جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۲
۸۰

متن سخنرانی صریح و بی‌سابقه حجت الاسلام عالی درباره دولت روحانی +صوت

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب: 709160
این کارشناس دینی گفت: به تجربه ثابت شده است هرکس در انتخابات مجلس پیروز باشد، ریاست جمهوری را هم می‌گیرد. در انتخابات پیش رو باید تلاش کنیم تا افراد متدین، حزب‌اللهی و دلسوز نه آنان که ذلیلانه به دنبال عکس سلفی با موگرینی بودند، وارد مجلس شوند.
متن سخنرانی صریح و بی‌سابقه حجت الاسلام عالی درباره دولت روحانی +صوت
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنران مذهبی یادواره شهدای شهرک مطهری (چهاردانگه) اظهار داشت: در خصوص هدفمندی بنزین چند نکته وجود دارد، اول اینکه از نظر کارشناسی، اصل اینکه سوخت ارزان باشد، موجب ضرر است و موجب قاچاق می‌شود که روزانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق صورت می‌گرفت و ضررش به همه مردم کشور وارد می‌شد، زیرا قیمت بنزین ۱۰۰۰ تومانی در کشورهای همسایه چندین برابر بود لذا نیاز به هدفمندی بود.

وی با گلایه از دولت تصریح کرد: ما که ۶ سال پیش در زمان دولت سابق به سراغ هدفمندی رفتیم و بنزین سهمیه‌بندی و کارتی شد و در قانون آمد هر سال به‌صورت اندک و نامحسوس به قیمت بنزین افزوده شود اما شما دولت بی‌تدبیر که خود را دولت تدبیر نامیدید، به این دلیل که دولت قبل سهمیه‌بندی کرده بود جلوی آن را گرفتید. مردم ۶ سال عادت کردند تا به‌صورت آزاد از بنزین استفاده کنند. اعلام کردید دو نرخی بودن بنزین فساد می‌آورد، حال چرا بعد از ۶ سال مجدد اجرا کردید؟ حال که اجرا کردید به این شیوه؟ چرا یک مرتبه در شب ۲۵ آبان که تا دو روز قبل آن وزیر نفت می‌گفت سهیمه‌بندی نمی‌شود؟ مردم حس می‌کنند به آنان توهین می‌کند و تصور می‌کنید آنان نمی‌فهمند.

عالی با بیان اینکه نمی‌خواهم نسبت خیانت به این افراد بدهم اما یقین دارم در تصمیم‌سازان یعنی مشاوران، خائن وجود دارد و افرادی وجود دارند در این زمره که اعتقادی به نظام ولایی ندارند، تصریح کرد: ۲۵ آبان که بنزین سهمیه شد، نه مردم ، نه برخی از وزرا و نه نمایندگان مجلس بی‌خبر بودند، اما چرا آشوبگران خبر داشتند و از قبل آماده بودند که چه زمان بزرگراه امام علی (ع) را ببندند و اسلحه را آماده کنند و مردم را بزنند؟

این کارشناس دینی افزود: خسارت ایجاد شده معنوی و مادی در این آشوب‌ها نزدیک به هزار میلیارد تومان است و خسارت انسانی آن را نمی‌توان قیمت گذاشت که بیش از ۱۰۰ نفر از همه کشته شدند. این را می‌توان قیمت گذاشت؟ چرا باید در اثر یک بی‌عقلی این لطمه به مردم زد؟ عذرخواهی هم نمی‌کنند. این افراد باید به میان مردم بیایند، بگویند ما تصمیم خیری داشتیم تا مانع قاچاق سوخت شویم و منافع آن به مردم برسد، اما در شیوه اجرا اشتباه کردیم.

وی گفت: در پی این بی‌عقلی نه تنها استعفا مورد نیاز است، بلکه باید چند نفر استعفا می‌دادند، من نسبت به خیانت به افراد تصمیم‌گیر نمی‌دهم اما قطعا نفوذی در این دولت وجود دارد.

عالی با بیان اینکه روز یکشنبه مقام معظم رهبری وارد این قضیه شدند، برخی از متدینین و ولایی‌ها حتی گله نسبت به رهبری داشتند که کمتر مشاهده شده بود و گفتند چرا آقا خود را خرج این بی‌تدبیری کردند؟ آن مقدار که می‌دانم این است که رئیس جمهور یک هفته قبل از این دسته گل در یزد و کرمان، با سخنرانی خود مردم ولایی را عصبانی کرد. او در یزد با افتخار از یک فتنه‌گر نام برد و او را افتخار ایران نام برد. در همان سخنرانی به پیامبر نسبت داد با کفاری که نقض عهد می کردند بازهم معاهده می‌بست که دروغ محض است. در تاریخ یک مورد دیده نمی‌شود که کفار نقض عهد می‌کنند و پیامبر (ص) بازهم با آنان پیمان ببندد.

این کارشناس دینی گفت: مردم عصبانی بودند که این عصبانیت به ماجرای بنزین رسید و گویی آتش عصبانیت بیشتر شد و تبدیل به اعتراضات و اعتصاب شد. سه، چهار نفر از مراجع نیز پشت این اعتراضات آمدند و آن را شروع کردند و اعلام شد باید تصمیم پس گرفته شود. مجلس هم بنا داشت روز یکشنبه طرح دو فوریتی و سه فوریتی ارائه کند تا دولت این تصمیم را پس بگیرد. قاعدتاً دولت این کار را نمی‌کرد طبیعتا زمینه‌ای برای اعتصاب و اعتراض بود. اگر این اتفاق رخ می‌داد قطعا آشوب عظیمی علیه انقلاب رخ می‌داد که پایانش معلوم نبود. در این شرایط رهبری وارد میدان شدند. در حالی که ایشان در زمان اول اجرای این طرح در دوره احمدی‌نژاد مخالف این طرح بود و جلوی آن را گرفت و فرمودند مردم را آماده کنید؛ در حالی که تنها بنا بود ۱۰۰ تومان گران شود، اما ایشان فرمودند مردم را آماده کنید، در حساب مردم پول واریز کنید بعد بگویید دو ماه بعد از اجرا می‌توانید برداشت کنید. ۶ ماه روی اذهان کار شد و مردم آماده شدند و پول هم واریز شد، اما امکان برداشت نداشت.

وی اضافه کرد: قطعا رهبری امروز نیز راضی به این شیوه نبود اما به این دلیل که اجرا شده بود، اما برای اینکه جلوی یک آشوب مشروع نسبت به دولت و بعد حاکمیت و نظام را بگیرند وارد میدان شدند و حمایت کردند و فرمودند: این تصمیم باید عملی شود که موجب شد مسئله دو روز جمع شود. درست است که رهبری خود را خرج کرد، اما نباید این اتفاق رخ می‌داد و افراد اگر عاقل بودند مانع می‌شدند و خود را سپر رهبری می‌کردند نه ایشان را سپر خود قرار دهند.

عالی تصریح کرد: ما چوب انقلابی بودن، اسلامی بودن و ولایی بودن خود را نمی‌خوریم، زیرا ما هرجا انقلابی، اسلامی و ولایی عمل کردیم، موفق بودیم بلکه چوب انقلابی، اسلامی عمل نکردن و چشم به غرب داشتن را می‌خوریم. ما چوب انقلاب را نمی‌خوریم، بلکه چوب انتخاب بد را می‌خوریم. زمانی که این انقلاب ضرر می‌کند مردم از آن دفاع می‌کنند، هزینه‌اش را هم همین مردم دادند، برخی از مسئولین شاید یک چَک هم نخورده باشند. هزینه این انقلاب را مردم داده‌اند، برای همین در سختی‌ها سینه سپر می‌کنند، دلشان می‌سوزد زیرا انقلاب را همچون بچه خود می‌دانند.

این کارشناس دینی گفت: باید انتخاب خود را مراقب باشیم که به تجربه ثابت شده است هرکس در انتخابات مجلس پیروز باشد، ریاست جمهوری را هم می‌گیرد. در انتخابات پیش رو باید تلاش کنیم تا افراد متدین، حزب‌اللهی و دلسوز نه آنان که ذلیلانه به دنبال عکس سلفی با موگرینی بودند، وارد مجلس شوند. نباید گفته شود ما نمی‌آییم که باید بدانیم اگر ما نرویم مجلس ضعیف تشکیل می‌شود لذا افراد باید حضور پیدا کنند و سراغ گزینه‌های درست روند.

وی افزود: در این سه جنگ روانی، فرهنگی و اقتصادی تمام هدف و فشار دشمن آن است که مردم را از رهبری و اصل نظام جدا کنند که در این صورت انقلاب شکست خواهد خورد و اگر ما بایستیم می‌توانیم این گردنه اقتصادی را رد کنیم.

صوت سخنرانی انتقادی بی سابقه حجت‌الاسلام عالی در مورد دولت روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چندین بار از عنوان کارشناس دینی برای اقای عالی استفاده کرده اید ، وعنوان درستی هم می باشد ، پس ایشون کارشناس سیاسی واقتصادی نیستند ونمی توانند در این دو حوزه نظر کارشناسی داشته باشند.
درود
Iran, Islamic Republic of
صحبت های آقای عالی واقعا"عالی و منطقی بود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
كجاش عالى بود پدرجان ؟! مگه آشوب مشروع هم داريم ؟! مفهومى كه در هيچ مكتب فكرى يا سياسى وجود نداره !
شاکی
Iran, Islamic Republic of
صف معترضان از آشوبگران خیلی زود جدا شد و اعتراض حق مسلم مردم است.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
عالی بودنش این بوده که گفته رهبری با این مصوبه مخالف بود در حالی که رهبری به صراحت گفتند وقتی من مصوبه را دیدم گفتم کارشناس نیست اما از مصوبه حمایت می کنم
Iran, Islamic Republic of
حمایت به معنی تایید نیست
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای جناب آقای عالی که اخلاق رو رعايت نکردند و هم زبان با توهین کنندگان به دولت شدند! .....
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله دولت خیلی خوبه ...
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
روحانی چرا بیش از 50 بار به منتقدین دلسوز کشور توهین کرد ؟!
Iran, Islamic Republic of
اینها منتقد نبودند بلکه کینه توزانی بودند که فقط میخواستند به اسم اسلام از دولت روحانی انتقام بگیرند وهر روز به بهانه ای چوب لای چرخ دولت گذاشته ومیگذارند.
دانشجو
Romania
دولت خیلی وقته از حرکت ایستاده . شما نگران چوب لای چرخ دولت نباش .
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اصلا بی اخلاقی نبود
کاملا منطقی بود
Netherlands Antilles
ایشان به کسی توهین نکرده است فقط نظرشان را با استفاده از تریبونی که از بیت المال در اختیار ایشان قرار داده شده هست در جهت اهداف سیاسی خود بیان میدارند و این اصلا ایرادی ندارد
دانشجو
Romania
آقای آخوندی شما هستید ؟؟؟
آقای زنگنه شما نظر گذاشتید ؟؟؟
یا آقای نوبخت هستید ؟؟؟
آخه در این وضعیت از مردم کسی طرفدار سیاستهای بی تدبیر دولت نیست .
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا غیر منصفانه بود حساب و کتابی هم هست که باید جواب داد
Netherlands Antilles
تمام مشکل اینجا هست که مردم به گرانی مبلغ بنزین اعتراض دارند ولی این سروران عزیز به نحوه اجرای اون اعتراض دارند پس صف این بزرگ گواران از صف معترضان به گرانی بنزین کاملا جداهست و این عالی مقامان موافق گرانی بنزین سه هزار تومانی هستند و فقط دارن آب در هاونگ میکوبند و گرانی را وسیله ای قرار داده اند تا بتواند رقیب شکست خورده در انتخابانت را در زمین سیاست پیروز نشان دهند
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
در شرایطی که دچار تورم افسارگسیخته هستیم افزایش 3 برابری قیمت بنزین اوج بی تدبیری مسئولان دولت بود که باعث شدت گرفتن تورم شد.
Iran, Islamic Republic of
...
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مگه دین از سیاست جداست که نظر نده، در واقع این طرز تفکر شما به نوعی تفکر سکولاریسم هست ، بعد کجای حرفاش ایراد داشت از اینکه حقیقت گفت ناراحتی.
Iran, Islamic Republic of
... اظهار نظر نکردن در حوزه هايي که تخصص نداریم چه ربطی به جدایی دین از سیاست داره؟!
Iran, Islamic Republic of
فهمیدن اینکه نباید یه شبه بنزین رو تو این شرایط گرون کرد، چه تخصصی میخواد؟
Iran, Islamic Republic of
....وای به حاله دینداریه سیاسیون ما
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما معتقد به جدایی دین از سیاست هستید؟!!
Iran, Islamic Republic of
ما دیانت خود را عین سیاست می دانیم ، ولی اعتقادداریم باید صاحب نظران وکارشناسان راجع به مسائل تخصصی نظر بدهند ،
بی تدبیری
Iran, Islamic Republic of
اگر مملکت بدست افراد متخصص و متعهد اداره می شد اینهمه مشکلات اقتصادی و نابسامانی نداشتیم.
Iran, Islamic Republic of
...
خرابکاری ای که روحانی کرده احتیاج به کار کارشناسی نداره، مسئله پچیده ای نیست.
Iran, Islamic Republic of
دین از سیاست جدا نیست گلم پس کارشناس دینی ،سیاسی است
نجفی
Iran, Islamic Republic of
صحبت های اقای عالی صحبت های توده مردم از جمله من هم هست در بین دوستان و اشنایان که هستم همه همین نظر را دارند. من همون اول گفتم اینها قصد عصبانی کردن مردم را دارند با هر کی که صحبت می کردم همین نظر را داشت.
Iran, Islamic Republic of
....
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
پس امام خمینی (ره) هم در زمان حیاتشون نباید هیچ نظری میدادند. چون کارشناس اقتصادی و سیاسی که نبودند. درحالیکه پایه های جمهوری اسلامی ایران رو نظرات امام خمینی ساخت.
کسی که حرف حق رو میشنوه و پس میزنه باید به گذشتش رجوع کنه و تاریخ زندگیش رو بررسی کنه که چطور بزرگ شده و چه اندیشه هایی بهش تزریق شده که حرف حق رو میخواد پس بزنه. حرف حق هم معیار داره و کسی که بخواد کاملا براش مشخصه.
