چیزی ندارند که بگند در موارد قبلی چیزی گفتند که در باره این مورد هم بگویند
Iran, Islamic Republic of
آشوبگران مورد حمایت آمریکا با دریافت دلار نجس از سعودی ها به ساختمان سوخته کنسولگری ایران در نجف هم رحم نکردند
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت تا انتخابات مجلس چهار ماه وقت مانده چه عجله دتری
Iran, Islamic Republic of
ما مردم که راضی نیستیم سلبرتی مالیات نده! حرومشون باشه
Iran, Islamic Republic of
اقا حرام و حلالش با شما نیست
Iran, Islamic Republic of
وقتی کمک معیشت به من مستاجر ندادن یعنی مالیاتی که باید از اینا میگرفتن را از جیب من برداشتن! .....
United States
تا وقتی گرسنه ای هست و بی خانمانی هست همه مسئولند و هر که بیشتر دارد بیشتر مسئول است....
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از مردم که جزو قشر محروم و ضعیف جامعه هستند و اکثر نیز حقوق زیر یک میلیون و دو میلیون دریافتی دارند و بسیاری نیز مستأجر و فاقد ملک هستند از عدم پرداخت بسته حمایتی طرح بنزین گلایه‌مندند. از مسئولان امر درخواست می‌شود مشکل این قشر را حل کنند.
Iran, Islamic Republic of
با توجه به درخواست رئیس‌ محترم قوه قضائیه برای ارایه پیشنهاد و نظر ضمن تشکر از برخورد با دانه‌درشت‌ها از محضر ایشان درخواست می‌شود، لطفا با سارقین درشت و جزء هم که امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند برخورد قهرآمیز داشته باشند و انگشتان آنها را قطع کنند. مدتی است سارقانی که به منازل مردم در شهریار و اندیشه دستبرد می‌زنند از گاوصندوق‌های مردم هم سرقت می‌کنند. این نشان می‌دهد که آن‌ها دزدان و سارقان عادی نیستند.
Iran, Islamic Republic of
شماره تلفن 129 دستگاه قضایی قبلا صدا را ضبط می‌کرد ولی حالا این کار صورت نمی‌گیرد. مسئولان امر مشکل را مرتفع نمایند.
Iran, Islamic Republic of
معاون سازمان برنامه و بودجه چندین بار قول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را داده است ولی از اقدام عملی خبری نیست. برخی از این بازنشستگان به دیدار حق شتافتند. چرا این قدر تعلل؟
Iran, Islamic Republic of
یک زن و سرپرست خانوار هستم. برای اداره زندگی کار خدماتی می‌کنم با این وصف دولت یارانه معیشت بنده و فرزندانم را نپرداخته و جواب هم نمی‌دهند. چه باید بکنم؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
چونکه انتخابات نزدیک است و این افراد به رسانه ها و هنرمندان نیازمند مبرم دارند...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا نکته نهفته ماجرا همینه
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
خب دیگه الان هر بچه ای میفهمه دولت باید برای انتخابات این سلبریتی های بی خاصیت ولی پرصدا رو برای خودش نگه داره
Iran, Islamic Republic of
بزار ببرند اون پولهای حرامشونو خرج سگها و لباسهای مزخرفشون بکنند....
United States
من نشنيده ام جايي در دنيا به هنرمند اگر هم واقعا هنرمند باشد معافيت مالياتي بدهند. ...
Europe
این نون قرض دادن به هنرمندان برای انتخابات آتی است.
حامد
United States
در امريكا رييس جمهور از مقامش براي خراب كردن رقيب در انتخابات آينده مي خواست استفاده كند و دارند استيضاحش مي كنند. ...
Iran, Islamic Republic of
موسسه گاج يا قلم چي سالانه هزاران ميليارد درامد دارند چرا از ماليات معافند ....
سید
Iran, Islamic Republic of
...
