کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادستان کل: آمار ۳۰۰ کشته را تأیید نمی‌کنم

10 آذر 1398 ساعت 9:03

دادستان کل کشور با بیان اینکه تعداد زیادی از بازداشتی‌ها در جریان اعتراضات اخیر آزاد شده‌اند، گفت: اطلاعات و آماری که از سوی افراد خارج‌نشین مخابره می‌شود صحت و اعتبار ندارد چرا که آنها هیچ دسترسی به اطلاعات و آمار ندارند.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه نشست هم اندیشی بسیجیان قوه مقننه که عصر امروز (شنبه، 9 آذر ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تعداد کشته‌ شده‌ها در جریان اعتراضات اخیر با توجه به اظهارات امروز معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر اینکه آمار بازداشتی‌ها و تعداد کشته شدگان اعتراضات اخیر را دادستانی باید اعلام کند، گفت: آمار بازداشتی‌ها از روز اول تا به امروز متغییر بوده است چرا که عده‌ای در جمعیت‌های زیاد دستگیر می‌شوند که بعد از بررسی، تلاش ما این بود که در اولین فرصت آنهایی که تخلفات جزئی داشته و یا در صحنه دستگیر شده‌اند با همه توانی که در نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی داشتیم، هر چه زودتر آزاد شوند.

دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه اطلاعی از آخرین آمار ندارد اما می داند تعداد زیادی از بازداشتی ها آزاد شده اند، عنوان کرد: آنهایی که دستگیر شده اند نیز از کسانی هستند که در صحنه جرم مجرم شناخته شدند که این هم مبتنی بر دلایل و مدارک بوده است ضمن اینکه کارهای تحقیقاتی و بازجویی ادامه داشته و امیدواریم آن هم در اولین فرصت به اتمام برسد.

وی همچنین درباره انتشار برخی آمارها درباره تعداد کشته شدگان که گفته می شود به ۳۰۰ نفر می رسد، اظهار داشت: خوشبختانه افراد خارج از کشور هیچ دسترسی به اطلاعات و آمار ندارند به همین دلیل آمارهای مختلفی می‌دهند که هیچ کدام اعتباری ندارد.

منتظری در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس درباره بازداشت ۷ هزار نفر در جریان اعتراضات اخیر، عنوان کرد: این موضوع را نه تنها تایید نمی‌کنم بلکه می‌گویم هیچ مقامی مجاز نیست بدون داشتن آمار، اطلاعات دقیق آماری بدهد؛ بنده هم در خبرها و گزارش ها دیدم برخی آماری داده‌اند که باید از آنها پرسید منبع این آمار و اطلاعات کجاست؟ اما به هر حال ما این اطلاعات و آمارها را تایید نمی‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره اقدامات دادستانی درباره بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات مجلس عنوان کرد: بررسی صلاحیت‌ها براساس قوه قضاییه نیست و بر عهده شورای نگهبان در چارچوب مقررات و قوانین است و آنچه برعهده ما بوده این است که نسبت به استعلامات صورت گرفته بررسی‌های لازم را انجام و به آن پاسخ دهیم.

دادستان کل کشور در پایان با بیان اینکه دادستانی کل و دادستان‌های سراسر کشور وظیفه دارند برای جلوگیری از هر تخلفی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: پیشگیری یکی از وظایف قوه قضاییه است و ما نیز تلاش می کنیم در همه استان‌ها کار ستادهای پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات را انجام دهیم که این کار از فردا با شروع ثبت نام‌ها آغاز می‌شود و امیدواریم با بصیرت مردم و نامزدها، تخلفات به حداقل و صفر رسانده شود.

منبع:خانه ملت


کد مطلب: 709387

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/709387/دادستان-کل-آمار-۳۰۰-کشته-تأیید-نمی-کنم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com