Iran, Islamic Republic of
شما قیاس اشتباه می کنی امام در کارهایی که تخصص نداشت دخالت نمی کرد وواگذار می کرد به متخصصین اخه عالی را با امام مقایسه می کنی خیلی بچه ای
امید
Iran, Islamic Republic of
آقای عالی همچون امام خمینی(ره) طلبه ای مبارز است که در مقابل ظلم سکوت نمی کند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
خمينى كبير را با عالى مقايسه نكن با تربيت !
خمينى كلمه مقدسى است كه در تاريخ تكرار نخواهد شد.
United Kingdom
گل گفتی برادر. جایی که حضرت آقا با آن دانش گسترده اشان میگویند من تز تین امور سررشته ندارم این آقا ادعای تخصص دارد.
صادق
Iran, Islamic Republic of
وظیفه روحانیون انقلابی روشنگری است.
ریزبین
Germany
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا نظر دینی دادن، نظر اقتصادی ندادن که.
Iran, Islamic Republic of
الو ...
اتفاقا کارشناس دینی را کنار گذاشتیم که ان شد که نباید می شد....
قمی
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
شیخ عالی که کارشناس دینی است می بایست دراموردین واعتقادات ورود کند وبه کارهای اقتصادی وسیاسی کاری نداشته باشد....!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جالبه اقای عالی بعنوان کارشناس دینی به سخنان روحانی در رابطه با صلح با کفار ایراد میگیرد ، ولی خودش در حوزه های سیاسی واقتصادی که اصلا تخصص نداره ، نظر گتره ای می دهد.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ اسلام حتی یک مورد هم وجود ندارد که کفار نقض عهد کرده باشند و پیامبر(ص) دوباره با آنها تجدید پیمان کرده باشند.
Iran, Islamic Republic of
...
چه کسی گفته که در این زمینه ها لازمه که حتما کارشناس اقتصادی یا سیاسی باشه تا بتونه صحبت کنه ؟...
Iran, Islamic Republic of
اعتراضات و اآشوبهای اخیر را بیانات ایشان سبب شد یا اقدامات نسنجیده رئیس جمهور و دولت تحت امرش؟!! چطور رهبری با وجود اذعان به عدم تخصص در این باره از. تصمیم سران قوا حمایت کرد تا مانع از آشفتگی بیشتر شود اما رئیس جمهور تازه پس از آن همه عوارض خسارت بار تصمیمش ، با ادعای بی خبری از خودش رفع مسئولیت می کند !!!!!
Iran, Islamic Republic of
هیچوقت رییس جمهور از خودش رفع مسئولیت نکرد ، بلکه گفت کار را به شورای امنیت کشور سپردم تا اجرا نمایند ، جهت اطلاع جنابعالی ، شورای امنیت کشور بعد از شورای عالی امنیت ملی ، عالیترین نهاد امنیتی کشور است که همه دستگاههای امنیتی ، نظامی ، انتضامی ، قضایی ، صدا وسیما ، قوه مقننه ودستگاههای تخصصی دیگر در آن عضو هستند )نکته بعدی ، تبلیغات اجرای مصوبه واقناع جامعه بر عهده صدا وسیما بوده است که باید پاسخگو باشد چه کاری جز تضعیف روزانه دولت انجام داده است.
Iran, Islamic Republic of
ممنون که درباره وظایف این شورا توضیح دادید من این را نمی دانستم اما چرا رئیس جمهور در دفاع از خود همین نکات را ذکر نکرد؟! و اصلا چرا دولت بجای این شوک درمانی ! مصوبه مجلس و برنامه توسعه را مبنی بر افزایش تدریجی و پلکانی بهای بنزین اجرا نکرد ؟! جز این بود که ایشان تمام تخم مرغ های خود. را در سبد امید به نتایج “ برجام” چیده بود و۶ سال حل مشکلات کشور را معطل اقدامات کشورهای عضو ۵+۱ نمود؟!
Iran, Islamic Republic of
بعد اونوقت ریاست شورا بااین همه وظایف که بر شمردی برعهده کیه؟ مگه خود رئیس جمهور نیست .!
ریزبین
Germany
.....
Iran, Islamic Republic of
اینو خیلی خوب اومدی ولی ظاهرا یادت رفته که برنامه دولت شوک درمانی بوده و اصلا صداوسیما اجازه نداشته خبری منتشر کنه ....
Iran, Islamic Republic of
الان شما کارشناسین !
یعنی اون مردمی که اظهار نظر میکنن چون کارشناس نیستن برن خفه شن !!!
یعنی اگه کسی حرف دل مردم رو بزنه کار بدیه !!!!
شعار زنده مخالف من منو کشته !!!
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
بنزین 3000 تومانی گلابی برجام است.
خسارت محض شماره 2
Iran, Islamic Republic of
برجام اگر خوب اجرا می شد خیلی مشکلات حل می شد ببو گلابی
دوست با ادب
از نظر غربی ها اصلا قرار نبوده که برجام اجرایی بشه
.....
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض.
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
جوانان عزیز و غیرو ما هشت سال مردو مردانه در مقابل جهان ایستادن و یک وجب از خاک کشور عزیزمان را به دشمن نداده اند .امروز هم اگر کار را بدست جوانان که از نسل های قبلی باهوش تر هستند بسپارند یقین داریم که مشکلات هر چه سریع تر حل خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
....
علیرضا
Romania
هیچ منافاتی بین کارشناس دینی بودن ونظر دادن راجع به مسایلی از این قبیل وجود ندار ه....
علی قلم
Iran, Islamic Republic of
الان همه این گفته ها رامی دانندامازمان زمان گفتن نیست زمان پاسخگویی دولت تدبیرامیداست ..
Iran, Islamic Republic of
وقتی فهمی از دین ندارین همینه دیگه... همه علوم حول محور دین اسلام قرار گرفته... بر خلاف سایر ادیان که الان یک پوسته تغییر یافته از دین وجود داره...

علوم پزشکی، سیاست و غیره همه حول محور دین کامل اسلام قرار گرفته..

خواهشا یکم به سوادتون برسین که اینقدر راحت فریب دشمن رو نخورین و باعث مضحکه خاص و عام نشین
Iran, Islamic Republic of
....
United States
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
یک طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
...
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
ما را به تدبیر این دولت امید نیست....
عباس
Iran, Islamic Republic of
ورود نکن شیخ عزیزم در این بازار مکاره ی سیاست
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
آقای عالی هم بعنوان یه شهروند حق اظهار نظر داره؛ مگه همهٔ من و شمایی که همه جا کامنت میذاریم، متخصص اقتصادیم؟
Iran, Islamic Republic of
فقط این یک قلم را به مردم اجازه دهند راهپیمایی سکوت کنند تکلیف خیلی ها با حضور میلیون ها نفر مشخص می شود متاسفانه عدم امکان اعمال اراده مردم خود را با وضعیت وخیم انتخابات نشان خواهد داد بنابراین عقلای قوم فکری کنند زودتر صدای مردم را بشنوند
حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
اگر اینگونه است که آقا در زمان احمدی نژاد چنین گفته بودند و احمدی نژاد هم نظر رهبری را بی کم و کاست اجرا کرده بود، بنازم به ولایتمداری احمدی نژاد که خیلی ها چشم نداشتند ببینند و آن اختلافات را ایجاد کردند و خواستند از زاویه ولایتمداری، احمدی نژاد را بزنند و از چشم امت حزب الله بیندازند....
Iran, Islamic Republic of
..
...
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد _ امین_سلطانی
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی👍