پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

توصیه آیت‌الله سیستانی به معترضان عراقی

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 709177
آیت الله سیستانی از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز خواست تا صفوف خود را جدا و مشخص کرده و خرابکاران را طرد کنند.‎
توصیه آیت‌الله سیستانی به معترضان عراقی
به گزارش جهان نيوز، آیت الله علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق در خصوص تحولات اخیر در دو استان نجف و ذی قار بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه که توسط نماینده ایشان ، سید احمد الصافی در خطبه‌های دوم نماز جمعه نجف اشرف قرائت شد بر محورهای زیر تاکید شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های عراق، آیت‌الله سیستانی در این بیانیه با اشاره به حوادث اخیر در دو استان نجف و ذی قار از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز خواست تا صفوف خود را از خرابکاران جدا و آنها را طرد کنند.‎ وی همچنین بر مجاز نبودن حمله به تظاهرات کنندگان مسالمت‌جو تاکید کرد.

‎مرجعیت عالی دینی عراق همچنین از پارلمان خواست تا در گزینه‌هایش درخصوص دولت نشات گرفته از آن بازنگری کند.

آیت الله سیستانی درباره تلاش برای بازگرداندن کشور به حکومت دیکتاتوری هشدار داد و گفت: دشمنان برای اهداف خباثت آمیز خود در تخریب و سوق دادن کشور به سمت درگیری داخلی نقشه می‌کشند.

وی افزود: وقت‌کشی هزینه گزافی برای کشور به همراه خواهد داشت و پارلمان باید از خون عراقی حفاظت کند. کار ما نصیحت و راهنمایی است و انتخاب بهترین گزینه در اختیار مردم است.‎

مرجعیت عالی دینی عراق همچنین از پارلمان خواست تا مجموعه‌ای از قوانین انتخاباتی را برای برگزاری انتخاباتی آزاد تصویب کند.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدایش حفظ فرماید