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اگر امکان دارد مجلس هم توصیب کند
مجید
Iran, Islamic Republic of
نزدیک انتخابات است باز شروع شد
Iran, Islamic Republic of
لزوم ورود دیوان عدالت اداری و حذف این دستور معاون رئیس جمهور
Iran, Islamic Republic of
مجلس خواب
آجرلو
آقای نوبخت مهربان، شما که این همه به پزشکان، وکلا و هنرمندان میلیاردر لطف می‌کنید و مورد تفقدشان قرار می‌دهید، نیم نگاهی هم به کارگران و کارمندان، معلمان داشته باش،...
Iran, Islamic Republic of
نمایش جذابی است برای جلب آرای ابتذالیون ....
Iran, Islamic Republic of
....
ولی انگار دولت فقط برای سلبریتی و حقوق نجومی بگیران ... است
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه انتخابات نزدیک است و هم بعضی از اینها با اشوبگران اخیر همدردی کردند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت شما در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشین ...
Iran, Islamic Republic of
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
فردا 12 آذر روز جهانی معلولین است
یک معلول شاغل حتی اگر درجه معلولیت خیلی شدید داشته باشد(برابر با جانباز بالای 70%) باید مانند افراد غیر معلول مالیات بپردازد.
هیچ معافیتی مالیاتی شامل حال معلولان نمیشه....
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
پسرم هم نماينده كنم....!!!
Iran, Islamic Republic of
اقای نوبخت این نوع مدیریت در راستای منافع طبقه بی درد عجیب نیست اصلا درد ما مردم را درک می کنید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.م..
ده ها میلیون هزینه کردن برای رفت و آمد به مدینه فاضله شان غرب برای تولد و شناسنامه گرفتن و تابعیت گرفتن فرزندشان و خودشان اسمش وطن پرستی نیست این جماعت دیگر نه جسمشان ایران است و نه روحشان!
Iran, Islamic Republic of
سلبریتی ها در هردوره میلیون ها رای برای اصلاح طلبان جمع کرده اند و این بخشودگی مالیاتی هم از ترس از دست دادن این ستاد تبلیغاتی بزرگ و این چندمیلیون رای است و بدترین قسمتش این است که این رای ها از جیب و مالیات مردم پیش خرید میشوند!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولت موجودیتش را بدهکار انهاست و میباسیت جبران میکرد
Iran, Islamic Republic of
پسر نوبخت کاندید نمایندگی مجلس شده...
Iran, Islamic Republic of
یا چه مجوز قانونی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
....
حسین
Iran, Islamic Republic of
یک فرهنگی که توامان کار فرهنگی و آموزشی انجام میده باید اول هر ماه تا کرون اخر مالیاتش اخذ بشه و اغلب هنرمندان که صرفا کار اقتصادی میکنند باید معاف باشند. علی برکت الله
سید
United Arab Emirates
..
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
و با شعار حمایت از تولید.تولید به هیچ گرفته میشود
Iran, Islamic Republic of
از اون طرحهای فوری دم انتخاباتی. اگه این به اصطلاح سلبریتها نبودن که این حضرات سرکارنبودن
Maryam
Iran, Islamic Republic of
هنرمندان خودشان کنار مردم بایستند و برای نشان دادن مردمی بودن خود از مستثنی شدن و سهیم نشدن در مالیات فاصله بگیرند ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
مگه در همه این سالها غیر پولدار شدن پولدارها و فقیر تر شدن افراد معمولی جامعه اتفاقی هم رخ داده است .
Iran, Islamic Republic of
....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما کارمندیم یه کارمند ساده با ۲ میلیون و ۶۰۰ حقوق نزدیک به ۱۵۰ هزار تومن همین ماه از حقوق ما کم کرده اند.نه یارانه بگیر هستیم نه کمک معیشتی بگیر .بعد پولبریتی ها نباید مالیات بدهند .چرا؟!یعنی این عدالت است یا قصاوت.ما که راضی نیستم .مطمئنا خدا هم راضی نیست
Iran, Islamic Republic of
خب الان همه مردم میدونن که دولت و حزبش برای رأی آوردن دوباره در انتخابات آتی نیاز به این سلبریتی های بی خاصیت داره....! .....
سیادتی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
رستمی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تحریم سینما فیلمهای بی محتوا
Iran, Islamic Republic of
تحریم سینما .نه به سلبریتی بی خاصیت