پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سامان قدوس ورشکست می‌شود؟

پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب: 709065
باشگاه اوسترشوند سوئد به خاطر پرونده سامان قدوس نتوانست از نظر مالی وضعیت خود را تثبیت کند و به همین دلیل در خطر سقوط به دسته پایین تر قرار دارد.
سامان قدوس ورشکست می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز،  کمیته مجوزدهی (لایسنسینگ) فوتبال سوئد روز سه شنبه نتیجه کسب مجوز تیم های دو لیگ سطح اول این کشور یعنی Allsvenskan و Superettan را اعلام کرد و در میان تمام باشگاه ها، فقط یکی موفق به کسب لایسنس نشد که آن، اوسترشوند بود.

بنا بر ارزیابی ها، باشگاه اوسترشوند در حدی که مسائل مالی خود را در طول سال 2020 مدیریت کند، شایسته تشخیص داده نشده و به همین دلیل لایسنس لازم برای حضور در لیگ را به دست نیاورده است. اگر بعد از درخواست استیناف باشگاه اوسترشوند این تصمیم پابرجا بماند، بدان معنا خواهد بود که این باشگاه فصل بعدی در لیگ سوپراتان (دسته دوم) حضور خواهد داشت.

این حقیقت که اوسترشوند مشکلاتی در اقتصاد خود دارد، پنهان نیست. علاوه بر این، باقی مانده های فروش سامان قدوس هم بر سر این باشگاه آوار شده است.

اخیرا، فیفا قدوس را به چهار ماه محرومیت و باشگاه اوئسکا را به جریمه باورنکردنی 4 میلیون یورویی محکوم کرد. جریمه رسما بر عهده قدوس است و او کسی است که مطابق تصمیم اتخاذ شده، باید مبلغ جریمه را پرداخت کند اما چگونگی آن در عمل هنوز روشن نشده است. قدوس عقیده دارد که باشگاه اوسترشوند شریک این جرم است و این باشگاه باید جریمه را پرداخت کند.

هانس هالتمن، مدیر رسانه ای فیفا به رسانه نزدیک به باشگاه اوسترشوند گفت: اگر این مسئولیت با قدوس باشد یا اگر او فکر می کند که بر عهده اوسترشوند است، در هر حال چیزی است بین آنها.

مدیر رسانه ای باشگاه اوسترشوند در رابطه با این پرونده به سایت کانال فوتبال سوئد گفت: موضوع قدوس و اوئسکا چیزی است که کمیته مجوز دهی فوتبال سوئد آن را در محاسبات خود وارد کرده است.

آیا باشگاه اوسترشوند بدهی های دیگری هم دارد؟

بله، اما در مورد آنها ما نشان دادیم که برنامه ای برای حل مشکل داریم. اینکه ایکس میلیون تا سال بعد به دست می آوریم. البته ما برنامه برای ماجرای قدوس هم داشتیم اما کافی نیست.
درباره پرونده قدوس هنوز خبر جدیدی نشده است. ما فقط می توانیم برای دادگاه CAS  صبر کنیم و این ممکن است تا یک سال طول بکشد. باشگاه به کمیته مجوزدهی برنامه ای ارائه داده است که چگونه در طول سال 2020 به حیات خود ادامه می دهد. ما گفتیم که فصل آینده هزینه ها را 20 میلیون یورو کاهش می دهیم و 10 میلیون هم اضافه تر از تلویزیون دریافت می کنیم. درآمد ما افزایش خواهد یافت ولی ما این ارقام را هم اکنون به صورت نقد نداریم.

همچنین ریچارد جانسون، مدیر کمیته مجوزدهی درباره تصمیم اخیر به کانال فوتبال سوئد گفت: ما یک گواهی از باشگاه دریافت کردیم درباره اینکه چگونه می خواهند در تمام فصل 2020 مسائل مالی را مدیریت کنند. اما وقتی این گواهی را گرفتیم، سوالات و تردیدهایی به وجود آمد و باعث شد که ما آنها را به مکاتبه و دیدار حضوری فرا بخوانیم تا شانس بیان توضیحات را داشته باشند. بعد از آن دیدار، کمیته مجوزدهی تمام شرایط را بررسی کرد و نتیجه گرفت که برخی فاکتورهای نامعلوم وجود دارد که از نظر ما به روشنی غیر منطقی است که  تمام این اتفاقات با هم رخ بدهد. بنابراین ما نتیجه گرفتیم که این باشگاه نمی تواند عملیات مالی را در طول فصل مدیریت کند.

منبع: ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *