پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۹

ترامپ چراغ‌خاموش وارد افغانستان شد

پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 709154
رئیس‌جمهور آمریکا در سفری از‌ پیش‌اعلام‌نشده برای سرکشی به نیروهای آمریکایی به مناسبت روز شکرگزاری، وارد افغانستان شده است.
ترامپ چراغ‌خاموش وارد افغانستان شد
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در سفری از پیش‌اعلام‌نشده، وارد افغانستان شده است. 

بنا بر اعلام کاخ سفید، این سفر با هدف سرکشی به نظامیان آمریکایی به مناسبت عید شکرگزاری صورت گرفته است. ترامپ در جریان این سفر در پایگاه نظامیان آمریکایی در «بگرام» که بزرگترین پایگاه این کشور در افغانستان است، حضور یافته است.

به گفته خبرنگاران همراه ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار با نظامیان آمریکایی، سخنرانی کوتاهی هم کرده و گفته است که مذاکرات صلح با طالبان را از سر گرفته، چراکه اعتقاد دارد این گروه خواستار دستیابی به توافق صلح با آمریکاست.

وی در این سخنرانی همچنین تأیید کرده است که قصد دارد تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را به ۸۶۰۰ نفر کاهش دهد. 

ترامپ ضمن دفاع از تصمیمش برای کاهش حضور نظامی در سوریه، گفته است که «به اندازه کافی» نیرو در سوریه باقی مانده است تا واشنگتن بتواند بر منابع نفتی این کشور مسلط باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این سفر با «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان هم دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گفته خبرنگاران همراه ترامپ، ورود رئیس‌جمهور آمریکا به افغانستان دو ساعت پیش انجام گرفته، اما به دلایل امنیتی، خبرنگاران اجازه انتشار این خبر را نداشته‌اند و تنها پس از پایان دیدارها، مجوز انتشار خبر صادر شده است.

خبرنگاران همچنین نوشته‌اند که پیش از فرود هواپیمای حامل ترامپ، تمام چراغ‌های داخل هواپیما خاموش شده و گوشی‌های همراه و دیگر تجهیزات خبرنگاران که ممکن بوده سیگنالی صادر کنند هم به طور موقت ضبط شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون با جنگ افغانستان تجارت می کند.
آمریکا عامل تروریسم دولتی درمنطقه است.
آمریکا بزرگترین حامی تروریسم درجهان است.
آمریکا بزرگترین کشور حامی تروریسم درسراسرجهان است.
ممد
United States
هم زمانی ملاقات و توافق ظریف با طالبان و سفر ترامپ به افغانستان و مذاکره ی آمریکا با طالبان بسیار جالب است!!! وهابیون طالبان با وزیر خارجه ی دولت شیعه چه توافقی کرده اند؟؟!! الله و اعلم!!!
Iran, Islamic Republic of
ناتوانی شورای حقوق بشر سازمان ملل در برابر جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیر انسانی رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، آمریکا و کشورهای اروپایی شرم آور است.
United Arab Emirates
تروریسم آمریکایی علت گسترش اسلام هراسی
سیاست‌های دولت آمریکا عامل اصلی بی ثباتی و شکل گیری دیدگاه منفی نسبت به مسلمانان در غرب است.
United Arab Emirates
رسوا ساختن رویکرد منافقانه آمریکا در زمینه حمایت از تروریسم و شعار مبارزه با آن به منزله توقف این معضل در غرب و ایست حیات اقتصادی آمریکا است.
United Arab Emirates
اقدامات اسلام ستیزانه در غرب ازجمله اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و توهین قرآن مجید صرفا نشات گرفته از توطئه آمریکایی مبنی بر تروریسم معرفی کردن مسلمانان است.
غرب امروز نمی‌خواهد تروریسم را از بین ببرد، بلکه هدفش کنترل و هدایت تروریسم است و چیزی که غرب انجام می‌دهد در حقیقت کنترل تروریسم است نه نابودی آن!
United Arab Emirates
اسلام هراسی ریشه در اقتصاد آمریکا و اروپا دارد. آنها به خاطر کسب و کار این هراس را ایجاد می کنند تا بازار تجارت سلاح شان رونق داشته باشد.
United Arab Emirates
حضور آمریکا در افغانستان تنش‌ها را افزایش خواهد داد
United Arab Emirates
حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه تنش‌ها را افزایش خواهد داد