پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

انتقاد سازمان انرژی اتمی از جوسازی خبرگزاری دولت

يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب: 709354
مسئولیت سازمان انرژی اتمی در زمینه پرتوهای یونساز و غیر یونساز بوده که این سازمان بطور پیوسته به وظایف خود عمل نموده و می نماید.
انتقاد سازمان انرژی اتمی از جوسازی خبرگزاری دولت
به گزارش جهان نيوز،  «حمید خادم» مدیرکل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی طی یادداشتی نوشت: 

امروز خبری توسط ایرنا با تیتر زیر منتشر شد: "یکه‌تازی آلودگی هوا و تماشای ۱۸ دستگاه متولی" که در آن با اشاره به قانون هوای پاک به نام سازمان انرژی اتمی به عنوان یکی از متولیان مربوطه اشاره شده است.

از آنجا که ممکن است این خبر در ذهن مردم، نسبت به سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه انجام وظایف قانونی اش، ایجاد شبهه نماید توضیح این نکته را لازم میدانم که در قانون هوای پاک، ماده ۳۰ ، به همکاری سازمان انرژی اتمی به شرح ذیل اشاره شده است:   ماده۳۰ـ سازمان(حفاظت محیط زیست) مکلف است با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به جلوگیری از انتشار خارج از حدود تعیین‌شده کلیه امواج رادیویی، الکترومغناطیسی، پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز اقدام و به‌منظور حصول اطمینان از عدم افزایش میزان و شدت امواج و پرتوهای یون‌ساز و غیر یون‌ساز از حدود تعیین‌شده در هوای آزاد، شبکه پایش مربوطه را راه‌اندازی کند.  

بر این اساس مسئولیت سازمان انرژی اتمی در زمینه پرتوهای یونساز و غیر یونساز ... بوده که این سازمان بطور پیوسته به وظایف خود عمل نموده و می نماید و لذا بیان نام سازمان انرژی اتمی به عنوان یکی از متولیان آلودگی فعلی هوای تهران و کلانشهرها صحیح نمی باشد.

البته یادآوری این نکته نیز به اصحاب محترم رسانه خالی از لطف نیست که سازمان انرژی اتمی ایران در حال حاضر با تولید ۱۰۰۰مگاوات برق پاک اتمی (نیروگاه اتمی بوشهر) و تحویل آن به شبکه برق کشور سالانه از تولید و انتشار ۷ میلیون تن گازهای گلخانه ای آلوده و مضر به جو و هوای کشور جلوگیری می کند و تا سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۶ که دو نیروگاه اتمی واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر راه اندازی می شود مجموعاً سالانه بیش از ۳۰۰۰مگاوات برق تحویل شبکه برق کشور می دهد و همچنین از انتشار ۲۱ میلیون تن گازهای گلخانه ای به جو جلوگیری خواهد نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *