کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سروری: با یک مجلس دولتی مواجه هستیم

10 آذر 1398 ساعت 13:38

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: در قضیه افزایش قیمت بنزین شاهد بودیم دولت به دلیل حاشیه امنی که از جانب مجلس داشت این کار را انجام داد چرا که آنها می‌دانستند مجلس قدرت هیچ برخوردی ندارد


به گزارش جهان نیوز، پرویز سروری عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص عملکرد مجلس دهم و نقش یک مجلس مقتدر و ضد فساد در پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: قانون اساسی در کشور ما یکی از بهترین قوانین دنیاست که تمرکز قوا در قدرت را به مجلس شورای اسلامی داده است و از این رو مجلس توانمندی بالایی دارد.

* مجلس طبق قانون اساسی جزو نهادهای مقتدر است
سروری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی جزو نهادهای مقتدر است خاطر نشان کرد: اولا استقلال قوا کاملا در این نهاد رعایت شده و از سوی دیگر اختیارات نمایندگان طبق قانون اساسی این امکان را به مجلس می‌دهد که در راس امور باشد.

 عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه مجلس را ریل‌گذاری قوانین و نظارت بر حرکت دولت در این مسیر عنوان کرد و افزود: متاسفانه هیچ کدام از این ویژگی‌ها در مجلس دهم بروز و ظهور نداشته است.

* ما با یک مجلس واداده، منفعل و اهل معامله طرف هستیم
وی ادامه داد: ما با یک مجلس واداده، منفعل و اهل معامله طرف هستیم که کارنامه بسیار غیر قابل دفاعی دارد و حتی شاهد استیضاح های کاسب‌کارانه در این مجلس هستیم.

 سروری با بیان اینکه استیضاح‌ها برای اعاده حقوق ملت صورت نگرفته بلکه برای تحت فشار قرار دادن وزرا و مسئولان برای گرفتن امتیاز بوده است، تصریح کرد: ما شاهد بودیم که در روند استیضاح وزرای دولت تعداد بسیاری از نمایندگان کار را آغاز می‌کردند اما در زمان استیضاح، آن وزیر حتی بیش از قبل آرای مجلس را به دست می‌آورد!
به گفته وی این روند نشان می‌دهد که نمایندگان از ریل وظایف اصلی خود برای نظارت و مطالبه از دولت خارج شده‌اند.

* مجلس دهم فقط نظاره‌گر افزایش روزانه قیمت دلار بود
سروری با اشاره به نوسانات ارزی کشور یادآور شد: این موضوع بیشترین خسارت را به مردم وارد کرد و قدرت خرید آنها را تا 4 برابر کاهش داد اما با این وجود ما تنها شاهد بودیم که مجلس نظاره‌گر افزایش روزانه قیمت دلار است و سهم کمی در هدایت این وضعیت داشت.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: اگر ما امروز دچار نابسامانی‌های جدی در حوزه‌های مختلف هستیم دلیل این امر به مجلس باز می‌گردد که در حوزه نظارت به‌شدت ضعیف عمل کرده‌اند.

* حاشیه امن مجلس برای دولت منجر به افزایش قیمت بنزین شد
وی تاکید کرد: در قضیه افزایش قیمت بنزین شاهد بودیم دولت به دلیل حاشیه امنی که از جانب مجلس داشت این کار را انجام داد چرا که آنها می‌دانستند مجلس قدرت هیچ برخوردی ندارد از این رو حتی نمایندگان را نیز از این تغییرات مطلع نکردند.

* ما با یک مجلس دولتی مواجه هستیم
سروری در جمع بندی سخنان خود با بیان این نکته که مجلس دهم فاقد توانمندی‌های لازم است یادآور شد: به نظر می‌رسد ما با یک مجلس جناحی و دولتی مواجه هستیم که نه تنها وکیل‌الدوله بلکه مجلس دولت محسوب می‌شوند.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پایان افزود: نمایندگان مجلس فعلی منویات دولت را انجام می‌دهند و متاسفانه قدرت اعمال قانون را نداشته و حتی نمی‌توانند وظیفه نظارتی خود را نیز به درستی انجام دهند.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 709453

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/709453/سروری-یک-مجلس-دولتی-مواجه-هستیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com