کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرسپولیس مرا می‌خواست اما عرب ناشی بود

10 آذر 1398 ساعت 9:23

آذری بعد از ناامیدی از ضمانت اجرایی رای فدراسیون ایران، با کمک یک وکیل ایتالیایی شکایت ذوب‌آهن را در فیفا ثبت و حتی بعد از جدایی از این باشگاه، آن را پیگیری کرد.


به گزارش جهان نیوز، بعد از شکایت باشگاه ذوب‌آهن از رضا شکاری بازیکن سابق این تیم در پی انتقال به باشگاه روبین‌کازان، فدراسیون جهانی فوتبال در نهایت رای خود را از یک بخش از این شکایت اعلام کرد.

در رای فیفا، باشگاه روبین‌کازان فقط بابت حق رشد شکاری باید مبلغ ۹۵هزار یورو به ذوب‌آهن پرداخت کند. همچنین ۵‌ درصد هزینه دیرکرد (حدود ۱۰هزار یورو) هم به این مبلغ اضافه می‌شود و به این ترتیب ذوبی‌ها از شکایت حق رشد صاحب ۱۱۰هزار یورو خواهند شد. شکاری درحالی از ذوب‌آهن راهی روبین‌کازان شد که سعید آذری، مدیرعامل وقت ذوبی‌ها ابتدا شکایتی را در فدراسیون فوتبال ایران مطرح کرد که شکاری در این آن به خاطر فسخ یک‌طرفه قراردادش محکوم شد.

شکاری در ادامه بدون توجه به این رای که کارکرد داخلی داشت، به باشگاه روبین‌کازان روسیه پیوست و حدود دو سال در این تیم بود. آذری بعد از ناامیدی از ضمانت اجرایی رای فدراسیون ایران، با کمک یک وکیل ایتالیایی شکایت ذوب‌آهن را در فیفا ثبت و حتی بعد از جدایی از این باشگاه، آن را پیگیری کرد.

چندی پیش رای ابتدایی کمیته حل اختلاف فیفا منتشر شد که تفسیرهای مختلفی از آن صورت گرفت و عنوان می‌شد شکایت ذوب‌آهن از شکاری رد شده است، درحالی که حتی بعضی از اعضای باشگاه ذوب‌آهن تمایلی به پیگیری این پرونده نداشتند، آذری با رایزنی مجدد با وکیل ایتالیایی، درخواست گراندز (اعلام جزئیات رای) را به فیفا فرستاد و حالا روبین‌کازان به پرداخت غرامت به یک باشگاه ایرانی محکوم شده است.درخصوص این پرونده و برخی حاشیه‌های مربوط به آن با رضا شکاری امروز دقایقی هم‌کلام شدیم که متن آن را در زیر می‌خوانید.
 
درخصوص رای فیفا صحبت کن.
آن زمان که به روبین‌کازان پیوستم، تیم روسی مبلغ 100هزار یورو به ذوب‌آهن برای رضایتنامه‌ام پیشنهاد داد که آذری اعلام کرد روبین‌کازان باید 500هزار یورو برای رضایتنامه پرداخت کند. همان زمان گفتم روبینی‌ها چنین پولی نمی‌دهند و من برای بازی در این تیم از راه قانونی پیش می‌روم. اما آذری اعلام کرد شکاری را به اصفهان برمی‌گردانم و او را سرجایش می‌نشانم اما دیدید که درنهایت نتوانست کاری انجام دهد.

اما این رای نشان می‌دهد تلاش‌های آذری نتیجه داده است.قرار بود 100هزار یورو از روبین‌کازان برای رضایتنامه بگیرند که الان این مبلغ بعد از 2سال 110هزار یورو شده است. اگر این تلاش‌ها و 2 سال دوندگی برای فقط 10هزار یورو بیشتر بود که مبارک‌شان باشد. در واقع تنها برد آنها همین 10هزار یورو هست که این مبلغ مبارک‌شان باشد، هرچند سعید آذری مثل پدرم می‌ماند.

چطور شد در این مدت تراکتورسازی را همراهی نکردی؟
من در این مدت هم محروم نبودم اما تراکتورسازی از این ترسیده بود که اگر من محروم می‌شدم شاید عواقب آن دامن این تیم را هم می‌گرفت، در حالی که اگر من محروم می‌شدم به هیچ وجه این موضوع ارتباطی به تیم تبریزی نداشت. این تیم ترسیده بود ولی با این حال الان دیگر مشکلی وجود ندارد و می‌توانم برای تراکتورسازی بازی کنم.

پس برای بازی در ترکیب تراکتور لحظه‌شماری می‌کنی.
در کل برای بازگشت به میادین لحظه‌شماری می‌کنم و ان‌شاءالله برمی‌گردم و دوباره گلزنی‌هایم را آغاز می‌کنم. به اندازه‌ای آماده‌ام که می‌خواهم در بازگشت دوباره بدرخشم.
 
تراکتورسازی امسال می‌تواند سرانجام به قهرمانی برسد؟
چراکه نه، هرچند در برهه فعلی کمی افت کرده‌ایم اما در آینده شرایط رو به راه می‌شود و امیدواریم با موفقیت در بازی‌های بعدی صدرنشین شویم.
 
با تراکتور برای بازی مقابل پیکان به تهران نیامدی؟
چون هنوز رای نیامده بود در لیست قرار نگرفتم اما ان‌شاءالله از بازی بعدی بتوانم این تیم را همراهی کنم، هرچند الان تمام فکر و ذکرم همراهی تیم امید است.
شرایط تیم ملی امید چطور است؟ این تیم می‌تواند بعد از حدود نیم‌قرن از گروه مرگ انتخابی آسیا به المپیک صعود کند؟
شرایط فنی در این تیم عالی است اما امکانات‌مان کم است. ما پتانسیل صعود را داریم با این حال سطح مسابقات خیلی بالاست و مشخصا کار آسانی برای صعود به المپیک نداریم. ما امیدواریم این اتفاق بیفتد و برای صعود از جان و دل تلاش می‌کنیم.
در یک برهه زمانی در ابتدای فصل هم قرار بود به پرسپولیس بروی که این امر محقق نشد.
درست است و این باشگاه هم خیلی میل داشت که پرسپولیسی بشوم اما ایرج عرب ناشی بود و نمی‌دانست چه کاری درست است و همین امر من را از این تیم دور کرد.
   آذری: رای فیفا افتخاری برای فوتبال ایران بود
سعید آذری، مدیرعامل سابق ذوب‌آهن و فعلی فولاد درباره صدور رای رضا شکاری به نفع باشگاه ذوب‌آهن به تسنیم گفت: «بعد از اینکه دو سال برای این پرونده تلاش شد، برخی‌ها «هل» شدند و نامه فیفا را اشتباه تفسیر و تصور کردند که فیفا شکایت ذوب‌آهن را نپذیرفته است. حتی سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن گفته بود که ما باخته‌ایم و دوستان دست‌هایشان را به نشانه تسلیم بالا بردند اما الان دیدید که تلاش‌های ما جواب داد و رای برای حق رشد به نفع ما داده شد اما من از ابتدا مطمئن بودم رای به نفع ما خواهد بود و روی آن پافشاری کردم. افرادی که مدعی بودند سعید آذری با وکیل ایتالیایی‌اش پرونده را باخته، الان سرشان را از لاک بیرون بیاورند. امروز ثابت شد تلاش 2 ساله ما جواب داد و این افتخار برای ایران رقم خورد.»
 
منبع: روزنامه فرهیختگان


کد مطلب: 709396

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/709396/پرسپولیس-مرا-می-خواست-اما-عرب-ناشی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com